onsdag 2 januari 2008

God fortsättning på det nya året!


Så var vi inne på ett nytt år. Ett nytt år av förhoppningar, drömmar och idéer. Kalla mig synsk men jag har en känsla av att det här året kommer att bli riktigt bra för alla oss =)



Brölllopsfoto på min mormor och morfar, tror det är sent 30-tal.

I somras köpte jag ramen på vinst eller förlust eftersom jag inte visste hur måtten var men den satt som ett smäck. Tycker detaljerna är såå fina och som ni kanske ser så har fotot haft en rund ram tidigare men det tycker jag bara ger fotot en större dimension.



Passade på att köpa den här stora julgranskulan på rea när jag besökte Himlen runt hörnet i mellandagarna. Den här kulan får nog vara med längre än bara under juletid.
Ska passa på och säga att Himlen runt hörnet INTE ligger i Stockholm (det är en annan butik) utan den här ligger längs den norrländska kusten i min hemstad. Har du vägarna förbi eller är i närheten så bara måste du besöka den här butiken. Maila mig om du vill ha adressen!
Tack för att just Du tittar in! =)
Kram S.

39 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vackert med det gamla fotot!!! MIna silverkulor får nog också vara med ett tag framöver, det är inte så juligt.
Så det finns ett "Himlen runt hörnet till", så spännande! Jag har bara varit på Stockholms varianten vid ett tillfälle i somras. Ha en bra dag! Kram!

cicci sa...

Åh så fint fotot var det blev jättebra i ramen! Ljusstaken köpte jag på www.countrystyle.se för 189:- Finns det risk för att det blir fler??
Kram Cicci

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin bild på dina morfärldrar från 30-talet! Och ramen var ju perfekt till, ett smycke! Fina foton. Och den kulan var verkligen snygg, jag ska kolla in den butiken nästa gång jag åker norrut! Lustigt att det var samma namn på butikerna, den ena dunkar säkert huvudet i väggen över att namnet redan fanns...de verkar inte ha ngn hemsida, jag hittade bara den i Sthlm! Ha en god fortsättning på året, hoppas du har rätt, att vi alla får ett bra år! Mari.

MiaMaria sa...

Vackert!

Har ju städat bort julenmen kulorna i fattigmansiver har jag sparat de är ju så vackra.....

Jag håller med dig... den känslan har jag också att 2008 blir ett toppen år ...hoppas vi har rätt!

Må så gott!
Miamaria

Lisas torp sa...

Vilken fin bild av dina morföräldrar och ramen - så läcker!!!

Du har fått en liten utmaning av mig. Det vore kul om du ville svara på den. Kolla in mitt blogginlägg!

Kram Lisa

Anonym sa...

Tack för hälsningen!

Vackert brudpar!
Ni har så mycket till buds i Sthlm. Snart ska jag till Nacka och handla badrum...

Ingela :)

Dubbelörn sa...

Önskar dig en god fortsättning på 2008!

silverkulor kan nog ligga framme året runt, det gör de hos mig ;)

Kram

Anonym sa...

Hej gumman!

Så fin bröllopsbild och så passande ram. Julgranskulan var verkligen jättefin.

Så spännande att flytta och vad mysigt att din mamma kommer och ska hjälpa dig.

Jasså, du firade nyår med ditt ex. Att du klarar det!?
Men kul att ni hade trevligt med nya bekantskaper.

Vänner till oss hade bokat Town Hall som bara ligger upp för backen från oss och vi blev väl runt 80 personer. Det var knytkalas. Musik, god mat och Matilda hade jätte kul.
Vi gick hem och nattade en trött Matilda och sen vid tolv gick vi ut på baksidan och jag hoppade i hot tuben och Trip gick med hundarana och sköt raketer. Sen satt vi i hot tuben och drack champange under en stjärnklar himmel. För oss var det ett magiskt vis att börja det nya året!

Jag hoppas dina önskningar också slår in.

Kramar Bodil och Matilda.

Sara sa...

Vilket fint foto. förstår hur du menar med att man ser att det suttit i en oval ram innan, fint par också:)

Madicken sa...

Vill bara önska ett gott nytt år och säga att jag är tillbaka som bloggare igen! Jag hoppas att vi kommer att träffas en hel del framöver och utbyta mysig inspiration och tankar.

Kram Victoria

Ann-Catrin sa...

Så vackert kort...jag måste bara säga att visst tog de mycket finare kort förr..sån stämning och romantik.
vad perfekt att fynda så fina kulor..väldigt vackra!
Kram A-C

Änglahem sa...

Vilket fint bröllopsfoto, måste vara roligt för det att ha det. Vilket lyckokast med ramen...!

Hur går det med flytten, nyfiken i en strut tittar Plejka ut.....?

Kramar till en gó "liten" gumma
Ulrika

Änglahem sa...

roligt för dig...ska det ju naturligtvis vara, nu hade jag för bråttom igen...Suck

Lilla Blanka sa...

