söndag 8 juni 2008

Värme och award!


Hej i sommarvärmen!

Hoppas det går bra för er alla. Idag har nog varit värsta dagen i värmen för mig. Har nämligen jobbat idag, och i gallerian där jag jobbar har kylsystemet inte fungerat så det har varit varmt...mycket varmt. När jag kom hem från jobbet stod det på 29 grader utomhus och 29 grader inomhus!!! Galet!!!




Ytterligare ett nytt doftljus. Denna kommer från Berry Details och doftar Jasmin. Lovely! Och inte nog med det, jasmin är nämligen det smeknamn jag fick när jag jobbade i Thailand också. Fast på thailändska då som för övrigt låter mycket likt mitt andra namn. Nu blev det snurrigt va? ;)

De andra två doftljusen, "Gardinia" från Broste köpte jag på Magasinet i Vaxholm. Luktar också gott =)



Min senaste blomma, den förra håller jag på att återuppliva från bastuvärmen här hemma. Skam den som ger sig, och jag har fått avsevärt grönare fingrar på senare dar...Mäkta stolt över det är jag ;) (Med lite hjälp kan man lösa det mesta *ha ha*)



Den här fina utmärkelsen fick jag från gulliga Lily med den jättefina bloggen Lily of the valley. Besök hennes blogg så får ni bland annat se undersköna naturbilder. Rekomenderas varmt!
Den här utmärkelsen delar jag såklart med mig till alla er bloggare som är så kreativa. Måste jag välja ut några så får de bli följande bloggar (skulle dock kunna nämna MÅNGA fler):


* Guldkant på livet: Det är nog få som har missat Maris underbara blogg där hon visar bilder på både gameldagsa ting och miljöer. Underbart!

* Vita Ranunklar: Här har vi en tjej med gröna fingrar och ett öga för arrangemang. Proffsigt!

* Hannis hem: Vill du ha tips och idéer på hur du kan förvandla gamla ting så lovar jag att du hittar det här.

* Vitt, zink och silver: En av tjejerna bakom favoritaffären "Himlen runt hörnet". Kika in här (och på min blogg *ha ha*) så ser ni hur fint man kan ha det om man handlar hos dem - blandat med vit färg och loppissaker.

* My Lovely Things!: Anna kan fynda vackra gamla saker som ingen annan- och till oförskämt billiga priser ;)


Mitt nästa inlägg kommer från nordligare breddgrader.

Tills dess, ha det så skönt i värmen!

Kram S.

26 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej!!
grattis till utmärkelsen!!

Och tack så väldigt mycket för utmärkelsen!!

Puuh!!det låter varmt..fy för att jobba i värmen..vi brukar ha det rätt varmt på mitt demensboende med..men har vart ledig i helgen..gissar att fläktarna har gått på ordentligt där!!!

Härliga nilder du visar..på tal om doftar..Har precis gåttigenom min dammsugarte ..det var med doftkulor till den för go dammsugar doft..ja, ja..vi ska se om det blir go doft och om jag tål den..
ha det så gott..
kram anna

Hannis sa...

Men...
Du e ju bara för go!!
Tack snälla!
Smajlar med hela ansiktet:D

Gaaa,vilket värmeslag jag skulle få om jag skulle behöva jobba utan kyla!
Mina kära kollegor är döless på att jag ständigt vrider upp fläkten.
Dom fryser, jag svettas=))

Förmodar att du sticker hemåt en sväng, blir det mer bilder från "Himlen runt hörnet"?
Hoppas!!
Kramen Hannis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till utmärkelsen , den är du absolut värd !!!
Hörru rör vi oss på samma breddgrader , läser Vaxholm , inte så långt ifrån mej , men jag är närmre Norrtälje hållet .
Men nu ska jag flytta trettio mil neråt , till Östergötland :-)
Vilka mysiga ljus du har köpt , är du en riktig doftljusoman !?!
Jag brukar gå på sånna där ljuspartyn där de säljer doftljus från Partylite och de är oxå helt underbara .
Ha det gott i hettan :-)
Kram/Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!
Vilka fina ljus och vacker blomma du har köpt!
Ha en bra kväll.
Kram!

Lily of the valley sa...

Så fina tavlor du har.
Lerkrukan är bara så fin, gillar dem så.

Stackars dig! Puh! Jag vet vad du menar! Jag svettas som en gris! Jag fasar för morgondagen då man åter ska jobba(i sitt anletes svett) Det är väl åldern...;)

Några nya bloggar jag inte känner igen, Vitt, zink och silver och My lovely Things. Ska genast besöka dem.


Ha de gott
kram Lily

Gårdsromantik sa...

Grattis till utmärkelsen!

Men vilken utlandshetta - tänk om du kynde dela med dig lite.

