lördag 15 december 2007

Utmaning


Hur står det till med julkänslan hos er? Har nog inte riktigt fattat att det snart är jul...Skäms att säga att jag inte ens har besökt en endaste julmarknad i år heller. Förra året (tror jag det var) besökte jag Skansens julmarknad och då passade jag på att lyssna lite på guiderna som finns där. Härligt att få insupa den gammeldagsa miljön. Den där lilla fattigstugan tyckte jag påminde om Abbes hus i Madicken. Igår i fredagstidningen jag brukar få hem fanns ett reportage om julen på Skansen, ska ta och läsa den nu. Ibland behöver man bara vara ensam och ta det lugnt på helgen, och idag är en sån dag. Ganska skönt måste jag säga.




Det glittrande julkortet kommer från Ambiance


Har blivit utmanad av Änglahem att skriva 7 st slumpmässiga fakta om mig. Ni som har varit med ett tag har ju redan läst mina 8 vanor/ovanor. Ska försöka igen då:

1. Jag lägger ner mycket tid och även en del pengar på inredning (låter kanske bekant för er med). Ända sedan jag fick börja handskas med egna pengar har jag varit köpglad *he he*
2. Jag lägger ner mycket tid och engergi på mitt jobb (kanske för mycket ibland)
3. Har alltid varit fascinerad av gångna tider med allt från hem, kläder och leverne..om man kunde byta för en dag ;)
4. Min önskan är att en dag kunna öppna en egen butik med lite handelsbodskänsla över sig.
5. Förhoppningsvis kommer jag att bo i ett (gammalt?) hus en vacker dag. Är uppvuxen i hus och kan inte se mig leva i lägenhet senare i livet. Privacy tack! =)
6. Älskar att åka hem! Hem= min familj
7. Genom att jobba med människor hela dagarna har nästan gjort mig "folkskygg" eller ska kanske säga folktrött. När arbetsdagen är slut vill jag helst vara hemma och ta det lugnt. Likadant när jag åker hem på besök så orkar jag inte åka runt och besöka folk utan är hellre hemma med familjen och ta det lugnt. Trött? Jag? ;)
Jag är fantastiskt glad över att fått chansen att lära "känna" så många glada och goa människor här på bloggarna. Vilken inspiration ni är! Måste säga att jag verkligen uppskattar den fina kontakten med ER!

Skickar härmed med denna utmaning till ALLA som känner sig manade! Säg gärna till mig om ni skriver något på er sida så att jag inte missar er information.

Hoppas att ni har haft en skön lördag!

Imorgon är det en ny arbetsdag, kom gärna och handla! ;) Det här är ju verkligen handlarnas högtid och jag måste säga att det har startat segt. Men det är några dagar kvar så än kan allting hända! =)

Kram S.

16 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Hej underbara!

Du har gjort en 11-årig kille jätteglad!

KRAM!

Karin

Lisas torp sa...

Hej o hå!

Du är inte ensam om att inte ha besökt en enda julmarknad - det har inte jag heller. Har bara inte hunnit. Fattar knappt att det är jul snart.
Jo, det känns trist att inte få åka ner och pyssla och pynta på torpet. Det blir liksom snabbspolning när jag kommer ner - fram med allt och fixa och dona.
Men jag jobbar ju hela fredag också, och det går ju bara inte att hinna allt.
Så skönt det låter med en ledig dag mitt i allt.
Själv sitter jag här nästan utstlagen igen efter en julmiddag med mina älskvärda brorssöner..och jag känner lugnet äntligen krypa in.
Vet inte när jag ska hinna handla något på stan, men det kanske blir måndag - då är jag ledig - imorron är det tvättstugan och julkorten!
Ja, ja...snart får man vila!

Ha en jätteskön 3:e advent!

Kram

Lisa

Eva Agnes sa...