Vilken fin ram...! Jag är alltid på jakt efter fina ramar :) Nu letar jag speciellt efter en stor en med snitade krusiduller i träet..hihi
Jag gillar gamla fotografier, plockade ner min morfars gamla album (på hans mormor o morfar typ), jättekul att bläddra i.
Kram
MIa

Ljuva ro sa...

Så fin kula! Fint att ha den på fat!

Marie sa...

Jättevackert foto, ramen passade ju så fint till. Jag har också mina morföräldrars brudfoto framme. Jag kan inte skiljas från mina kulor i fattigmanssilver nu när julen är slut, de brukar få vara framme stora delar av året. De är alldeles för vackra för att ligga nerpackade!

Ha en bra fredag!
Kram Marie

Vi varannan vecka sa...

Hallå där!
Det var en jätte fin ram! Jag har en liknande ram om ett foto på min pappa som liten pojk! Gillar gammla kort och ramar!
Ha det så fin fint!
Kram/Kristin

junhe sa...

fattigmanssilver saker är så fint=) önskar dig oxå en trevlig helg/ kram junhe

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fint. Tycker att det är så kul att du har så personliga saker. Att allt inte är köpt från inredningsbutiker :). Vill oxå till din hemstad *fniss*.
Ska du göra nåt skoj i helgen?
Kram

ChatrinesLiving sa...

Så nydelig bilde! Det er jo gøy å ha et sånt et. Kulen din var vakker!! Godt er det at man finner ting litt rimeligere etter jul!:)
Ønsker deg en fin dag!
Klem:)

Cornelias Corner sa...

Ja du - vet du vad: vi gör detta året till vårat helt enkelt. Så får det bli =) Många kramar!

Sallys hus sa...

Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
Vilken fin ram! håller med om att den passar som ett smäck till ramen.
Den ser ut som om den alltid suttit där!
Kulor i fattigmanssilver har jag också framme året om . de är aldeles för fina för att ligga undangömda i en kartong på vinden.

Karm Katarina

Dorthe ♥ sa...

Önskar dig en underbar fortsättning på det nya året vännen!

Kram
Dorthe....julgranskulan är sååå fin..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det fint med gamla foton!
Ramen var verkligen snygg!
Kram
marie

MiaMaria sa...

Trevlig fredagskväll!
Miamaria

Lavendel & Romantik sa...

Vilket fint kort det var på brudparet.... Skojar!!! du med paketen,vilken tid det tar hjälp säger jag bara.....Kram/Majsan

Unknown sa...

Så mkt vackert!
jag vill bara önska dig en god helg!
kram petra

NICOLINAS BONING sa...

Jättefin ram...gammal va?
Om jag inte klarar dom här 4 veckorna som är kvar till bröllopet utan att bita på naglarna så får du gärna ge mig tipset om lösisarna...men med tanke på all illasmakande lack jag har på dom så blir dom väl påbyggda av den tror jag...fniss...
Kramar/Birgitta

Majas mammelucker sa...

Hejsan!!
Vad roligt att du tittade in ..
Du är så välkommen att kolla in i vår webb-butik. Ha en skön kväll
Kram Maria

Hanna sa...

Å vilken mysig blogg...jätte tjusigt foto. Ramen var ju verkligen helt perfekt

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Skatan sa...

Hej! Mycket vacker ram med tjusigt par i : )

Önskar dig en trevlig lördagkväll!

Vi ses snart igen hoppas jag .) Oj...den blev enögd. Jag provar igen : )

Anonym sa...

Hej gumman!
Vad kul att du tycker om att följa våra liv! Fin komplimang, tack så mycket!

Vad hittar du på nu i helgen?
Vi slappar och kollar på film och i kväll om inget annat dyker upp ska vi äta hummer, mums!!!

Kram Bodil.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jag hoppas att du har rätt i dina framtidsvisioner!

Visst är det sant att vi gör något gott för miljön med att återanvända dessa gamla möbler o ting! ;-)
Ha det gott!

Hannis sa...

Vilken fin bild!
Önskar dig en god fortsättning och håller med. Tror att 2008 kan bli ett bra år!
Kram Hannis

Hem och Lycka sa...

VIlket underbart foto på dina morföräldrar, måste ju vara roligt att ha i sin ägo! kram

Ardisia sa...

Vilket fint bild & vacker ram!

Jag har en utmaning till dig.. Kolla i min blogg ;)

Ha en fortsatt trevlig söndag. Kram

Unknown sa...

Åh, vad nyfiken jag blir på VAR Himlen runt hörnet ligger? Inte så långt norrut som i Norrbotten?
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Majas mammelucker sa...

Hej!!
Och god forsättning själv..
Tänk vad fint det är med svartvita kort ..Jag hoppas du har rätt med att det blir ett bra år!
Jag har utmanat dig på min blogg..
Kramis Maria