söndag 16 december 2007

3:e advent


Får jag bjuda på lite glögg och 3:e adventsfika? Har dukat upp i den "nya" matdelen i köket, som tidigare användes som sovrum. Kika här eller här om du är nyfiken på hur det såg ut då.


Nu till något annat, jag har blivit med:

ta-daaaaaa
lägenhet!!!

Så om en månad har jag mig ett eget boende (ok andra hand). Även om grunden inte är lika fin som den lägenhet jag bor i nu, så är jag övertygad om att jag kan göra den rätt så mysig. Väggarna är vita (yes) och golven är mörkbruna och ganska fula. Men vi kan ju låtsas att det är mörka trägolv. Ja det ska jag göra ;) Jag är glad idag att jag tackade nej till några lägenheter som inte alls kändes bra. Det brukar trots allt ordna sig i längden. Gissa vem som kommer njuta extra mycket av sin jul nu? =)

Nä, ska försöka besöka er så gott jag kan.
Sov gott & ha en bra fortsättning på 3:e advent!
Kram S.

33 kommentarer:

Stina sa...

Vad mysigt! Jag kommer och hälsar på dig, tror jag.


Butik ja. Kära nån!:-) Puss

Stina sa...

Då väntar jag tills du flyttar, så får du diska min kopp två gånger. :-D Puss

Sara sa...

Vilken fin dukning. Porslin från Greengate? Ljusstaken är väldigt fin och påminner om en minivariant jag har som är tillverkad i Dalarna. Hoppas du får en härlig vecka och grattis till lägenheten!

Randi sa...

Du har verklilgen dukat upp till mys! Så juligt & ljuvligt!
Grattis till nya lägenheten.

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va fint du har dukat upp!!! Helmysigt!! Snygg kanna och koppar, min första tanke var Green gate men jag har sett likn hos Indiska okcås, verkligen snyggt! Och dessa saker får väl följa dig till ditt nya egna hem sen förstår jag, grattis till det!! Vilken julklapp!! Du är bra på att styla, rummen var lika fina som sovrum som matrum, jätetsnyggt!! Ha en bra dag i dag! Mari.

faster atta sa...

Mmm, vilken härlig fik du dukat upp till! och ljusstaken gör sej jättefin på matbordet!

kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Din dukning ser julig och fin ut!!!
Grattis till lägenheten!
Kram
marie

Maria sa...

Grattis, vad kul! Skall bli spännande när vi får se lite bilder ifrån det nya boendet.

ChatrinesLiving sa...

Gratulerer med ny leilighet! Å så fint på ditt kjøkken!!
Ønsker deg en fin start på den siste førjulsuken!
Klem fra chatrine:)

Sallys hus sa...

Mums jag norpar en lussekatt.
Jösses vad mycket jag har missat här...min data tid är kraftigt begränsad just nu....
Vilket otroligt vackert foto på din farmor.....
har också glömt att tacka för tipset om kransarna på Hemtex....
Jag är nu lycklig ägare till 4 st halvapriset kransar...

Ha en härlig vecka och stressa inte ihjäl dig!
Kram katarina

linnea-maria sa...

Grattis till lägenheten. Vilken mysig fika du har dukat upp. Ljusstaken på bordet är jättesöt. /linnea-maria

Nya och gamla ting sa...

Grattis till lägenheten. Ja visst kommer du att göra fint i din nya lya med!

Ann-Catrin sa...

Stort grattis till lägenheten!!
Underbart dukat..det ska vara rött och vitgt till jul..SNYGGT!
kram A-C

Lily of the valley sa...

Va kul! GRATTIS! Jättefin dukning. Jag tackar inte nej till en fika ;)
Ha det gott
kram Lily

Hannis sa...

Kul! Grattis till lägenheten!!
Vad mysigt juligt det ser ut!
Kram Hannis

Stämningsfullt sa...

Hej! så gott och mysigt det ser ut! Riktig julstämning må ja säga :) Grattis till lägenheten! Kram.

My White Cottage sa...

Megagrattis till din nya lägenhet! Vad skönt att det har löst sig till slut. Den kommer bli toppenfin!

Du har verkligen fixat det mysigt i din matdel! Snyggt!!!

Önskar dig en skön vecka!
Kramar Jenny

Änglahem sa...

Vad roligt!! Grattis till nya lyan, ska bli spännande att följa detta äventyr!!

Finns det nån fika kvar, skulle gärna slå mig ned en stund och bara njuta av lite glögg o bulle...

Du får ju vänta med shoppingen till julklapparna är öppnade! och efter jul är det ju REA!!

Kramis, Plejka

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!!
Samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram Lina

Ljuva ro sa...

Åh va roligt med ny lägenhet!!! ska bli så kul att se hur du inreder den!

Marie sa...

Så fint du har dukat, ser jättemysigt ut! Stort grattis till lägenheten, vad roligt för dig!

Kram Marie

Anonym sa...

Så mysigt och inbjudande det ser ut. Det är nu man önskar att man var Mary poppins och kunde ta Matilda under armen och så paraplyet och vipps var vi hos dig.

GRATTIS! Vad kul att du har fått en lägenhet, det är väl sjukt svårt i Stockholm?!

Ang. mig och min make......Han var på golfsemester i södra Sverige och Danmark. En kväll i malmö gick han in på min och mina vänners favorit pub-restaurang. Där var jag och en väninna. Han kom fram till oss och han och jag började prata och vi har inte slutat.....
Kram på dig.

Blommiga Karin sa...

Hej!
Jag hittade in till dig idag genom Nicolinas Boning.Vad trevligt du har dukat till advent.Hoppas du kommer att trivas i din nya lya.
Ha det så bra!/Karin

Mallan sa...

Vad mysigt! Härliga jul-bilder!
God jul och tack för alla fina kommentarer och alla inspiration du gett mig!
Kram Malena

Dorthe ♥ sa...

Åh så kul! Grattis till nya lägenheten!!!

Kram
Dorthe

Solsjö - Under en vind sa...

GRATTIS till lägenheten!!! Så skönt!
Ditt dukade bord är supermysigt! Kramen!

Ankan sa...

Åh, vilken mysig adventsdukning!
Ser SÅ hemtrevligt och trivsamt ut!
Grattis också till den nya lägenheten! Föstår att det ska bli spännande och säkert blir det minst lika fint som du har nu :) /Kram

Designe sa...

Grattis till lägenheten! Va mysigt fika du bjuder på! Ser så juligt och mysigt ut! Vilket fint fönster där bakom oxå! Kram :)

Unknown sa...

Grattis till lägenheten! Vad skojigt och vilket charmigt adventsfika det bjuds på!
Jag var bara inne och kika lite och tänkte faktiskt önska god jul redan nu, för jag tror inte att jag kommer hinna med bloggandet så jätte mkt mer innan jul nu! GOD JUL!!! Bamse Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lilla Blanka sa...

Åh ja, jag kommer gärna förbi på en sådär mysig fika ;)
Kram
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom och önskar dig en RIKTIGT GOD OCH MYSIG JUL!!!! Vi ses! Juliga kramar!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Stort grattis och vad mysigt och fint du dukat. Hoppas du får en riktigt fin jul. Krma kram

Dorthe ♥ sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe