fredag 16 november 2007

Pepparkakor och andra härliga dofter


Efter ha sett alla era fina julgrupper och allt möjligt fina saker på era bloggar så har jag nu gjort om lite i min glasskål. Jag är ingen höjdare på sådana här saker då det är mamma som är stjärnan i familjen på att göra olika arrangemang. Men då mamma varken bor här eller i närheten så får jag allt göra mina egna saker ;)

Köpte på mig lite saker sist när jag var på Plantagen, bl. a grön mossa, "snöljuset" och de bruna små doftljusen "Cinnamon Stick" från Yankee Candle. Toppade dessa med lite fusksnö från Panduro. Bredvid kan ni se min teburk med pepparkakste- gott! Igår åt jag även lussekatter för första gången i år och det smakade mycket bra, lite glögg på det skulle ha gjort susen ;)



Det fina korset och blomsterpinnen vann jag i Dorthes utmaning. Visst är det fina? Är sååå glad över dem =) Tack Dorthe!

Tur att man var med i den här utmaningen för det innbär ju att jag själv ska ge bort till de som har kommenterat hos mig, och då fick jag igång med pysslandet igen som har legat nere ett bra tag nu. Så nu när jag inte har någon ursäkt längre så pysslas det på för fullt, och vad härligt det är! =)

Tack Alla som kollar in här. Nu är det redan fredag igen, ska ni göra något speciellt i helgen? Nu är snart ledigheten slut för mig så det blir jobb för fulla slanten i helgen, ja om inte annat för dubbla slanten ;)

Ha en bra helg nu alla, lediga eller ej!

Kram S.

25 kommentarer:

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilken trevlig utmaning :)

Visst ser man fina små arrangemang lite här å var på bloggarna, så även hos Dig :)

Doftar ljusen gott? Tittade nämligen på doftljus på Plantagen sist, men köpte inga till min "samling" *S*

Mmm, fredag.... Ska nog bara slappa i kväll, kanske spela nåt spel och så titta på Idol... Resten av helgen går glatt åt till grabbarnas matcher :)

Ha en bra helg!
Kram
Flisan.

ChatrinesLiving sa...

Så koselig med duftlys, og ja...lys i det hele tatt. Det hører jo spesielt denne årstiden til:)
Veldig søt blomsterpinne:)
Ønsker deg en flott helg!
Klem:)

MiaMaria sa...

Vackra gåvor du fick!
Och så mysigt du fixat med strut och ljus och mossa.

Trevlig helg!
Miamaria

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad fint. Helt underbar strut...vill ha :). Ja, du anade rätt...jag haft problem med bloggen. Men lyckades göra ett inlägg iaf...OCH länka till dig :). Så som svar på din fråga...det är klart att du får länka till mig...jag blir bara smickrad ;). Jag blev förvånad att jag ej länkat till dig heller. Ibland funderar jag på att ta bort listan...tänk om jag glömmer nån o så blir det heeelt fel. Avskyr verkligen tanken på att ens kunna såra nån...fast jag veeet att man inte kan tillfredställa alla ;).
Var i norr är du ifrån *jättenyfiken*? Har knappt varit i norr o det vore kul med lite tips :). Lovar att inte visa ditt svar om du inte vill avslöja din stad. Mina kommentarer visas ju bara efter att jag godkänt de.
Massor med kramar

faster atta sa...

Arrangemanget är jättefint!! Visst är det härligt att julen börjar närma sej!

kram

Lisas torp sa...

Oj, så fina saker du visar!

Själv fick jag inte mycket gjort - ibland behöver man vara i "ickegörat" också! Har haft en hård vecka. Men skönt har jag haft det!!

Önskar dej en härlig fredagskväll!

Kram

lisa

Lily of the valley sa...

Jag tycker att du har lyckats bra med ditt jularrangemang.
"Övning ger färdighet"

Grattis! Korset och blomsterpinnen är jättefina.
Visst är det kul att pyssla när man väl bestämt sig för vad man ska göra...;)

Ha en bra helg även om du jobbar
kram Lily

Unknown sa...

