fredag 14 december 2007

Tofflor

(Det fantastiska mörkret gör mina bilder konstigt gula...)


Nu har jag äntligen fått ner min underbara korg. Tofflorna i den har jag tidigare fått av min storasyster i julklapp. Har haft likadana tidigare och jag bara älskar dem. Nu har de dock börjat sjunga på sista refrengen så snääääälla Tomten...om dina renar orkar dra dig hem till mig i jul, kan jag snääääälla få ett nytt par? Jag har ätit min gröt och tvättat mina öron! Det främre paret är såklart inte mina, de är ungefär 10 storlekar större!!!
De fina röda och gröna handdukarna har mammas faster vävt, tror inte att jag vågar använda dem men de är fina att titta på iall fall.

I oktober funderade jag på att göra en extra blogg som enbart skulle handla om julen. Vad jag skulle få den tiden ifrån har jag ingen aning, ibland är man allt bra naiv...Julkorten har jag tänkt göra sedan i november, vad hände? Jo de slängde jag ihop idag i all hast, så där nästa sista dagen *suck! Att man aldrig lär sig...

Om du är sugen på att vinna en present, besök då Vit designs sida och tävla. Kanske blir det just du som vinner, eller jag! ;) *he he*

Nej nu ska jag göra mig iordning för en liten sväng in till stan. Till skillnad från (kanske) många av er andra så är den kommande veckan den mest hektiska på mitt jobb så idag var min sista lediga dag innan jag åker uppåt efter jobbet på fredag. Så om jag är dålig på att besöka er de kommande dagarna så vet ni varför.
*
Trevlig fredag önskar jag Er alla!

Kram S.

14 kommentarer:

Stina sa...

Ja, du MÅSTE flytta hit. Hör du det?
Kram

Lisas torp sa...

Jag förstår att tofflorna är nötta, det ser ju jättesköna ut!! Riktiga mystofflor!

Tackar för inlägget hos mej och önskar dej en skön och någorlunda vilsam helg!!
(Själv hinner jag inte åka till torpet förrän tidigast lördag nästa vecka!*suck*!)

Kram

Lisa

Jennys Vita Villervalla sa...

Vilka goa mystofflor!
Ha en fortsatt skön helg!
Kram
Jenny

Marie sa...

Tofflorna såg verkligen supermysiga ut, hoppas tomten läser din blogg, hihi.

Tack snälla du för din kommentar, jag rodnar över dina fina ord! Men du ska veta att man väljer ju också vad man vill visa på bloggen. Vissa fula delar av huset kommer ni aldrig att få se, hihi.

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Stämningsfullt sa...

Hej! Det var en mysig korg du har! Både innehållet och korgen :)

Nina sa...

jag har också önskat mig tofflor av tomten....och jag är också en tidsoptimist....lovade mig själv att måla mitt vardagsrumsbord typ flera månader sen men NEJ inget gjort där inte men någon dag så....kramar i mängder och mysig 3 :e advent önskas ...../nina

Hannis sa...

Vad fint med det gammla kortet på din farmor! Jag har haft förmånen att växa upp med både Gammelmormor och gammelmorfar+ morföräldrar.
Óch det känns verkligen som en förmån!Tofflorna såg jättesköna ut!
Och korgen är fin den också!
Ha en skön lördag/Kram Hannis

Änglahem sa...

Hjälp nu hamnar jag väl i klistret!! Men jag hoppas att du har en liten stund till övers för att anta en utmaning. Jag har nämligen nominerat dig till detta; sju slumpmässiga fakta om dig själv. Kika in på min sida så ser du vad det gäller.
Stressa nu inte ihjäl dig, gumman det vill vi då rakt inte.

Kramar och önskan om en skön helg!
Ulrika

Anonym sa...

Hej gumman!
Kommer du att kunna blogga när du åker hem??????Eller blir det att man inte hör av dig på ett tag???
I så fall blir det ju tomt!

Jag hoppas tomten ger dig mystofflor.

Stressa inte, lättare sagt än gjort men try not to. Det kan gå illa! I know!
Ha en super lördag!
Kramar i bussavis från Bodil och co.

Lily of the valley sa...

Vilken fin korg du visar, och så vackra handdukarna är som din mammas faster vävt. Sånt är kul att ha.
Jag hoppas din önskning om nya tofflor går i uppfyllelse. hihi
Lycka till i tävlingen
kram Lily

Solsjö - Under en vind sa...

Korgen är underbar!!!

Visst händer mycket nu..jag har haft supersvårt att hinna med bloggen sista veckan...men nu i eftermiddag är det lugnt och gott om tid! Må gott och sköt om dig i julstressen!! Kramar!

Cornelias Corner sa...

suck..ja ..mycket som ska hinnas med. Jag skulle städat idag men har bara pysslat =) kram!

Randi sa...

Vilka underbara mystofflor. Hoppas Tomten läser din blogg!
Ha en skön kväll.
Kram Randi

Designe sa...

Fin bild tycker jag! :)