tisdag 25 december 2007

God fortsättning!

Den gamla skolästen och kobjällran kommer från min släktgård

Så var julaftonen över för det här året också...så mycket planering och vipps så är det över! Men roligt har det varit och jag måste ha varit väldigt snäll i år som har fått så mycket fina julklappar. =)
Dubbelklicka på bilderna om du vill se detaljerna bättre!



Den här fina struten fick jag av mamma, och är fylld av lavendel. Den ligger mellan de gamla psalmböckerna i smörtråget från vår släktgård.



Den här fina ljusstaken har jag köpt till mig själv i present. Passar ju perfekt till min zinkkrans. Visar lite mer av ljusstaken nästa gång.

Hur söt är inte det här kuddfodralet? Det bästa med bloggen är att familjen verkligen kan se vad man tycker om för saker, och det har de verkligen lyckats med.



"En god bok är en god vän", så sant som sagt. Är egentligen en person som läser ganska mycket men har bara blivit i perioder nu på sistonde. Tyckte den såg så mysig ut så den fick jag i julklapp av min mor. Den fina korgen fick jag av lillasyster. Alla dessa julklappar kommer från min favoritaffär Himlen runt hörnet.

Önskar Er en god fortsättning på julen. Här vankas det säkert mer hockeymatcher på bordshockeyn min systerdotter fick i julklapp. En mycket uppskattad present för oss alla. Kan tänka mig att det glädjer min hockeyutbildade pappa som bara fick flickor... ;)

Kram S.

44 kommentarer:

stina sa...

vad fina saker! Ja tänk vad julen går fort.....veckor för förberedelser och sen säger det bara swisch....Kram stina

Lily of the valley sa...

Tack för omtanken! :)
Så mycket fint du har fått!
Ja, julen går verkligen fort. Det är kanske tur att man börjar lite innan med pyntet så man hinner njuta av det. ;)
Ha de bra kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin kudde, korg och strut du fått i julklapp, bloggen är toppen!!! : ) Ljustaken du köpt till dig själv är jättefin! Och klapparna du slagit in var verkligen fina, ha en fortsatt skön jul!! Mari.

Nina sa...

men så fina ting du fick, du måtte ha varit snäll ......
jag är bara proppmätt och vill önska god fortsättning!!!!

MiaMaria sa...

Vilka härliga julklappar oh så kul att familjen vet vad man gillar...
Själv ska jag köpa mig julklappar efter jul.....
Undebara paket också....
Och du jag förstår vad du menar....

Ha´en skön forts...
Miamaria

Skatan sa...

Härliga julklappar! Önskar dig en god fortsättning : )

Kram.

linnea-maria sa...

Vad kul att få så fina presenter. Själv lyckades maken sätta mitt i prick med presentkort på mina favoritbutiker :) /linnea-maria

Unknown sa...

vilka oerhört vackra saker du fått!! lyckost..=) God fortsättning på dig...många kramar Malin

Lotta sa...

Vad härligt att du fick presenter du ville ha!

Önskar dig en härlig fortsättning på julen!

kram
Lotta

Unknown sa...

Åh så mkt vackert! Den tomten hoppas jag kommer till mig nästa år, ler.
Jo,jag hade inga förväntningar på arn, men den var jätte bra! Helt klart sevärd. JAg är en sån där som gråter till allt i filmer så det var lite halv jobbit, kunde inte därna sitta och stor tjuta inne i biosalongen...
God fortsättning! Kram Petra

Ann-Catrin sa...

Fantastiska julklappar..gillar särskilt julklaappen du köpt till dig själv!!
God fortsättning nu kram A-C

Sanna sa...

Vilka fina julklappar du fått! Ljusstaken var också vacker, den liknar dem från Ib Laursen som jag sålde tidigare i höstas i butiken.

Jodå, man får en vit klädsel på köpet nu när man köper Ektorp. Det var förmodligen spiken i kistan för makens motstånd till nya soffor. :-)

God fortsättning!

Cornelias Corner sa...

En riktigt skön fortsättning på julen önskar jag dig! KRAM

ChatrinesLiving sa...

Så mye fint! Hærlig med jul, og det er jo gøy med litt pakker:)
Ønsker deg en kjempefin romjul!
Klem:)

cicci sa...

God Fortsättning! Hoppas din jul varit bra! Vilka vackra saker du fått! Vart har du köpt ljusstaken någonstans?Stort habegär på den!! Det stämmer att köpmansdisken är ifrån Jysk först lite brun färg och sedan ett lager vitt och så lite sandpapper, det gör susen!
Ha det så gott så länge!
Kram Cicci

Sallys hus sa...

Hallå där!
Det var ett tag sedan jag hade tid att sitta vid datorn.....här var det många nya inlägg!
Vilken mysig jul du haft, med många julklappar och hockeyturneringar....
Ha en god fortsättning du med!
Kram katarina

Maria sa...

