torsdag 15 november 2007

Jackpot!


Jag har inte vunnit på lotto eller något liknande men däremot imorse när jag passerade Pressbyrån där jag bor så tittade jag in för att se om de hade Vackre Hjem (för de har haft det någon gång tidigare) och där låg den, kampanjpris på 49 kr t.o.m! Hur bra är inte det?! Jag som brukar få springa runt efter den och nu var det fullträff på en gång.
Nu tänkte jag visa upp lite saker här nedanför som jag har beställt på nätet.

Den här House Doctor galgen har jag köpt på Noublu, som jag blev tipsad om genom Stinas blogg som också säljer lite av hennes fina saker där.




T.v. ser ni en dålig bild på House Doctors fina eukalyptusgirlang som jag har hängt ovanpå väggskåpet och den högra visra min zinkstrut som jag tillfälligt har lagt i små julgransljus. Kom på att jag glömde visa det rödvita fina "polkagrisrandiga" snörena som man kunde se i Allers jultidning, men de får jag visa en annan gång istället. Alla dessa saker kommer också från Nublu.

Nu är det dags för mig att äta lunch.

Kram S.

24 kommentarer:

Stina sa...

Fina saker har hon. Puss

Sanna sa...

Vilket härligt inlägg ;-) i en jättehärlig blogg. Blir lite lätt ljusgrön av alla dina fina saker, det måste medges. *ser ut som grodan Kermit* :-)

Ha en skön dag, snart är det helg!

Designe sa...

Hej! Klart du ska va med på min utskickning av pysselpresent! Du var ju en av de 3! Vill du va med?..klart du ska..skicka mig din adress till min mail! :)

Jag måste oxå skaffa tidningen..Åh, den där galgen tror jag att jag sett hos Lönnergårdsanna..så himla fin!..och den struten har jag varit så sugen på att köpa hos cosas men den var slut! :(

Lisas torp sa...

Hej!

Vilken tur du hade med "Vakre hjem"! Själv tröttnade jag på att springa runt och leta - inte ens på de största tidningsställena fanns den...så nu prenumererar jag!
Himla många fina reportage - speciellt förtjust i danskan Hannes hem - en vanligt lägenhet osm hon lyckats piffa till så uuuuursnyggt! Helt i min stil!!!
Ha det gott med läsningen!!!

Kram

Lisa

"M" sa...

Fina saker...gillar zinkstruten...

Linneagården sa...

Visst är det roligt att få köpa & beställa presenter även till sig själv!?
Trevlig läsning ikväll då!

Kramar från mig

Mitt hem är min borg sa...

Åhh, så fina grejer du har köpt.. Jag skulle göra vad som helst för en sån girlang.. Tack för tipset på shoppen.. Där lär jag kika in..
Kram på dig!!

Min Skattkammare sa...

Godkväll!
Det ser ut som du laddar upp för en mysstund med den tidningen!
Du har så fint och ombonat med allt vackert du hittar.
Stor kram från en "Trötter"

GårdsLyktan sa...

Godkväll!
Lyckos dig som fått tag på den tidningen...har aldrig fått tag på den här eftersom jag bor på en sån liten ort. Får nog åka till ett större ställe och leta efter den..;D.
Kram Sabina

Sallys hus sa...

Uj va många fina saker du köpt!!!

Girlangen tyckte jag riktigt mycket om!!
En sån galge har jag med...de är så fiina!
Ha en härlig helg, kram Katarina

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är vakre hjem underbar!!!
Girlangen har hittat hem till mig också från Nublu....så fint emd grönt och bra med fusk som inte dör....
Må gott, kram!

Hulda sa...

Så flotte ting du har kjøpt! Likte kremmerhuset veldig godt, kleshengeren også. Julenummeret av Vakre hjem er nydelig! Studerer det fortsatt. Jeg bruker å lete masse etter Lantliv, fant det på tirsdag, masse herlig i det, koser meg med det. På kiosken var det 25%på alle utenlandske blader, så det ble billig. :)

Marie sa...

Vad fina saker du har köpt! En sån galge skulle jag också gärna kunna tänka mig. Jag prenumererar numera på Vakre Hjem, orkade inte hålla på och leta efter den varje gång. Det var jättemycket fint i detta numret så ha en riktigt mysig lässtund!

Ha en bra fredag!
Kram Marie

elin1976 sa...

Så fine saker og ting. Slik en gierlander leter jeg også etter. Skal lage en krans av en slik så det var bra at du skrev hvem som har dem. Takk. Klem fra Elin:O)

Anonym sa...

Vad kul att du också hittat nublu, mitt hjärta brinner för henne. Jättefina saker. Jag önskar jag kunde premrera på den tidningen, står det nån hemsida eller nåt sånt?
Ha en trevlig helg tjejen.
Kram Bodil och en sittandes Matilda. den du!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!!! En sån vacker galge!!! Och allt annat fint! Kampanj på tidningen?! Då ska jag kolla på Pressbyrån i dag! Tack så jättemycket för din snälla förfrågan, vad flad jag blir! Men hur kunde jag bli tredje? : 0 jag har dock det lite hektiskt just nu och är inte säker på att jag hinner med att fullfölja detta med at i min tur också sända vidare så jag får nog tyvärr avböja, men tusen tack för ditt rara erbjudande! Ha en bra dag i Sthlm, det ska jag ha : ) Mari.

Lönnergårds Anna sa...

Hej!

Vilken vacker girlang. Galgarna använder jag som gardinstänger och en har jag hushållsrullen på i köket. Dom är bra till allt.

Mina brädor är ca 14*42 cm och dom kostar 250:- inkl frakt med valfri text.
Har passerat 20 000 nu så jag tänkte fira det med ett litet brädlotteri ;-)

Ha det gott!
Kram Anna

Mallan sa...

Måste genast gå in o titta! Fint!
Kram Malena

My White Cottage sa...

Så mycket fina saker du köpt!!! Vill ha allt! ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram från Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag hade också turen att få tag i tidningen till kampanjpris!Visst blir man glad när det blir billigare än man trott från början. Pengarna räckte ju till en chokladbit också..hi,hi
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Ja vad är det som hänt med Pressbyrån..? Har oxå sett/köpt tidningar till kampanjpris och ibland fåt man extra tidning på köpet (alltså nån helt annan tidning, som inte sitter ihop med den tidning man köpt från början..!) Kul att de kör med ny taktik för att blidka kunderna, det är bara att tacka o ta emot :)
Jättefin eucalyptuskrans, är den "levande"?
Kramis

NICOLINAS BONING sa...

Jag har oxå köpt tidningen i veckan:-) Men inte till det låga priset av 49 kr :-(
Gillar verkligen din girlang...skulle nog behöva ha en sån till köket...hmmm...
Ha en skön helg och kram/Birgitta

MiaMaria sa...

Underbara saker har också handlat från Nublu och en sådan zink strut som du....
Underbar girlang vart har du köpt den tro?

Miamaria

WhiteVintageDreams sa...

Tack :). Dubbelkolla gärna kommentarer hos mig...jag kan inte gå in på kommentarer hemifrån på nån metroblogg *hopplöst*. Men markerade den som godkänn ej och ingen kommentar visades iaf efteråt.
Jag har mailat dig ;).
Kram