lördag 8 december 2007

Lilla julafton


Några vakthundar har jag då rakt inte i min hall. Men skogens konung är väl inte fy skam det heller ;) Han får sällskap i kvällsskenet av rådjuret.

Vilken spännande Idol-final vi hade igår. Antar att det var många av er som satt bänkade då. Känns nästan lite konstigt att det är slut nu, vad ska man annars göra på fredagar, brukar ju inte vara alltför mycket roligt på tv:n då. Kanske kommer det något annat roligt eller så kan man ju ta tillfället i akt att göra de sista julförberedelserna. Ni vet väl att det knappt är två veckor kvar till dopparedan. Galet!



Behöver kanske inte tillägga att jag är ny på det där med smällkarameller ;) Den vita borde ju haft lite längre krus t ex. Men det är ju det som är bra, alltid lär man sig något nytt. Hur tråkigt hade det varit annars?

Har ni sett att vi har slutat vara internationella igen? Nu pratar min blogg svenska igen. Det känns tryggt... ;)

Nä, nu ska jag förbereda mig inför lilla julaftonen som jag är bjuden på. Vi är ett gäng kompisar som träffas, har knytkalas med julmat och har klappbyte med. Varje person tar med dig en egen liten sak, i år tänkter jag ta med något egetgjort. Vad det är får ni se nästa gång.

Önskar Er en riktigt trevlig lördag!
Kram S.

15 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Ska bli spännande att se vad du har gett bort...och vad du har fått :o)

Kramar
Dorthe

Anonym sa...

Vilken cool älg!!!

Linneagården sa...

Vad mysigt att gå på lilla julafton. Spännande att se vad du ger/får.
Jag är bjuden nästa lördag & vet inte vad jag ska köpa. Förslag!?
Oj...är det bara 16dar kvar...& här sitter jag i lugnan ro, fast över hälften är kvar att göra.
Kram/madelene

Sara sa...

Visst satt jag bänkad vid idolfinalen! Kul med två tjejer i final också:)

MiaMaria sa...

Här har man missat en hel massa jul pyssel...vackra bilder.

Ha´en skön helg!
Miamaria

Hannis sa...

Det var verkligen inget fel på dina smällkarameller!
Dom är jättefina!Kram Hannis

Marie sa...

Vilka sötingar du har i din hall! Vad mysigt det låter med lilla julafton! Spännande att få se vad du fått och vad du själv gav bort!

Ha en mysig 2:a advent!
Kram Marie

Skatan sa...

HEj!

Tittar in och önskar dig en trevlig andra advent : )

Kram.

Cornelias Corner sa...

Åhh..vad dina vänner måste känna sig välkomna när de kommer in i din fina hall! Kram!

Änglahem sa...

Pratar vi svenska igen?! Har jag missat, men det är ju skönt att veta att vi är i rätt land igen.

Nybörjare...? Smällkaramellerna ser ju jättefina ut!!

Ha en skön söndag!!! 2:a advent och allt..sa du knappt 2 v till jul..? HJÄLP!!

Änglahem sa...

Psst, är det ok om jag länkar dig?

Kram igen

WhiteVintageDreams sa...

Tycker att smällkaramellerna var heelt underbara :)!
Hoppas att du får en mysig adventssöndag!
Kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Så söta figurer i din hall!

Blir det smällkarameller i present kanske, nu när du har övat lite??

Må gott, kram!

Min Skattkammare sa...

Nääe...var tog skotten vägen!? fniss
Snipp snapp snut....så var Idol slut! Snopet!
Men men.......man får väl bli social igen, ha ha!
Dina karameller är så fina, en jättevacker julprydnad!
Pussa älgen från mig!!

Designe sa...

Vilka fina smällkarameller du gjort! Jag vill oxå!..det är ju så mycket man vill göra! :) Kram