söndag 30 december 2007

Gott Nytt År


Här får ni se lite mer av min ljusstake som jag visade på förgående inlägg. Har varit på jakt efter en kyrkolljusstake och föll pladask när jag såg den här.

Tack gulliga ni för alla fina kommentarer ni skrev angående mina julklappar, idag visar jag lite mer. Har varit dålig på att skriva inlägg och svara er då jag har jobbat ända sedan jag kom tillbaka igen och likadant blir det imorgon...men jag ska svara er så fort jag kan! =)


Storasysters julklapp i askungestorlek kommer väl till pass när man vill ha det varmt om fossingarna, och det vill jag i princip jämnt! ;)



"Ovan molnen finns det alltid en sol" Den här fina tavlan fick jag av min lillasyster i julklapp och passar väldigt bra till mitt nyårslöfte. Efter en del motgångar men framför allt förändringar i mitt liv det här året, så har jag beslutat mig för att nästa år är mitt år! Med det menar jag att jag nu kommer vara nr 1 i mitt liv igen på allla plan...Det hoppas jag att ni också får vara i era liv, vilken relation det än handlar om.
Har ni något nyårslöfte? =)

Stort tack för alla besök och alla fina kommentarer jag har fått under det gågna året. Hoppas att vi syns snart igen!

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År!
And to all my visitors from around the world, I would like to wish you Happy New Year!

Kram S.

48 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättemysiga tofflor och en fin tavla... det var väl en bra start till det nya året...
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Vilka presenter igen varma sköna tofflor och vacker tavla och ljusstake.

Hoppas du får ett underbart 2008!

Gott Nytt År!
Miamaria

Änglahem sa...

Den ljusstaken är fin!!!

Låter som ett väldigt bra nyårslöfte!!! Hoppas verkligen att 2008 blir ditt år!

Gott Nytt År!!!
Kram, Ulrika

Lily of the valley sa...

Fin ljusstake :)

Önskar dig också ett Gott Nytt År
kram Lily

Maria sa...

Ja, usch för gamla plastmattor!

Ha ett riktigt Gott Nytt År i de urläckra tofflorna *blink*!!

Lotta sa...

Underbara klappar! Och en helt underbar devis att ta till sig. Den ska jag genast skriva ner!

Önskar dig ett riktigt härligt kommande år!

Gott Nytt År!
Kram
Lotta

Karin i Villa Grå sa...

Hi hi hi - glorian sitter stadigt på plats, året runt *ljuger* Faktum är att jag inte har riktigt klart för mig vad som är godkänt av tomten. För säkerhets skull drar jag för gardinerna ibland så att han inte ska se *fniss*

Vad lustigt att du har en bild på sköna tofflor! För bara några sekunder sedan tänkte jag att det börjar bli lite väl kallt om fötterna och så får jag syn på din bild..!

För din chefs sons skull, för min lilla dotters skull, och för alla andra barn som lever i sitt autistiska utanförskap, hoppas jag innerligt att man hittar ett botemedel. Kommer det om 30 år så finns det ändå hopp. Visst är det ganska fantastiskt att det är på gång?

Jag hoppas att du får en tokrolig nyårsafton och att ditt 2008 blir bästa tänkbara! Många kramar!

Karin

Marie sa...

Ljusstaken är verkligen jättefin! Jag har liknande tofflor och tofflar runt i här hemma, det blir garanterat varmt om fötterna.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Jag är helt säker på att 2008 blir ditt år! Kram Marie

junhe sa...

mysiga tofflor=) vi har så golvkallt här trots att vi isolerat golven, så vi skulle behöva köpa ngt dyligt. jag har inget nyårslöften (de är ju så lätta att bryta) men jag strävar mot ett mer sockerfattigt liv =) ha det gott/ kram junhe
Ps. är dt ok att jag länkar dig?

Evelinas hus sa...

Gott Nytt År!
Kramar från Caroline

stina sa...

