lördag 10 november 2007

Julläsning

Min fasters fina äpplen har fått hamna i fågelburen för en lite julig touch.

Ok, girls- I'm back! Det har ju tagit ganska lång tid nu men det har behövts för jag inte haft mycket tid över nu på sistonde. Tack för alla gulliga kommentarer under tiden, det värmde! Och det behövs bland all stress och kyla.
***
Under tiden i min bloggfrånvaro har jag köpt på mig en massa härliga jultidningar att läsa på lunchen och på väg till och från jobbet (det bästa med att åka kollektivtrafik). De tidningar jag har köpt på mig är: Allers Julmagasin, Drömhem & trädgård, amelia Jul, Allt i Hemmet och Lantliv. Nu återstår att se om jag får tag på Vackre Hjem, sist fick jag inte napp förrän på Arlanda Sky City! Galet! Normalt köper jag sällan inredningstidningar längre sedan jag skaffade bloggen, då jag får så mycket inspiration frå Er, men till jul så kan jag inte hålla mig. Försökte få med mig mina vänner i julyran när de var här häromkvällen men de var iiiiinte riktigt med på noterna. Tur att jag har Er då! =)



Lantlivs stora julspecial, nr 11

I senaste numret av Lantliv hittar man ett reportage om Birthe Ritslev och hennes helt fantastiska hem. I löööööve! Om bilderna går att förstora så ser ni de underbara gamla postsäckarna på den vänstra bilden och de gamla möblerna och madonnan på den högra bilden. Så här hade mitt hem gärna fått se ut.




Allt i Hemmets stora julspecial, nr 13

I Allt i Hemmets november julnummer får vi titta in hos familjen Skarp, som också har fina butiken Uthuset i Gävle. Väldigt smakfullt inrett med mycket mycket vitt.

Ska försöka mig på lite pyssel nu i helgen, är lite trött bara eftersom jag jobbade extra idag. Men först ska jag svara färdigt på de fina kommentarer som jag har fått.
Önskar Er alla en riktigt skön helg!

Kram S.

***

(Sorry, får inte alls till texten på den nedre delen)

34 kommentarer:

faster atta sa...

Vilken härlig hög med inspiratin inför julen du har införskaffat!!! Kan tänka mej att det finns en hel del fint som man bara måste ha.....

kram

NICOLINAS BONING sa...

Man blir alldeles "kollrig i huvet"
av allt fint och juligt som finns i dessa tidningar:-D
Jag håller med dig om att man längtar inte riktigt lika mycket efter inredningstidningarna som innan jag hittade till bloggens underbara värld;-)
Kramar/Birgitta

Sallys hus sa...

Vilken massa tidningar du köpt!!

Har i alla fall tre av dem.. den sistnämde köpte jag nu i kväll faktiskt.

Buren är helt sagolikt vacker!
Viiilll haaaaa..
Kram Katarina

Ann-Sofi sa...

Hejsan! Tack för ditt besök, jo jag köpte strutarna på panduro och dom är ganska stora men det tycker jag dom ska vara(:
trevlig kväll!

Ann-Sofie sa...

Håller med dig om att julnumren av tidningarna är underbara! Har köpt Allt i hemmet och Lantliv och avslutar kvällarna med att ligga i sängen och njuta av alla underbara bilder och härliga hem!

Hälsningar från Ann-Sofie med alldeles nystartade bloggen "Ombonat hemma"
http://ombonathemma1.blogspot.com/

Lisas torp sa...

Hej!
Ja, det finns verkligen jättemånga mysiga butiker. Ting & Tangel har jag varit på, det har jättefina saker där! Men däremot inte Kungens lilla piga....det låter jättemysigt! De flesta har ju dock rätt mycket samma saker....men visst är det mysigt att bara gå och bli lite intspirerad.

Fina bilder du har på din sida! Jag håller verkligen med - I senaste Lantliv så var det danska hemmet det häftigaste! Såååå fint det var!!!

Ha en riktigt skön helg!!

Kram

Lisa

Hulda sa...

Jeg bruker å kjøpe hvert nummer av Lantliv. Det kommer litt senere ut her i Norge, enn hos dere i Sverige. Jeg trodde jeg skulle finne det i dag, men de hadde det ikke i hyllen enda. Jeg får prøve igjen til uka. Ser ut som det var masse flott i det! Jeg har forresten en gammel postsekk, tenkte å lage en pute av den til jul. :)

Hulda sa...

Fugleburet ditt er nyyyydelig! Så fint du har pynta det også. :)

Karin Krut sa...

Visst är det riktigt riktigt härligt med alla jultidningar :) Och alla bloggare som börjar smyga igång julfrosseriet lite smått :) Så skönt att känna att man inte är ensam ;)
Dina naglar är förmodligen väldigt torra, det är ju den årstiden nu:) Köp en bra nagelolja och gärna en bra nagelbandskräm. Oljan kan du använda flera gånger per dag om du vill och nagelbandskrämen kan du smörja dig med när du ska sova :) Naglarna består nämligen av flera skikt, det ser man tydligt när dom börjar skiva sig. Bindemedlet mellan skikten är oljor och har man lakat ur dom så blir naglarna sköra och går sönder. Man kan också lägga 3-4 lager ofärgat lack (om man inte vill ha färg) då blir naglarna lite hårdare och håller bättre. Sist men inte minst ha alltid en liten nagelfil med dig så du kan fila om det blir ojämt och stickigt om dom går sönder :)
Hoppas du blir hjälpt av det här :) Ha en skön söndag
Kram Karin

Karin Krut sa...

jag glömde säga att fågelburen är jättefin, väldigt julig med äpplena
Kram kram

Lily of the valley sa...

