onsdag 21 november 2007

Ljus i novembermörkret


Idag har jag i princip varit helledig men inte har det blivit något pyssel ändå. Det snurrar så mycket i mitt huvud nu (med boende och jobb) så att jag t o m hade tagit fel tvättid. Suck! Det är nästan omöjligt att få tag på bra tider här, så jag måste nog vänta en vecka till. Men om man klarade att tvätta sina kläder i kallvatten i Thailand under flera veckor så borde man kunna lösa det här också.

Idag visar jag upp lite av de andra tändsticksaskarna som jag har gjort, nu i modell mindre. Ljusstaken , som jag önskade mig av mamma i julklapp förra året, är en riktig favorit. Den finns idag i flera liknande modeller men dock inte med text. Sist ut är Åhléns som har en i mörkare nyans. Alltid värt att kolla upp.


Närbilder på tändsticksaskarna.
Ju fler man gör desto roligare blir det, plus att man kommer på nya idéer hela tiden.

Nä, nu är det dags för träning. Får inte glömma "Bonde söker fru" senare ikväll. Dit kanske man borde ha sökt, då hade man ju haft en hel bondgård att bo på *ha ha* =)
Ha en bra onsdagskväll!
Kram S.

53 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska se att det löser sig rätt vad det är...
Vilka fina askar du har gjort. Lycka till med träningen och hoppas att du inte får alltför mycket värk
Kram

Skatan sa...

Hej! Klart man inte kan vara igång och greja jämt bara för att man råkar vara ledig ;-) Men du, jag vet precis hur du menar...

Skall också bänka mig framför Bonden lite senare. Just nu är jag dock Skalman på heltid. Lillan är Bamse och hon kör hårt med mig och Lille Skutt...

Vi ses!

Skatan sa...

Äsch, jag glömde ju att berömma dig för dina fina askar!

Berömmmm :D

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hi hi...jo jag kan riktigt föreställa mig dig på en bondgård :)
Maken har tjing på tv:n ikväll då det är fotboll...jag ska försöka mig på att pyssla lite tänkte jag trots mitt finger. Kram

Lily of the valley sa...

Ljusstaken är jättefin, den snyggaste jag sett faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig en sådan själv. :)
Ja, det hade inte varit så dumt med en hel bondgård.
Vem är favoriten om man får fråga...
Ha det bra
kramiz

Lily of the valley sa...

Ps! Jag gillar även dina fina tändsticksaskar.

Hannis sa...

Jättefina askar!!
Åhlens säger du?!Det måste jag kolla!Kram Hannis

Anonym sa...

Men vilka finta tändsticksaskar - verkligen dekorativa!

MiaMaria sa...

Ja, visst är det kul att göra askar och speciellt när man får nya ideér...dina är ju så fina.

Sen så förstår jag att du gillar din ljusstake den är jättefin.

Ha´det så bra!
Miamaria

Vita Damen sa...

Hej
Å vilka fina askar du gjort, jag har funderat lite på det oxå, och nu när jag såg dina fick jag bra ideér, jätte söta är dom!

ja, inte är det roligt när man är förvirrad och tar fel på tider, jag kan ju fortfarande skylla på hormonerna,hihi!/jennie

Lisas torp sa...

Så vackra tändsticksaskar du har gjort! Var får du tag på bilderna?

Ja du, apropå "Bonde söker fru" - den där Dalagården skulle man få inreda, oj, oj!!!:)

Kram
Lisa

Marie sa...

Vilka vackra tändsticksaskar du har gjort och din ljusstake är jättemysig!

Kram Marie

Nya och gamla ting sa...

Vilken tjusig ljusstake! Vad duktig du är på att pynta på tändstickor. Det är riktigt dekorativt med tändsticksaskar faktiskt. Ha det så bra!

Lilla Blanka sa...

Jättesöta askar! Mysig bild :)
Kram, Mia

Ljuva ro sa...

Vilka söta askar! Mamma har en med Ernst på.... inte så tokigt det heller!

Anonym sa...

Vad fina askarnar är.
Jag vet hur det är när dagen bara försvinner och man har inte riktigt haft nån inspiration att göra någonting.
Det med tvättid är ju så frustrerande.
Jag bodde på 4:e våningen utan hiss, bläääää.