Vilken vacker tavla!!! Ja ljusstaken och tofflorna också förstås! Gott Nytt År ! Kram stina

Anonym sa...

Hej fin blogg du har också, roligt att du lämnade en kommentar på min så jag hittade din, jättefin ljusstake...tycker om den med de vita liljorna... gott nytt år.

Min Skattkammare sa...

Gott nytt år!
Tänk vad fort tiden går! Hoppas du får ett bra 2008!
Vilken vacker tavla!
Såg du filmen Jane Eyre ikväll?
Otroligt fängslande. Engelsmännen kan det där som inga andra!
Miljöerna, språket, spänningen som darrar i luften....outhärdligt och ljuvligt!
Fniss! Jag håller visst på att bli lite stollig......
Stor kram till dig!
Kicki

Lilla Blanka sa...

Åh vilka gosiga tofflor! Jag fick oxå ett par gosiga tofflor, det är så skönt att krypa upp i soffan med dem :)
Kram och ha ett Gott Nytt År!!!
Mia

Designe sa...

Vilken superfin ljusstake! Ha en trevlig nyårskväll och Gott Nytt år! Kram :)

linnea-maria sa...

Åh den där ljusstaken är verkligen vacker. HI hi tofflor är ett måste så här års. Jag blev lite retad av min syster för att jag tryckte ner en mössa och satte på mig tumvantar trots plusgrader. Ha ett riktigt gott nytt år /linnea-maria

Anonym sa...

Hej älskade vän!

Hur var det hemma?

Här är det bara bra, med massor av partaj och vi har haft en överraskningsfest för en vän mm. Men vi mår bra.

Så fina saker, ljusstaken är jättefin.

Happy New Year på dig vännen, hoppas du får en alldeles speciell kväll.

Kram Bodil.

junhe sa...

tack =D

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin tavla... och mysiga tofflor, visst är det kul att få julklappar!! : ) Din ljustake var den snyggaste jag sett i den kategorin, en del är för pråliga tycker jag, men din var supesnygg! Var hittade du den? Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig bloggvännen! Mari.

Nina sa...

gott nytt år gumman !!! vi ses nästa år med ny energi och glädje förhoppningsvis !!!kram

Handplockat sa...

Tittar in för att önska dej
gott slut på 2007 & Nyårsglans

Kramen

Lavendel & Romantik sa...

Jätte fina saker....Önskar dig GOTT NYTT ÅR Kram/Majsan

Anonym sa...

Ohh, jag fick oxå supersköna ulltofflor i julklapp till mina alltid frusna små fötter *s*

ChatrinesLiving sa...

Ønsker deg og dine et Riktig Godt Nytt ÅR!
Klem fra chatrine:)

Cornelias Corner sa...

En riktig god fortsättning på det nya året önskar jag dig - och att du ska bli nr 1 i ditt liv. Det ska jag också försöka bli.. i mitt liv alltså :) Kram!

Nygammalt sa...

fru a:
Härligt! Frusna tår vill vi inte ha...

n o r d i n g å r d e n sa...

God fortsättning på 2008 Nygammalttjejen!! Tack för butisktips! Jag ska definitivt gå dit, jag är i Sthlm flera dagar varje vecka och jag har ett par andra obesökta butiker i samma område så det är perfekt! Kollade på deras hemsida! Ha ett bra bloggår, vi ses!! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Låter som väldigt bra tankar inför det nya året!!!! Hoppas att du haft en bra afton med mysigt firande! Vi ses! Kramis!

Ann-Catrin sa...

Så sköna tofflor..jag har ett par liknande och jag har dom alltid på mig hemm!!!
Sanslöst vacker tavla..och så fin text!!
Kram a-C

MiaMaria sa...

En god fortsättning på det nya året!
Miamaria

Ankan sa...

God fortsättning!
Tofflorna ser riktigt härliga ut och vilken fin liten texttavla!
Förstår att du tycker om ljusstaken som är jättevacker och originell, en sådan man lägger märke till. Dina arrangemang med de gamla sakerna från eran släktgård är också så vackra../Kramar från Ankan

cicci sa...

