måndag 3 december 2007

1:a advent

Hoppas ni hade en trevlig första advent. Själv hade jag så fullt upp att jag inte ens hann lägga upp ett adventsinlägg. Skäms på mig! ;) Däremot hann jag med en massa adventsfika ;)
Ska besöka era bloggar idag och se allt julfint som Ni har gjort.
Julstämningen kom faktiskt till mig i år igen! =) Så idag tänkte jag visa er lite från mitt tv-rum. Det här rummet är det mest pyntade och färgstarka rummet under julen. Det är dock inte lika rött som det ser ut, har ju bara valt att visa detaljer för er. Men det är lite mysigt med det röda, en månad om året får färgen finnas i mitt hem.






Eftersom jag alltid åker hem till familjen över julen så har jag aldrig haft en egen gran, men den här lilla fönstermodellen passar alldeles utmärkt ändå.




Hjärtan igen! ;)
Dessa ljus köpte jag förra året på Ikea, visst är de fina? (dubbelklicka så ser du bättre) De hade riktigt fina gammelsvenska saker på Ikea förra året, och de saknar jag från årets kollektion. Vågar nog inte elda dessa men de är fina som dekorationer.
*
Den röda doftsanden från Drömhuset har jag blandat med låtsassnö från Panduro.




Bocken har kommit på plats




Så här såg det ut förra julen, idag är bordet nedmonterat och rummet ser lite annorlunda ut. Bilden är tagen innan mina gäster kom för julpyssel. En efterbild kanske hade varit på sin plats för det såg ut som ett bombnedslag *ha ha* Men trevligt var det! =)
*
Önskar er en bra start på veckan! Imorgon blir det jobb igen för mig
*
Kram S.

32 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, så mycket fint du har! Du är verkligen duktig!!
Riktigt fin julstämning är det!

Jodå, visst fick jag glögg både i lördags och i går, så nu är man nästa lite trött på sötslibbet! :)!

Antar att du hade det fint också!

Kram

Lisa

Mitt hem är min borg sa...

Ojj, så juligt och fint du har det.. Lilla granen e så söt och bocken e ju given hos mig med..
Kram på dig!!

Eva Agnes sa...

Fina röda detaljer du har. Jag hade inte heller vågat tända de ljusen. Ikea har dem inte längre. För övrigt var deras julmarknad botten.
Kramar Eva Agnes

Randi sa...

Vilka jätte-söta hjärteljus du har - nej, de skulle jag aldrig tända!!! Vilken fin julstämning du skapat!
Kram Randi

GårdsLyktan sa...

Vad julfint du har fått i ditt hem, förstår att julstämningen infunnit sig.
Tack för snälla kommentarer i min blogg. Kram Sabina

Designe sa...

Vilken söt gran och va fint med alla röda detaljer! Jag har svårt att göra jul utan rött..det är ju fint med vitt och silver och sånt oxå men lite rött måste man ha! Ha en fin vecka! Kram :)

Unknown sa...

Tack snälla...för din fina komplimang! Du anar inte vad glad jag blir! =) Va mysigt du har pyntat..hoppas att du har haft en mysig första advent helg med! Ha det så gott! Kramar Malin

Unknown sa...

Tack snälla...för din fina komplimang! Du anar inte vad glad jag blir! =) Va mysigt du har pyntat..hoppas att du har haft en mysig första advent helg med! Ha det så gott! Kramar Malin

Randi sa...

Hej igen och tack för dina gulliga kommentarer.
Du undrar vad jag har för kamera. Jag har en digital Canon-kamera. Men det är inte så viktigt med kameran så länge man enbart visar bilder på nätet. Skillnaden mellan kameror syns först när man förstorar bilderna eller använder dem för tryckning.
Kram Randi

n o r d i n g å r d e n sa...

Men så fint och mysigt du hade det, även om sista bilden var från förra julen, det är säkert minst lika fint nu! Mysiga ljusarrangemnag! Ja, jag håller med Ikea var lite torftigt i år faktiskt...julebocken var söt och rött/vitt ÄR vackert! Jag skulle gärna ha röda detaljer året om, jag drömmer om ett röd/vit kök! Men det är kul att jula till det med lite extyra till julen såsom med din fina kudde tex! Va mysigt det såg ut med granen i fönstret! Ha en toppenvecka! Mari.