Förresten som jag skrattade när du skrev att Tomten kommer nog snart hos oss oxå. Jag säger bara att inget förvånar mig längre.

Bonde söker fru......
Du kanske skulle kanske hälsa på oss i Vermont. Min make har fixat ihop många. Flera av hans vänner som varit gifta länge har min make att tacka för deras respektive.
Han tycker vi skulle öppna dating firma och få över fler svenskar.Fniss.
Ja, ja han är som han är och inte som han borde.
Happy Thanksgiving på dig!
Kram Bodil.
Ps. Jag gillar den mörka hårfärgen och det hade varit kul att se foto på dig. Ds

Sara sa...

Förstår att du är nöjd över ljusstaken, den är jättefin! Ha en trevlig kväll.

WhiteVintageDreams sa...

Haha...klart att du ska satsa på en bondflirt ;). Kanske hittar du en på stan...lite sent att söka nu, menar jag *retas*. Vad mycket skoj du har hittat på...jättefina tändsticksaskar :).
Kram

My White Cottage sa...

Fina tändsticksaskar!!! Hoppas allt löser sig till det bästa vad gäller jobb och boende! :)

Jag valde Roomservice igår och tänker se Bonde söker fru på söndag då det är repris! Det är lite småmysigt tycker jag...

Ha en skön torsdagkväll!
Kram från Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ibland är det mycket att tänka på!
Du har gjor jättefina askar... jag förstår dej precis, man vill aldrig sluta, när man börjat!
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så mycket fint du gört och tändsticksasakran var ju för söta! Perfekta små julgåvor! Och din ljustake var snygg, jag gillar modellen och har ju en själv men inte en sån fin med text... har sett de har en kopia på Åhléns men den var inte riktigt lika snygg tycker jag...Hej från mej!

Mitt hem är min borg sa...

Ja att du inte tänkte på att söka som bondmora.. Så mycket plats för allt pyssel då.. =)
Dina tändsticksaskar e verkligen fina..
Kram!!

Dorthe ♥ sa...

Jag bara älskar dina askar!!! Imorgon ska jag visa den jag vann av dig :o)

Kramisar
Dorthe

Evelinas hus sa...

Fina tändsticksaskar du har gjort!
Ibland kan det bli för mycket pyssel, det kan vara skönt att inte göra något.
Trevlig kväll.
Kram Caroline

GårdsLyktan sa...

Jättefina askar du gör. Hoppas träningen gick bra och att du inte missade Bonde söker....
Ha en bra fredag!
Kram Sabina

Kathys Home sa...

Jättefina tändsticksaskar, vill haaa...här hemma till min öppna spis...vart får alla bloggare tag på alla vackra bilder undrar jag..??! Än en gång..jättefina..//kat

Linneagården sa...

Haha, vilken av bönderna skulle du ha sökt till? själv gillar jag Anders, men jag har ju redan en bonnläpp...!!
Vad fina askar nu knåpar ihop & så himlans fin pkt med innehåll designe fick. *gillar*

Önskar dig en bra kväll. Kram från mig

sabina sa...

Ljusstake var lite annorlunda! Kul med något som inte så många andra har! Bonde söker fru är intressant, synd bara att veckan mellan programmen går så långsamt! :)

Anonym sa...

Hahaha..jaa, du skulle ha sökt till Bonde söker fru...då hade kunnat välja Anders och fått bo det vackra vita huset och besöka hans föräldrars underbara 1700-tals hus! *fniss*
Vilka söta askar och ljusstaken var ju superfin oxå! Kram :)

faster atta sa...

Jag tycker att Fredrik bara blir mysigare och mysigare, han är nog den bonden som verkar minst tillgjord. Lite nervös kanske..... men vem skulle inte vara det med alla kamror runt omkring...

kram

Amoroso sa...

Haha det har slått mig också, den stora potentialen i Bonde söker fru, - nämligen deras underbara gårdar haha. Nu är jag ju fullt nöjd med den man jag har, men jag tror tyvärr också att det bjuder på lite motstånd att ändra om i deras föräldrarhemsgådar, så tyvärr Nygammal *smilar* Försöka går ju alltid..