Du kan räkna in mig i klubben; "Vi som inte besökt någon julmarknad 2007".
Har fullt upp att titta i bloggar och tidningar. Hinner alltså inte att resa runt på marknader...:-))
Vad det gäller Skansens julmarknad var jag där jag när jag var barn.
Tänk 40-tal!
Drömmen du har om att leva i hus och ha en liten mysaffär ska du hålla fast vid och förverkliga.
Jag bor i hus men någon affär blir det nog aldrig...
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Jag vill okså öppna en butik. Flytta hit du! Puss

NICOLINAS BONING sa...

Norska eller danska...det är lika vackert vilket som;-)
Jaså,du jobbar i butik?
Men hur ska man veta att det är du som är nygammalt...fniss...tänk om alla skulle fråga i alla butiker man gick in i om det är du som möjligtvis kan vara hon på bloggen:-)
Kul att få veta lite fakta om människan bakom alla inlägg på just den här bloggen!
Kramar/Birgitta

ChatrinesLiving sa...

Å så masse fint i din blogg siden sist! Å så FIN julestemning, og skjønne bilder! ja tenk snart er det jo jul:) Gøy å lese litt om deg også:)
Har jo ikke vært på pc og sjekket blogger på flere dager... Min mamma har vært her hos meg, og vi har vasket og vasket...men nå er det rent i huset til jul:)
Kos deg videre på lørdagskvelden!
Klem fra chatrine:)

Elaine sa...

Tack för födelsedagshälsningen!
Pengarna gick snabbt och resulterade i en matta, smink och den andra av Stieg Larssons Milennium trilogi.

Varje år så har jag planer om att besöka julmarknader både här och där, men varje år bjuder vardagen på så mycket att styra och ställa med, att jag inte hinner något av det jag planerat.......

I dag har jag planerat att göra knäck och ischoklad....det ska i alla fall bli nåt av........julgodis måst man ju ha.
Ha det så fint!
Klem!

Skatan sa...

Godmorgon! Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Särskilt punkt tre tror jag det var, den om att byta för en dag! Oj, det har jag drömt om ända sedan jag var liten...

Här har vi härligt kallt idag, klart men dessvärre har vi ont om snö. Lite är det i a f som täcker marken. Säkert är vädret ungefär detsamma dit du skall. Snart. Hem till familjen. Hoppas det blir bra : )

Trevlig helg.

MiaMaria sa...

Härligt att få ta del av dig....
Visst känner man igen sig i det du skriver....
Härliga bilder!

Må så gott denna tredje advent!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra bilder och den ljusstakekransen är så vacker, liksom hjärtat!! Kul att läsa om dig, jag kan också känna mej "folkskygg" iblnad när man har jobbat med männsikor så länge... Ha en bra ny vecka bloggkompis! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för underbart vcakra bilder och rolig läsning om dig!!! Jag känner som du, efter arbetsdagens slut vill jag också vara hemma i tystheten...MÅ gott, kram!

Evelinas hus sa...

Kul å läsa om dig. Nr 1 låter verkligen bekant måste jag säga, hihi.
Ha en trevlig kväll.
Kram Caroline

Änglahem sa...

Härliga fakta!
Handlar för mycket?...känner jag inteee igen (fniss)

Att du tycker om att åka hem till familjen förstår jag mycket väl.

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Kramis, Ulrika

Ljuva ro sa...

Har inte heller varit på nån julmarknad i år... snyft! Kul att läsa lite mer om dig!

Marie sa...

Vilka vackra bilder! Kul att läsa lite mer om dig. Jag är precis som du, när jag har jobbat färdigt för dagen vill jag också bara åka hem. Jobbar på förskola och träffar en massa människor hela dagarna, så jag vill bara ha det lugnt och skönt när jag kommer hem. Fast just nu är jag ju föräldraledig och då kan det nästan vara tvärtom ibland vissa dagar, man längtar efter att umgås med folk.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Designe sa...

Hej du! Är så nyfiken på var du jobbar nånstans! :)