onsdag 11 juli 2007

Sovmorgon

Läsning i sängen

När jag jobbar helg är jag ledig någon dag mitt i veckan, så idag har jag haft en skön sovmorgon med härlig läsning av senaste numret av Hem & Antik i sängen.



Handgjord kopp i en brödkorg från Miljögården.

Överkastet som jag visade här har jag vändt på, det är skönt att förnya sig emellanåt.




Det här hade inte varit fel att mumsa på till téet, synd bara att det är ljus- chokladdoftande sådana


Lite pyssel från helgen

På hyllan i sovrummet visar jag lite pyssel från helgen. Glaslyktorna är gamla Tex Mex burkar som jag har klätt in i servett, decoupage. Hattasken från Panduro har jag målat, användt pappersark som decoupage och fäst spets runt omrking asken.



Blomman tror jag kommer från NK och mjölkflaskan från Myrornas.

Med önskan om en skön dag,

kram S.

14 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vilka härliga bilder du visar. Ditt sovrum ser ut att vara gjort för sovmorgnar och läsning, jättemysigt. Jag ska också njuta av att läsa Hem & Antik lite senare ikväll tänkte jag. kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men du vad fint du har det! vilket mys du har haft med tidning och kaffe på sängen. Ha det gott kram kram

Stina sa...

Vad mysigt och fint, vännen. Kram

Sara sa...

Mysig morgon=)
hade haft det lika skönt imorgon om det inte vore för att jag ska till frisören=) Ibland får man öffra lite...
ha en bra dag

Anonym sa...

Vad bra att du lämnat en kommentar på min blogg så att jag hittade hit. Jag har länkat dig. Du får säga till om det inte är ok.
Kram

Anonym sa...

Mysigt det ser ut, sovmorgon är ju det bästa :)

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!
Så koselig det ser ut hos deg på en morgenkvist da :) Ikke rart du koser deg der i en herlig seng med en flott blad! Vet du, jeg stod og så på Hem&Antik i går, men jeg lot det ligge fordi jeg allerede hadde tatt med meg Lantliv og Skøna Hem. Jeg er jo blad gal!

Nya och gamla ting sa...

Vilka ljuvliga bilder. Vad du pysskat och donat, kul. Din sovhörna såg riktigt inbjudande ut.

Nya och gamla ting sa...

pysslat skulle de förstås stå:-)

Stina sa...

Kramis

Eva Agnes sa...

Hej så fina saker du gjort. Decoupageasken är jättefin men allra finast är burkarna. Jag skulle just fråga hur du gjort men så såg jag att det var decoupage det också.
Toppensnyggt!
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Glömde säga att din säng är ju bara så mysig.
Kram igen
Eva Agnes

::fina:: sa...

Hej, tack för besöket på min blogg! Vad trevligt det var här! Ditt sovrum ser sååå mysigt ut, så vackert bäddat . Hem & Antikt tittade jag i i affären igår, den ska jag nog köpa, verkade ju jättemysig! Jobbigt när det är så många tidningar man vill ha, det blir ju snabbt lite pengar...

Anonym sa...

kobe shoes
kyrie 6
hermes belt
fear of god
palm angels t shirt