Vackra saker du har fått, bara älskar ljusstaken som du köpt till dig själv. Lycka till i den nya lägenheten, skall bli kul att se!

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina saker du har fått, och vilka jättefina bilder du visar...!
Kram
Mia

Elaine sa...

God fortsättning till dig också!
Ja du måste ha varit jättesnäll, vilka fina saker du fick.......

Du frågade om köpmansdisken....min är köpt för nästan tjugo år sedan, så det är inte Jysk. Den var träfärgad helt till i påskas då jag äntligen fick "ut fingern", målade den vit och skaffade nya beslag. Med lite färg kommer den från Jysk att bli jättefin.....

Klem!

Linneagården sa...

God fortsättning.
Vad tur att din släkt läser bloggen din & tittar på bilderna, hihi.
Ha en trevlig kväll /madelene

Marie sa...

Du måste verkligen ha varit snäll, så mycket fint som du har fått!! Jättevackra bilder!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fina saker...Ha en god fortsättning Och Gott Nytt År Kram/Majsan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

God fortsättning !!
Men oj vilka vackra saker du fått i julklapp ! Så snäll har jag inte varit ....:-(
Ska in till Stockholm i morgon , får nog ta och leta upp "Himlen runt hörnet " och köpa egna julklappar ;-)
Ha det gott /Lotta

Designe sa...

Åh så vackra bilder och fina saker! Den där butiken verkar ju helt underbar!.. Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

Hulda sa...

Så fine ting du viser! Vakkert kremmerhus fra moren din, fikk inspirasjon til å lage et slikt jeg også. Nydelig kurv fra din lillesøster. :)

Karin i Villa Grå sa...

Vilka fina bilder! Om man bara kommer ihåg att rätta till glorian med jämna mellanrum kommer tomten med underbara julklappar, som dem du fick..!

En god fortsättning önskar jag dig!

Kram, Karin

Amoroso sa...

Nejmen får man flytta in i er familj :-) De har verkligen lyckats med julklapparna.:-)

Skatan sa...

Tusen tack!

Stor kram : )

Dorthe ♥ sa...

Vilka ljuvliga saker, du har fått! Kudden är ju bara ljuvlig!!!
Gott Nytt År Vännen!

Kram
Dorthe

Änglahem sa...

Vilka underbart fina saker du fått!!! Jaaa du...du måste verkligen varit snäll!

En god bok......jättefin. Älskar böcker och slukar dem nästan bokstavligen*fniss*.

Ha det fortsatt gott!

Kramar, Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Oj så mycket fint du fått!!!! Himlen runt hörnet är en riktig mysbutik....
Här spelas också hockey...sonens julklapp uppskattades av både far och son!
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!! Kramar!

Maria sa...

Vilka underbara presenter alltså!!

Unknown sa...

Tack för din snälla kommentar!
Jag vill bara önska dig ett riktigt gott nytt år och hoppas att du får en härlig nyårsafton!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

WhiteVintageDreams sa...

Hej gullis! Förstår att du är nöjd över dina klappar :)! Det var verkligen jättefina saker! Har även kikat runt i ditt julfina hem...du visar mkt fint.
Hoppas att du vunnit några hockeymatcher nu ;).
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar

Ljuva ro sa...

Vilka underbara bilder du visar! Mycket vackert att titta på o inspireras av! God fortsätting!

junhe sa...

fina klappar, var finns butiken "Himlen runt hörnet"? tack för svar/ mvh junhe

spetsar och änglar sa...

Vilka fina julklappar!!!Du måste ha varit mycket snäll under året.Visst går tiden ibland alldelens för fort.Men nu så går vi ju mot ljusare tider och allt gott som det för med sig!Har tänkt försöka att länka till dig om det är okej!Det har liksom inte blivit av tidigare,har inte kunnat själv.Men nu så...Ha en härlig Lördagskväll/Kram Heléne

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha ! Ingen fara , jag åkte aldrig så långt som in till Stockholm :-)
Gott Nytt År !
Kram/Lotta

Ninis74 sa...

Tänk att julen är förbi och ett nytt år väntar på oss med heeela dess 365 dagar.
Mysig blogg, kikar gärna in igen!
KRAMIZ

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Mycket fina klappar ,du har nog varit snäll god fortsättning Maria Villa Nyhem

Anonym sa...

Väldigt vackra och stämningsfulla bilder!

Mallan sa...

Gott Nytt År!

Kramar Malena

ChatrinesLiving sa...

Er innom hos deg for å ønske deg et riktig Godt Nytt År!
klem fra chatrine:)

Nygammalt sa...

fru a:
Tack så mycket!
Gott Nytt År!