torsdag 13 december 2007

Lucia

Blev visst ett mycket senare Lucia inlägg än vad jag hade planerat. Men så är det ju oftast när man planerar något. Vad har ni gjort för mysiga saker idag då? Hoppas att ni har hunnit med lite julfika, hann själv med både lussebullar, pepparkakor och glögg framför "Lyxfällan" =)


Idag får ni för första gången träffa min farmor. Visst är hon vacker? Tycker att själva bilden med pärlorna och ramen passade så bra ihop med lite av mina Chanelprodukter. Som jag känner min farmor hade hon vitt hår och glasögon, tyvärr gick hon bort alldeles för tidigt. Man blir lite avundsjuk på sina vänner som har mor- och farföräldrar kvar i livet, det har ju hänt så mycket i sitt liv som man hade velat dela med sig med och framför allt finns det så mycket mer man vill veta om dem. Tror dock att de finns omkring oss ändå...




På det söta julkortet från Ambiance står det: " Julen har englelyd..." Hjärtat kommer från Årstiden.

Hoppas julfriden har sänkt sig över er, trots all julstress.

Sov så gott!
Kram S.

13 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vacker farmor du hade, och vackert du pyntat! kram

Anonym sa...

Så vackert hjärtat var och kortet.
Din farmor var en vacker kvinna.
Jag har bara träffat min mormor för mina andra farföräldrar och morfar var i himlen när jag föddes och mormor finns tyvärr inte heller ibland oss. Tråkigt men så är livet ibland. Jag är däpt efter min farmor som var danska och födde 15 barn, det du!!!!!

Jag bor ca en två och en halv timmes bilfärd från Boston. Så det är samma tid.
Hoppas du hade en fin Lucia dag och nu får en fin torsdag.
Snökramar från Bodil.

Dorthe ♥ sa...

Jag vet hur du känner! Jag har tyvärr ingen kvar alls...varken farmor, mormor, föräldrar eller syskon kvar. Konstigt hur livet kan bli!
Nu blir jag lite...mycket ;o)...avis på ditt vackra kort med dansk text...det är sååå vackert. Tyvärr finns det ingen butik här i stan, som ens skulle drömma om, att ta hem något med dansk text :o(

Kramar
Dorthe

Änglahem sa...

Jag tror att jag väljer Toscana....låter himla härligt!!!

Vet hur du känner ang far- och morfäldrar. Min farmor dog när jag var 12, det tog mig hårt. Min goa rultiga, kramiga farmor som alltid satt i fönstret och virkade. Hon bodde mittöver gården från oss, så hon hade koll...Hjälpte min mamma mycket eftersom hon blev änka när jag bara var 2 år. Morfar dog innan jag föddes och min mormor har jag aldrig träffat...

Usch vad mycke space jag tog upp, nog om detta.....Fint kort iallafall

Julefriden sänkt sig över oss...?!
Bah! säger jag då...julefrid och julefrid....(Hörs att jag muttrar vá?)

Ha en skön och fridfull helg!!
Kramis, Ulrika

Hulda sa...

Jeg har mormor i live, hun er 95 år. Fint bilde og ramme av farmoren din. Fine ting i innlegget under også, jeg har ikke fått tid til å kommentere der, ser jeg. Artig med det roret som du har pynta. :)

faster atta sa...

Så roligt att få se din farmor som ung! Så vacker hon är. Det är så fint med gamla lite grånade kort!

kram

Fredrik / Vit design sa...

Åh vad fint det är... det sista ljuset är ju helt magiskt vackert... Kram

Stina sa...

Ja, flytta hit, så vi kompisera. Bra va? Puss gumman

Maria sa...

Vilket vackert kort !!

Och hos oss har julfriden kommit, även fastän frysen är tom på hembakt....men det finns ju chokladkonfekter att köpa sen *blink*

Ha en skön helg!!

linnea-maria sa...

Vilken vacker farmor du hade. Jag har min fina farmor kvar men hon är den enda. De var så tjusiga på porträtten förr. /linnea-maria

Ann-Catrin sa...

Oh vilket vackert kort på din farmor..tänk förr tog de så mycket finare kort än vad som tas nu..
Ljuvligt kort och hjärta!!
Kram och en skön helg önskar jag dig!! A-C

Lallis sa...

Ja, hon var jättevacker:)
Jag tror/vet också att våra nära och kära som har gått över till andra sidan, finns med oss här.
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Eva Agnes sa...

Din farmor var jättevacker. Härlig bild att ha framme.
Visst finns hon omkring dig. Lita på det.
Kramar Eva Agnes