söndag 9 december 2007

2:a advent

Så var helgen redan slut och vi är inne på andra advent. Som ni ser så har jag fuskat lite och tänt tre ljus!!! =)
Istället för att bara sitta hemma och njuta av dagen har jag trängts med en massa andra människor på stan. Förutom en julklapp har jag efter idogt letande äntligen hittat mig en vinterhud- jag har investerat i en bra och värmande vinterjacka. Den kommer komma till användning när vargavintern (jo det blir nog snö i år igen) kommer. Det var min julklapp till mig...eller ok en av dem ;)


Den här ljusstaken bara älskar jag, den tiggde jag tidigare från min mor och kommer ursprungligen från min mormor. Till mitt försvar kan jag säga att den bara stog på vinden och samlade damm, och där gör den ju ingen nytta!

Den slitna patinan tycker jag gör den ännu vackrare.



Det här var mitt bidrag till lilla julaftonen som vi hade igår. Förutom ljustet och tändsticksasken som jag dekorerade fanns det även en dofttvål som jag slog in i cellofan.



Den här jultavlan fick jag när jag var liten av min faster, och har fått hänga med sedan dess. Det är mysigt med sådana ting tycker jag.

Nu har jag bara en ledig dag till innan jag åker hemåt nästa fredag så det kommer bli fullt upp framöver, och det kommer säkert att synas här på bloggen.

Önskar er en fortsatt trevlig andra advent.
Kram S.

23 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker hall du har, och gulliga vaktdjur! : ) DEn ljustaken är såå vacker och ger julkänsla direkt! Snyggt paket md lite smått och gott i som du har gjort, det skulle jag blivit jätteglad över om jag fått!! HA EN BRA NY VECKA, MARI.

Solsjö - Under en vind sa...

Roligt med ljustaken som ett minne! Bra med egna julklappar, de köper jag till mig själv hela året...antingen är de för tidiga eller för sena...få av dem blir julklappar på julafton!
Må väl, kram!

faster atta sa...

Så härligt det låter. Jättefint med tre ljus tycker jag!

kram

Lavendel & Romantik sa...

Vad fint det ser ut..Och vilken tur att du fått tag på en jacka till dig vintern kommer säkert.....Visst jag vill också ha både det ena och andra i butiken,får slå mig på fingrarna där...Kram på dig /Majsan

Marie sa...

Vilken fin present du gav bort på lilla julafton. Visst är det kul med saker som man har haft sen man var liten. Jag har en krubba som jag fick när jag bara var några år. Det var grannfarbrorn som gjorde den och det är nog en av mina allra käraste saker. Det blir ingen jul om inte den får komma fram.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ps. Soffbordet kommer inte från Ikea utan är köpt på en möbelaffär i grannkommunen.

Karin i Villa Grå sa...

Vad mysigt med ärvda julsaker och gåvor som sparats sedan man var liten..! Inte heller dumt alls att ge sig själv en present så här två veckor innan julafton.

Ha en tevlig kväll!

Karin

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Ljusstaken är verkligen fin! Vilken tur att du tjatade ner den från vinden *S*

Det paketet hade jag gärna velat ha ;)

Ha en bra vecka!
Kram
Flisan.

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Glömde... Är det ok att jag länkar till dig??

Flisan.

Änglahem sa...

Stod den verkligen bara på vinden?!
Ja då var det ju för väl att du fick ner den, den är ju jättefin!!

Klappar till sig själv är mysigt, det gjorde du rätt i.

Tack för dina värmande ord, man kanske skulle göra som du....

Gov Gott, Kramar Ulrika

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart att den fina staken gör mer nytta hos dig än på vinden;-)

Vilken tur att du ät förberedd på den riktga vintern som säkert inte kommer förrän tidigast i januari!

Kramar/Birgitta

Elaine sa...

Ljusstaken var riktigt julig och skön. Jättefin!
I dag har vi varit på besök hos goda vänner och fått första mackan med julskinka. Det är alldeles lika gott varje år.

Ha en fin vecka!
Klem!

Anonym sa...

Tycker allt du gjorde helt rätt som tände alla tre ljusen.. det är så vackert i en sådan stake.. hoppas du får en bra vecka

Stina sa...

Ha en bra dag söta pysselgumman.:-)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med gamla julsaker! De har en speciell plats i ens hjärta!
Kram
Marie

My White Cottage sa...

Visst är det mysigt med julpynt som man har fått eller ärvt som betydler lite extra!

Ha en mysig lucia-vecka!
Kramar Jenny

PS. Ettiketterna lade jag inte i blöt utan bara klistrade på ljusen!

Lily of the valley sa...

Fin ljusstake och fint bidrag till lilla julafton. Jag hade blivit jätteglad...
Jag har blivit inspirerad av dina tändsticksaskar. Jag kunde inte motstå de två små söta askarna.
Tyvärr funkar inte min skrivare så jag kan inte fixa askar själv.
Ha en bra vecka
kram Lily

Lily of the valley sa...

Ps! Underbara vakt djur du har.

Dorthe ♥ sa...

Jag skulle mer än gärna vilja ha ditt paket :o)

Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Vilken underbart bidrag till lilla julafton....det skulle man inte tacka nej till.

Hoppas du får en bra vecka!
Miamaria

Lallis sa...

Jag gillar den ljusstaken skarpt! Jättefin är den:)
Och din julklapp till lilla julafton var jättefin.
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej mitt kära barn

Kul att du snart kommer hem, fint att hustomtarna har vaknat till liv, och att gammelmormors ljusstake kommit till användning.
Hoppas att allt kommer att ordna sig.
Kram Mamma

Nygammalt sa...

Tack snälla mamma!
Längtar sååå tills jag får åka hem, L berättade igår att det bara är 2 veckor kvar till julafton ;)
Inte klokt så snabbt det har gått.
Kram.

Designe sa...

Vilken fin ljusstake och vilket fint cellofanpaket! :) Kram