Åh, va mysigt du har gjort!
Jag älskar att titta i inredningstidningar, finns inget bättre. Vackre Hjem har jag aldrig lyckats få tag i, den ska vara speciell har jag förstått.
Det är något speciellt med julen.
En väninna ska åka till huvudstaden i veckan, tänkte be henne köpa lite till mig att ha till julen.
ha en bra vecka
kram Lily

Elaine sa...

Jag använder allt för mycket pengar på inredningstidningar, men...har inte så många andra laster...fniss....
Som tur är har jag min kära jultokiga väninna att alliera mig med när jag får julfnatt!!!!
Vi pratar jul hela året och har det jättekul.
Har liksom Hulda inte fått tag i Lantliv här i Norge än. Har gjort några "bomturer" till kiosken. Väntar!!!!!

Din fågelbur är så läcker och vad fint det var med röda äpplen som pynt.
Klem!

WhiteVintageDreams sa...

Vad fin bur :). Ja, tidningsköpandet kan ibland tunna ur plånboken en aning *fniss*. Kul att du hunnit ladda batterierna :). Själv tror jag att jag ska mjukstarta lite.
Å du...tack för dina goa ord, det värmde :). Madonnan var fin :).
Trevlig söndag!
Kram

Sophie sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig. Du har själv en jätte mysig blogg.
Har också gått igenom de tidningarna du nämnde. Jag fastnade för det vita hemmet, i Allt i hemmmet. Det var ju kanon fint.
Ha det bra/ Wilmas vind

Stina sa...

Du är söt du. Vad otroligt fint det var med buren. Kramis

Ann-Sofie sa...

Hej! Vad kul att du tittade in hos mig också! :o)

Ja, det är otroligt vad man ändrar stil genom åren. Men det kul! Vad skulle man annars ägna hela dagarna åt?! ;o)

Ha en skön söndag och hoppas att solen skiner på dig liksom den gör här!

Solsjö - Under en vind sa...

Visst finns det mcyket att njuta av på alla fina bloggar och i alla tidningar! precis dem du visar frossar jag i här hemma också! Ha en skön söndag! Kram!

Stämningsfullt sa...

Visst är det mysigt med alla "jul-specialer"? Dessutom blir man ju alltid inspirerad till något nytt. Din bur var ju jättefin!

Dorthe ♥ sa...

Fågelburen ser sååå mysig ut!!!
Kram
Dorthe

spetsar och änglar sa...

Javisst är det härligt med alla jultidningar som kommer ut!!!Och jag kan inte låta bli att köpa dom,måste bara haaaa.Men bäst av allt är alla bloggare,med all den inspiratonskick ni ger!Jag trodde aldrig när jag började blogga att det fanns så många som hade liknande intressen.Det är ju hur kul som helst!!Din bur och äpplen som du har lagt dit, skapar en väldigt mysig julstämmning.Ha en underbar Söndagkväll.Kram Heléne

Ardisia sa...

Det är så härligt när alla julnumrena börjar komma ut. Man har ju längtat hela året :D

Jag har inte fått tag på Vackre Hjem heller.. Hoppas hoppas dett dyker fram någon dag...

Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, alla dessa inredningstidningar och bloggar gör en galen av köplust och göra om känsla! Så fint du gjort med buren, jättemysigt! Mari.

ChatrinesLiving sa...

Interiør blader MÅ jeg bare ha, men de aller koseligste er jo de som kommer til julen:) Har ikke fått kjøpt meg så mange enda, men det kommer:)
Kos deg med alle magasinene, og ha en flott søndag!
Klem:)

Lilla Blanka sa...

Ja det är så mycket fint i dessa jultidningar, jag blir alldeles stirrig och "vill ha" "vill göra" o "ååå så fint" i en salig röra :)
Kram
PS buren på bilden ser jättemysig ut!!

Linneagården sa...

Åh, vad mysigt att få "gotta" sig i flera julnr av tidningar. Jag har sparat julnr. från varje år & har hämtat ner de från vinden & tittar när tiden finns...

Hoppas du haft en bra helg & önskar en fin vecka!
Kram från SNÖRIKA Jämtland

Evelinas hus sa...

Jag har också köpt massa julnummer, det går ju inte att motstå.
Hoppas du haft en bra helg.
Kram Caroline

Ljuva ro sa...

Älskar inredningsmagasin! Men som sagt bloggvärlden ger ju otroligt mkt inspiration!

Beas sa...

Men åhhh...frestande. Måste nog ta med barnen på en tripp till Pressbyrån imorgon på vår lediga måndag.

Härlig läsning!

GårdsLyktan sa...

Hej!
Har också köpt dessa härliga tidningar att bara försvinna bort i. Ha en härlig vecka!
Kram Sabina

linnea-maria sa...

vilket fint arrangemang! Jag var och frågade efter Vakre Hjem i torsdags på stan och då sa de att även om den kommer ut den 8:e i norge så blir den en vecka försenad hos oss för den åker till stockholm och packas om. så lycka till med jakten. Min tidningsshop skulle få in den på tisdag trodde de för då fick de nästa leverans. /linnea-maria

Lavendel & Romantik sa...

Tack för dina snälla ord.....Jag är ju oxå tidnings narkoman ;-) och till jul är dom ju bäst..Ha det gott Kram/Majsan

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Jo, jag tror att jag är uppe i 4 st tidningar och jag tror att Lantlivs är den bästa. Har bläddrat i den många gånger och är lika facinerad varje gång. Kram

Hem och Lycka sa...

Älskar Lantliv och prenumerar, får så mycket inspiration därifrån.. kram!

Anonym sa...

Va mycke jag har missat här!...Vilka mysiga bilder du visar! Kram