torsdag 6 december 2007

Välkommen in



Här kommer lite bilder från min hall. De fina korten ovan ser ut som julkort på både fram- och baksida men är gjord i trä. Den lilla gunghästen köpte jag samtidigt för att fästa på min systerdotters paket, men i all julstress glömde jag det, tycker den passar bra där den står som dekoration ;) Alla dessa är från fjolårets julkollektion på Åhléns.
*
De små söta ljusstakarna hade vi med oss i skolan vid adventstid. Då fick man tända ljus på morgonen medans fröken läste för oss, det var lite mysigt.







Lite dekoration på hallspegeln närmast dörren. Dessa kommer om jag inte misstar mig också från fjolårets julpynt på Åhléns. Det var bättre förr måste säga ;) OBS! Inga julkort har kommit ännu ;) de brukar jag fästa dem vid spegeln.

Hade tänkt visa upp mina fina vaktande djur i hallen men Blogger vägrar lägga till mer bilder idag. Är det fler som har problem med Blogger? Först blev min visningsbild längst upp ihoptryckt och idag är radavstånden längre än vanligt. Och helt plötsligt är mina inställningar på engelska...hm....

Nu är det bara en arbetsdag kvar för mig och många andra, för er andra är det ju ialla fall fredag imorgon ;) Och det betyder IDOL-final!!! Ska även passa på att göra julkort då med några vänner *ler*

*
Kram på er!
/S.

18 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Så fint du har gjort.
Jo, visst var det bättre förr.
Jag saknar Åhléns och deras smakfulla julpynt.
Jo, jag har också haft problem med Blogger. Hoppas de fixar så inställningarna blir på svenska igen och att radavstånden blir normala...
ha de gott
kram Lily

Ljuva ro sa...

Gunghästen är verkligen söt!

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Jag gillar också gunghästen!
Vad härligt att kliva in i en sån fin hall! Våran är inte rolig, suck.
Jag har också lite strul med blogger, min har också börjat snacka engelska! Vad är det för tok?! fniss
Kram och godnatt
Kicki

Änglahem sa...

Vad skönt att höra (ursäkta) att det inte är jag som snurrat till det. Min blogg ´pratar´ också engelska idag, trodde det var jag som nybörjare på det här med blogg som hade tallat till det. Puh...

Gunghästen är verkligen söt! och dekorationerna på spegeln är ju jättefina.

Kram Ulrika

Lisas torp sa...

Så fint du har det!
Ja, julstämningen är väl ett faktum och det känns ju helt rätt med tanke på mörkret utanför!

Ja, det blir en lugn helg, kanske för dej också?

Ha det så jätteskönt!

Kram

Lisa

Lisas torp sa...

..just det - jag tycker också att bloggen är lite "skum" för tillfället, texten är på engelska och det går lite trögt..! Hm...undrar vad som är i görningen!

Lis

Stina sa...

Lilla pysselgumman.
Motiven har jag hittat på nätet. Man kan ju inte använda allt till att sälja. Men det mesta kan man ju ha till sig själv.Puss

Unknown sa...

Du vet väl att drömmar är till för att bli sanna =) En vacker dag....Tack för din fina kommentar! Så snällt...Det gick himla bra i dag...är sååå nöjd och glad! Särskilt kul är det när *folk* gillar det man gör. Ha det så gott och hjärtligt välkommen om du har vägarna förbi! Många kramar Malin

stina sa...

Vilken söt liten gunghäst! Ja min blogger pratar engelska och min översta bild har blivit supersmal???!! Kram Stina

Min Skattkammare sa...

Ohhh....yes!
Spännande......."blink blink"

Hulda sa...

Så søte ting du hadde satt på hyllen. Likte så godt de kortene, som er i tre, husker jeg så de i et Allt i Hemmet i fjor. Har ikke Åhlens her, så fikk ikke kjøpt de. Fin pynt foran speilet også.

Jeg ser at kommentarfeltet hos meg også er på engelsk nå, det ble sånn i går. Vet ikke hva som er galt med blogger for tida, men det retter nok på seg om en stund.

Marie sa...

Vad fint du har pyntat, den lilla gunghästen var ju jättesöt!

Blogger uppför sig verkligen konstigt! Allt är på engelska och dessutom brukar jag få kommentarerna till min mail, men det fungerar heller inte idag!

Ha en härlig fredag!
Kram Marie

Ps. Glömde ju säga att vi också fick ha med en sån liten ljusstake att ha på bänken i skolan medans fröken läste högt för oss.

Solsjö - Under en vind sa...

Har också upptäckt bekymmer med blogger....de verkar inte hänga med i utvecklingen....kanske belastar vi dem för tungt....hi hi....
Ser fint ut i din hall! Önskar dig en toppenhelg! Kram!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann,
Så mysigt du har gjort det i din hall med pynt. Stjernene var virkelig vakre!!Har sett på bildene fra ditt spiserom, så flott du har det!! Du har jammen meg pyntet til JUl og gjordt det fint med rødt og hvitt. I dag holder jeg på. Er enda ikke ferdig, men det begynner å ligne på noe.
Ha en gøy Idols kveld!
Aina x

sabina sa...

Fint! På julen ska man vara lite nostalgisk. Hoppas ni får en trevlig kväll! :)

Skatan sa...

Hej! Skönt att få svar på sina funderingar angående blogger!!

Jag önskar dig en skön kväll du pysslande donna : )

Ardisia sa...

Så fina saker.. *suck* Gunghästen är underbar. Likadana ljusstakar hade vi hemma när jag var liten *undrar om mamma har de kvar, hmmm*

Ha en trevlig helg! Kram

faster atta sa...

Den lilla gunghästen är ljuvlig. Vilken tur för dej att du glömde fästa den på paketet...

kram