Du kan visst det arrangera. Blev hur gulligt som helst.
Låter så gott med pepparkakste.
Var har du köpt det?
Ha en skön helg
Kramisar Jeanette

Hannis sa...

Du är ju jätteduktig på att fixa till!Fint tycker jag.Kram Hannis

Marie sa...

Jättefint arrangemang du har gjort och vilka fina saker du vann av Dorthe.

Ha en bra helg!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Hej Vännen!
Vad glad jag blir, att du gillade sakerna...och vilken tur att du har kommit i gång med ditt pyssel. Svårt att sluta när man först har börjat;o)
Kram
Dorthe

Anonym sa...

Har hört att vi ska få plantagen hit till U*** också..det skulle ju vara roligt med lite annat än Buketten :).

Anonym sa...

Hello S! Vilken fin blogg du har! Har letat efter den men så fick jag rätt adress av grobianen till slut! Att du var så konstnärlig visste jag ju, med trälådan och så... Men att du manövrerar en sån avancerad teknologi! Impressive!
Nu ska jag följa denna blogg så ofta jag kan! Kram kram!
ps vi ska på kals idag, min systerdotter fyller 2 så jag har gjort ett, tycker jag själv, myyyycket fint paket med såmt ryschpysch snöre och kuvert!!!
Kram

Stina sa...

Välkommen tillbaka!Puss

Hulda sa...

Kjempefine ting fra Dorthe! Jeg var også heldig å få noe fra henne på grunn av denne utfordringa, jeg kommer med bilder av det i bloggen i løpet av helga. :)

Lisas torp sa...

Ja du, där måste jag titta in en annan dag! Det såg verkligen lockande ut!! Oj, oj!!! Stod nästan och dregglade utanför fönstret!! :)

Ha en riktigt skön lördagskväll!!

Kram

Lisa

Nygammalt sa...

lillasyster:
Hoppas det, skam att det inte finns hemma. Där kan man hitta mycket fint.

mama k:
Hej! Kul att du hittade hit! =) Ja Grobianen såg ganska inresserad ut och lyssnade tålmodigt på allt jag visade och berätta för honom *skratt*. Har hon redan blivit 2? Stora tjejen! Är säker på att ditt paket blev väldigt snyggt, och i den där åldern brukar man ju vara väääldigt intresserad av snören och sånt. Kram på dig! /S.

Mitt hem är min borg sa...

Ditt arrangemang e jätte fint.. Ditt hemliga paket oxå.. Vilken tur du hade.. =)
Kram på dig!!

faster atta sa...

Jag har gått omkring och frågat mej detsamma!! men har kommit fram till att struten från Sara ska fyllas med karameller, typ polkagrisar! Mumsigt....

kram

Solsjö - Under en vind sa...

Ser jättefint ut!!!

Jag var en av de tre hos Dorthe också så jag har också fått ett kors och ett hjärta!!! Mysiga!!

Fortsatt skön helg! Kramis!

Sallys hus sa...

Va fiint du gjort...
Å vilka fina saker du fick...
Jag har också vunnit en sån där utmaning så jag måste också föra den vidare.

Ha en härlig söndag!
Kram katarina

Stina sa...

Grattis kråkberta!:-) Puss

Sallys hus sa...

Hi hi...klart jag inte räknar bort dig!
Nån gång måste det ju ta slut...annars får vi ju pyssla ihjäl oss....

Maila mig din adress bara...
Katarinathorsen@hotmail.com

Unknown sa...

Å sååå fina saker du fick! Lyllos!!hi-hi...Super trevlig helg på dig! Kramar
Malin

NICOLINAS BONING sa...

Smakar ditt te som pepparkakor?!
Var har du fått tag på det? Jag måste nämligen hålla igen på kaloriintaget men behöver något som smakar gott;-)
Härligt med att kunna plocka fram och ställa iordning utan att se sig om över axeln för att man är liiite tidigt ute med julen.

Kramar/Birgitta