Åh supersköna tofflor de skulle jag behöva ha! Har hittat en internet sajt som säljer ljusstaken så nu ska jag slå till! Angående köpmansdisken så är den så praktisk funkar i nästan alla rum men förbered dig på att den kommer i tusen delar, plockipinn typ!
Jag kommer kanske maila dig någon dag för jag tror att vi kan stödja varandra lite, jag vet att detta året kommer bli ett tufft och väldigt annorlunda år på många sätt!
kram Cicci

Lisas torp sa...

Hej och god fortsättning på nya året!!!
Och TACK för titten på min sida! Såååå många fina bilder du har lagt ut...ljusstaken är ljuvlig och tofflorna, underbara!!
Självklart får du länka mej! Om du har frågat tidigare och jag inte har svarat beror det ENBART på slarv och att jag varit disträ!!
Jag länkar dej också om det är OK!!

Ha ett jättefint nytt år!
När jag kommer hem till bredbandet ska jag titta närmare på dina fina bilder!!

Nyårskramar

Lisa

faster atta sa...

Hoppas att ditt nyår var bra, din ljusstake är ju för underbar!!!

Stämningsfullt sa...

Ååå så sköna tofflorna ser ut! Hoppas att du får ett underbart nytt år!

Ljuva ro sa...

Va roligt med så fina julklappar! Du förtjänar det bästa under det kommande åter! Allt gott!

Hulda sa...

Veldig fin kirkelysestake du har kjøpt. Jeg har en slik stake til et enkelt lys. Den er akkurat lik, bare enkel. Veldig fin. Flotte tøfler, de er nok varme og gode. Likte også bildet fra lillesøsteren din godt. Godt nytt år! Vi blogges. :)

Designe sa...

Hoppas du hade en riktigt trevlig nyårsafton! Ha en god fortsättning på det nya året! Kramar från Signe

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag önskar innerligt att 2008 blir ditt år !!
Om du nu glömmer bort dig själv , gå då tillbaka och titta på ditt inlägg och påminn dej , för det är viktigt att tänka på sig själv, oxå !
Många kramar/ Lotta
P.S. Jag har inte givit några nyårslöften D.S.

NICOLINAS BONING sa...

God fortsättning på det nya året...och se nu till att det verkligen blir ditt år i år:-)
Vilken vacker ljusstake,förstår verkligen att du föll pladask!
Kramar/Birgitta

Unknown sa...

Jättemysiga tofflor och en fin tavla... Men jag verkligen älskar staken!!! HA det gott och en god fortsättning på nya året! Kram Petra

WhiteVintageDreams sa...

Hej gullis! Har du varit uppåt under nyårsfirandet? Kul att du hittat en fin ljusstake :)!!! Å du...God fortsättning på det nya året! Jag hade litet svårt att känna att det var jul o nyår...utan snön ;). Men nu får det gärna bli vår ist *fniss*.
Kram

Vi varannan vecka sa...

God fortsättning!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Den ljusstaken vae verkligen fin. Har inte sett den modellen förut.

Kram hanna

Katarina sa...

Hej :) Så vacker ljusstaken är !
Nyårslöftet här hemma går i hälsans tecken i år, vilket är att sättamig lite först på min egen lista oxå;)

Må vi lycka till , ler*

Kram katarina

Tee of Vinnord Cottage sa...

ah Jeg har også kjøpt en slik kirkestake. Falt pladask for fargen, og "enkelheten". De andre jeg har sett har vært litt for mye av det gode... Gleder meg til den dukker opp i posten!!!

Ha en trivelig uke!

yanmaneee sa...

jordan 13
retro jordans
adidas superstars
fila
hermes belt
moncler coat
nike shox
canada goose jacket
air jordan
jordan shoes

soret sa...

replica bags and shoes replica bags ebay replica bags lv