Dorthe ♥ sa...

Åhh så juligt och mysigt. Din lilla gran är ju bara för söt!

Kramis
Dorthe

cicci sa...

Hejsan!

Åh vilken härlig julstämmning du har hos dig! Såg inlägget om din zinkkrans längre ner, visst är den vacker ! Håller precis på och lägger ett bud på tradera på en likadan avgörs idag, hoppas hoppas!
Ha det gott så länge!
Kram Cicci

ChatrinesLiving sa...

Så koselig! Å lille treet i vinduet er jo perfekt!!
Nyt stemningen, og ha en kjempefin dag!
Klem fra chatrine:)

Lilla Blanka sa...

Så söta små hjärteljus! Håller med, de är nästan för söta för att tändas..
Kram
Mia

Sallys hus sa...

Oj så fint du har!!

Jag har också rött till jul.
Tycker precis som du att det är mysigt 1 månad omåret!

Vilket fint hjärta du fått av Signe...såg många fuina hjärtan hänga och dingla där på krokarna.

Ha en härlig dag!
Kram Katarina

Elzie sa...

Vad fint du gjort. Gillade också hjärteljusen.
Hoppas du har en bra tisdag.
KRam Elzie

Anonym sa...

Jag har valt att lämna blogg.se - men återfinns numera på en egen hemsida istället. Välkommen in! (Mediabrus = fd Vildängel)

Taggtråd & Gamla spetsar! sa...

Tack för dina uppmuntrande ord!! Sånt värmer en trött köksrenoverare *ler*
Ja vasken är underbar!!
Du ser ut att ha det jättemysigt pyntat!! Och för gudskull elda inte hjärteljusen dom är för fina för de.
Jag länkar till dig och hoppas att det är ok?
Kram Helen

Marie sa...

Vad fint du har gjort det, ser jättemysigt ut! Jag skulle heller inte elda de fina ljusen!

Kram Marie

Min Skattkammare sa...

Kikade in på min blogg innan läggdags och fick en go hälsning från dig! Du sprider värme genom att vara rar........!
Du är i pyntartagen ser jag. Men du har ju alltid fint därhemma!
Godnatt från en tröttis
Kram Kicki

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina bilder, rött på julen skapar varma bilder! Kram och må gott!

Maria sa...

Vad jul mysigt du har f�tt hemma hos dig!

My White Cottage sa...

Så himlans fint du har adventspyntat!!!

Ha en riktigt bra fortsatt vecka!
Kramar från Jenny

Hulda sa...

Så fine bilder du viser fra hjemmet ditt. Jeg likte så godt bordet med de fine dukene. :) Ha en fin dag!

faster atta sa...

Julpyssel låter underbart!! Så härligt du har det, stämningen är verkligen på topp!

kram

Stina sa...

Du skulle haft en riktig kram du. Puss

Lisas torp sa...

Tackar hjärtligast för din fina kommentar på min målning!!!

Snart är det helg - IGEN!! Jisses, sån snabbt det går!!

Ha det jättebra!!

Kram

Lisa

Lyck-Annas sa...

Jag önskar dig en mysig adventstid!
http://lyck-annas.blogs.se

Amoroso sa...

Så julmysigt du har fått det!!! Önskar dig en trevlig helg :-) (jag tänker helg jag, trots att det bara är torsdag)

Designe sa...

Hej du! Ja hos mig är det skitväder just nu!..Det snöade halva dan igår och jag var supernöjd...sen regnade det resten av dagen..skit oxå ..så nu är det halt överallt men fortfarande snö kvar på sidan om vägarna!..Hoppas det blir vintrigt snart igen! ha det så bra! Kram...ps tack för beskrivning om räknare! :)

Anonym sa...

Så fint och juligt!
Det är fint med rött.
Jag kan se dig och systerdottern rocka loss till Ricky Martin, kul!
Kram Bodil.

Nygammalt sa...

Lyck-annas:

Tack snälla för det! Önskar dig också en härlig tid framöver.
Kram.