Ardisia sa...

Så ljuvliga små askar! Tack för inspiration :)

Ha en bar helg! Kramis

NICOLINAS BONING sa...

Fina askar...
Men jag hoppas verkligen att ditt snurrande i huvudet snart äntligen ger sig!
Om du hade varit med i Bonde... så hade du fått lov att vässa klorna för att vara säker på att "vinna" över dom andra markattorna som oxå vill bo på gårdeb...fniss...så det hade inte blivit mindre snurr i huvet för det!
Kramar i massor/Birgitta

Lisas torp sa...

Tackar för tipset med bilderna!

Ja du, ibland är man seg så det förslår!:)

Ha en skön helg du!!

Kram

Lisa

Lily of the valley sa...

Jag får nog kolla in de sista avsnitten av "bonde...har bara sett någon snutt då och då. Av det jag sett gillar jag Anders bäst, och då har jag inte sett hans gård ;)
ha en skön helg
kram Lily

Nina sa...

hejsan gumman underbara askar du har gjort...du är så duktig . ha en skön helg ...kram

Stina sa...

Du gör så fint.
Jag är så glad för sakerna. Ska visa dem snart.
Jag har ju så mycket att visa, så det tar lite tid.:-D Puss

Skatan sa...

Hej! Nu har den kommit : )jag har lagt ut en bild på min fina vinst...

Hoppas du får en toppenhelg.

Kram.

ChatrinesLiving sa...

Så fin lysestake! Riktig speseill:) Fyrstikk-eskene dine er flott også!
Ønsker deg en fin lørdagskveld!
Klem:)

"M" sa...

Jättesöta askar du pysslat mi hop...kram

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fina askar!!!

Hoppas att du haft en toppenhelg! Kramis!

MiaMaria sa...

Du e snäll du!

Ha´det så bra!
Miamaria

Mallan sa...

Vilka fina askar du har gjort!
Ljusstaken är supermysig, har sneglat åt en så´n själv.
Kram Malena

Mallan sa...

Vilka fina askar du har gjort!
Ljusstaken är supermysig, har sneglat åt en så´n själv.
Kram Malena

Sallys hus sa...

Hallå där!
Oj va många fina askar du förvandlat...
Måste nog prova.
Här ligger ju jämt en massa askar och dräller överallt.
Är de så sär fina gör det ju ingenting alls!!
Ljusstaken förstår jag att det är en favorit. Den är helt underbar!
Vilken rar mamma du har!
Kram Katarina

Elaine sa...

Vilka söta askar du har gjort! Jag låter mig inspireras, har pysslat i helgen och nästa gång ska jag göra några tändsticksaskar också.
Hoppas allt ordnar sig för dig.
Klem!

Anonym sa...

Vill bara skicka en stor kram till dig från mig och Matilda. Varför?
Jo, för du är så himla go' och skriver alltid så himla gulliga och fina kommentarer.
Hoppas du har en jättebra måndag och om du inte har det så kanske dessa ord värmer.
Lots of love
Bodil och Matilda.

Anonym sa...

Vad fina tändsticksaskar du har gjort! Jättefina! Ha en toppenbra vecka! KRAM

Lisas torp sa...

Ja, det är alltid mysigt med levande blommor - speciellt den här tiden.

Har du varit i nån spännande inredningsbutik på sistone?
Själv har jag ännu inte hunnit titta in hos Ambiance...men det kommer..!:)

Lisa

MODERN COUNTRY sa...

Å så mange fine bilder du bjuder på!! Så mye vakkert pyssleri, dyktig du :))

Solsjö - Under en vind sa...

Tack!! Visst är det påsar, tags och band från Tilda......det gick över förväntan när barnen kom ner, de frågade bara vilken dag de får börja öppna, sedan var det inget mer med det. Njuter av att se dem där klara! (en sak mindre att göra...)

Hoppas allt är bra med dig! Kram och gonatt!

Lily of the valley sa...

Visst är det kul med oväntade saker.(iaf om de +)
Saknar dina inlägg :)
kramiz

NICOLINAS BONING sa...

Vill inget speciellt...bara kolla så att allt är som det ska;-)

Kramar/Birgitta