måndag 5 november 2007

Jag har blivit med...

...en madonna! Den är inte stor men den är fin! =)
Efter ett par härliga och fullt upptagna dagar med min storasyster så är jag back in buisness igen. I mitt förra inlägg visade jag upp lite nya saker från mitt sovrum, och idag tänkte jag visa upp lite mer bilder därifrån. Borta är de somriga pastellfärgerna och in har en blandning av den franska och danska stilen kommit.

Glöm inte att bilderna går att förståra!

Jag har varit ute efter julgranskulor i olika modeller ett tag nu, och nu i veckan hittade jag ett flertal fina modeller på Årstiden. Det blev bland annat några små kottar och ett hjärta med God Jul på. Tills jag hänger upp dem får de ligga här i skålen. Passar bra tycker jag.

Och madonnan då? Ja, den här lilla modellen hittade jag också nu i veckan i fina butiken Ambiance, har ni vägarna förbi så glöm inte att gå in där för där har de julpyntat så fint nu. Ville nästan ta fram en stol och bara insupa atmorsfären i det bakre rummet.



Den här söta lilla spegeln hittade jag på Kungens lilla piga. Hade sett den första gången jag var där men slog inte till förrän gången därpå då jag var ditbjuden på glögg. Ljuset visade jag ju upp på mitt förra inlägg.





Kuddarna fick jag av mina föräldrar när de var i Thailand i våras. När jag var där för ett X antal år sedan så köpte jag med mig ett flertal kuddfodral i olika färger, och ni som varit där vet ju att det mesta är med elefanttyg. Så det är ju kul att se att de har uppdaterat sig.
Ni ser väl att tavlan är på plats också? ;)

Kram S.
***
Tillägg tis 6/11: Jag har inte hunnit svara alla er för de senaste inläggen. Jobbar sent nu under veckan och ligger efter med allt jag ska göra. Men jag svarar er så fort jag har tid. Hoppas det är ok?!

42 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Kul med ett inlägg från dig igen, låter som om du har haft det bra!! Du visar på många nya fina detaljer minsann!! Ha en bra vecka! Kram!

Stina sa...

Vad mycket fint, som vanligt vännen min. :-) Kram

MiaMaria sa...

Låter som du haft en bra vecka med syster yster.

Vackert på hyllan....kulorna är ju så fina måste också köpa har lite dåligt med det.....

Ha´det så gott!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så mysigt du har och har gjort! Nu blev jag så shoppingsugen igen, och sugen på att dona!! Jättesnygg madonna och kulor du har köpt och så fint du har fixat!! Ljuvligt! Är ju i Sthlm några veckor till så jag ska kika in i dessa butiker jag med!! Ha en bra ny vecka, jag byter inlägg i morg bitti! Mari.

junhe sa...

j�ttemysigt sovrum=) tack f�r tipset med butikerna, vi ska snart till sthlm, d� passar det bra =) mvh junhe

Min Skattkammare sa...

Visst är det roligt med lite nytt för ögonen. Då kan man ta en extra sväng hemma och titta och njuta hur fint man gjort!
Det har du!
Kramis på Dig!

Evelinas hus sa...

Jag var på Årstiden idag och stod och höll i ett God jul hjärta, men det blev inga tyvärr. Jag hade inte tid att titta ordentligt med två små barn med mig.
Du har köpt underbara saker, speglen är jättefin.
Kram Caroline

Sallys hus sa...

Ha ha...nej jag håller med!
Det hade ju inte vart så kul!
Min mamma o pappa har ingen aning om att jag har en privat blogg också...de tror bara att jag har Lilla Ugglebo bloggen...skönt!!

Du vilka massor av fina saker du köpt!
Madonnan är jätte fin, spegeln också...den var verkligen annorlunda....inte sånt man ser överallt! Sånt är kul!

Ha en härlig tisdag!
Kram

Dorthe ♥ sa...

Din madonna är såååå fin!!!
Kram
Dorthe

Marie sa...

Vad mycket fint du har på hyllan! Så många vackra saker du har köpt, den lilla madonnan har jag också.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Designe sa...

Vilken fin hylla med fina saker och vilket mysigt sovrum!..mysigt med ljusen i fönstret och de fina kuddarna! Du verkar ha haft en liknande "krogrunda" som jag hade i lördags..dvs..det slutade med mat! *fniss* Kram :)

linnea-maria sa...

Men vad mycket fint du visar. du har ju också en madonna. Jag har sån där formgummi som jag funderar på att använda för att göra en gjutform av den jag har(jag ska prova på ett litet hörn först) då kan jag göra fler i gips och kanske i betong. Ha en go vecka /linnea-maria

Karin Krut sa...

Vilket mysigt sovrum du har :) Hyllan blev jättefin i sin nya skrud och kuddarna är så fina. Dom får en att längta tillbaka, vi var där för ett och ett halv år sen och jag längtar hela tiden :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Ljuva ro sa...

Myspysigt! Sovrummet är ett av de viktigaste rummen, ditt ser väldigt rofyllt ut.

NICOLINAS BONING sa...

Skönt att du är tillbaka i cyberrymden...men jag förstår att ni haft det bra...du och syrran...

Vilket fint sovrum,där måste du sova skönt med alla dom tjuuuusiga sakerna runt omkring dig;-)

Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Vad mysigt det är på din hylla! Så fina saker du har hittat.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint du gjort med madonna och alla andra prylar på hyllan!!!
Nu fick jag en ide av dej, och det var att lägga alla kulor i en kruka så att man kan njuta av dom innan de ska upp i granen, jag förvarar dom just nu i en påse i väntan på att klä granen, och det är ju dumt. Tack för tipset!
Kram
Marie

Elaine sa...

Vad härliga stämningsfulla bilder! Madonnan och spegeln var så fina. Jag tycker att tavlan med ordspåket också var jättefin.
Klem!

Ann-Sofi sa...

Vad fiint!(:
Mysiga lyktor i fönstret.

Mvh ann-sofi

Nina sa...

vilken söt liten madonna och storleken har ju ingen betydelse eller hur ;=D
kram

Randi sa...

Du har verkligen pyntat fint på hyllan. En fin samling av vackra ting får man njuta av. Lilla Madonnan är ju för söt.
Kram Randi

Lisas torp sa...

Hej o hå i höstkvällen!

Kul att du gillar mina akvareller! Så glad jag blir!

Du har då så mycket fina saker på din sida - vilken vacker hylla!
Årstiden är en av mina favoritaffärer.
Jo, "Himlen runt hörnet" ligger i G:la Stan, de har rätt mycket där också! Men Årstiden är verkligen suuuper där vill man bara stanna och där vill man bara HAAAAAA ALLT!:-)
Var ligger "Kungens lilla Piga"?
Få se om jag tar en shoppingtur i helgen!

Snart sovdax!
Ha det gott!

Kram
Lisa

Elzie sa...

Svara du när du hinner. Inte ska det kännas som ett ok det här med bloggen. Det är min åsikt åtminstone.
Har ni inga Pressbyrån i Sthlm? Där finns tidningen i alla fall i våra trakter. Förrförra tidningen fick jag inte tag på i stan, men sen den som kom efter fanns på 3 ställen!!! Så jag kapitulerade och prenumererade istället.
Kram Elzie

Elzie sa...

Min förra kommentar såg lite konstig ut, märkte jag. I o med att jag bor lite utanför stan och inte åker in så ofta, så blir det ett knökande att få tag i den. Kan ju inte betala 62 kronor fram och tillbaka till stan för att köpa en tidning *s*.
/Elzie

Ankan sa...

Vilka vackra bilder du visar upp, och vad mysigt det ser ut i sovrummet! Och vilken charmig glasskål på fot du har där i hyllan! /Kramar

Lilla Blanka sa...

Jättefin madonna, ja allt på hyllan ser så fint ut, jättesköna bilder..!
Ta´t lugnt o svara när du känner att du har tid o ork :)
Kram

faster atta sa...

Å så mycket fint du har införskaffat! Kuddarna du fått av dina föräldrar blev jättefina på överkastet, vilken underbar present!

kram

Linneagården sa...

Mysigt sovrum. Det var ju väldigt fint att lägga kulor i den gamla pressglas-skålen,,,tack för tipset!

Ha det så bra. Kramar från jämtland

Hulda sa...

Hei! Så flott blogg du har, akkurat min smak dette, hit kommer jeg tilbake, legger gjerne link til deg. Jeg har likedan madonna som deg, den er nydelig! Skikkelig fransk.

Hulda sa...

ps: min blogg: http://huldals.blogspot.com

Skatan sa...

Hej! Tittar bara in för att säga god kväll. Klart du skall jobba färdigt och slänga alla tankar på eventuellt dåligt samvete över bord!! Vi finns ju kvar : )

Kram och godkväll!

ChatrinesLiving sa...

Fine bilder, og madonnaen din var søt!
Å SÅÅÅ koselig og stemningsfullt soverom!!
Ønsker deg en flott dag!
Klem:)

My White Cottage sa...

Vilket mysigt sovrum! Fina inköp du gjort!!! Visst blir man helt fel med alla mysiga julsaker som börjar poppa upp nu i butikerna. Finns så mycket man vill ha!

Kram till dig!

Lily of the valley sa...

Så fina saker du har hittat. Kottarna och spegeln föll jag speciellt för.
ha de bra
kram

Beas sa...

Vilken underbar hylla" *to die for*

Dorthe ♥ sa...

Hej goa du!
Du får såå gärna låna bloggflaggan....den är ju till oss alla. Lovar att visa misteln...om jag nu lyckas ;o)
Kram på dig
Dothe

MiaMaria sa...

Jag ska ha fler tävlingar så småning om då kan du vara med....

Du jobbar och sliter så klart man inte hinner med att kommentera.....

Trevlig lördag!

Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar inom och önskar dig en skön helg!! Stor kram!

Mallan sa...

Vad många fina saker du har! Madonnan är såå fiin!
Kram Malena

Mallan sa...

Tack gulliga du!
Kramis Malena

Amoroso sa...

Jag är så avundssjuk :-) På din vackra madonna, sååå mysigt det blev! Hoppas du får en härlig helg!

Hem och Lycka sa...

Å vad fint du pyntat! kram