Kram Maud

Marie sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen och tack så mycket för att du skickar den vidare till mig, jag blir jätteglad!

Härligt med doftljus! Jag gillar doftljus men min man avskyr dem, hihi. Den enda doften han kan tänka sig är "clean cotton", tur att jag gillar den också!!!

Fy vad hemskt att jobba när inte kylsystemet fungerar! Här har det varit 30 grader utomhus idag, som tur är har det blåst ganska mycket. Nu ikväll känns det dock som om det är väderomslag på gång, ser nästan ut som om det kan bli regn!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lisas torp sa...

GRATTIS till utmärkelsen! Den är du verkligen värd!!!

Jag är också doftoman och älskar dofter - min senaste tvål köpte jag hos Blå Hästen " Bomullsmjölk" eller nåt..fast på franska då..!

Stackare som måste jobba i värmen, hoppas att du kan få lite svalka nånstans.
Tackar för kommentaren hos mej och önskar dej en härlig vecka!

kramar

Lisa

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS till utmärkelsen!!!
Vilken fin bild på tavellisten...ser så fräscht ut på den:-)
Doftljus är toppen tycker jag oxå,men tyvärr så blir jag immun och känner inte att det doftar efter ett litet tag...

Näe,jag har inga planer efter semestern...bara lite lätt ångest över vad jag ska göra när mannen i mitt liv går till jobbet (vi har samma arbetsplats)och jag inte behöver följa med.
Jag har ju faktiskt ingen aning om vad jag vill bli när jag är stor...suck...och snart är det dax för pension...fniss...om "några" år;-)

Kramar/Birgitta

n o r d i n g å r d e n sa...

Tusen tack snälla bloggvän för den fina beskrivningen av min blogg och utmärkelsen, så glad jag blir! Jag ska nämna det vid ngt passande tilfälle senare, jag hade turen att få denna några ggr förra veckan med men jag tog bort bilden, ( skiftar ju med mina sidobilder vid varje inlägg...; )

Så fint du har donat på din tavellist/vägghylla och ljuvliga doftljus kan man inte få för många utav, åh jag längtar efter att tända ett nu bara för att du skriver om det! Det där Magasinet i Waxholm verkade trevligt,så många grejer och vilket vackert tak, bara det: )

Ha en bra ny vecka, värmen verkr ha lättat lit nu i af! Mari.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

hallå!
Tack så jättemycket för utmärkelsen och grattis till din :)

Jag har haft det så jäkla bra på SRF...mycket sol, öl, hårdrock och supertrevliga människor :D
Vi kom hem inatt så jag är rätt död just nu, men det var det värt :)
Kram

ChatrinesLiving sa...

Grattis til flott award!
Jeg kunne godt fått noen av dine varmegrader... så jeg kunne plusse på mine 9 grader...
Nei, fy så kaldet det er hos meg. i tillegg så har vi kald vind fra nord.
Ikke særlig oppmuntrende. Men det blir mere strikking da. Holder på med min jakke, enda. Det tar sin tid, og mange tråder å feste.

Nå skal jeg ut en tur å kjøpe mine aller første sommerblomster! Det er jo litt trist uten noen, selv om jeg ikke er så mye ute selv. Litt pynt på trappen må man jo ha:)

Ha en finfin ukestart!
Klem fra chatrine:)

Hem och Lycka sa...

Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd! Härligt med doftljus, jag gillar när de doftar lite svagt och jag är störtförtjust i Yankee candles clean cotton! kram

Solsjö - Under en vind sa...

Stort grattis till din utmärkelse!!! DEn ska du bära med stolthet förstås!

Vilka fina bilder med olika sorters ljus! jag är verkligen urdålig på doftljus, kör mest med vanliga ljus av gammal vana...men här fick man en del inspiration!

Önskar dig sköna soliga dagar! Kram!

Unknown sa...

Hej Vännen!!
Ja visst är det varmt?? Härligt!! Inför stundande regn??!! =/

Älskar doftljus...har dille på vanilla cupcake just nu ti-hi...

kramis Malin

MiaMaria sa...

Hej!

De hade 3 kr för alla lampor, hade jag vetat det hade jag fyndat mera men när jag kom så var det inte många kvar.....men tur att denna fanns.

Grattis till dig och din award!!!!!
Den är du värd....

Vackra saker....

HA´det så himla gott!
MiaMaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vi hade gärna tagit oss till huvudstaden också, men med 45 mil enkel resa blir det ett större projekt att genomföra...ler...Jag var där med familjen 1 maj helgen....då hann vi med både shopping och avkoppling!

Ha en skön kväll! Kram!

My Lovely Things sa...

Hej hopp!!

jo då jag har testat dammsugarn..det doftar så gott..det doftar nytvättade golv!!Det verkar som jag fixar doften..Jag harinte hunnit använda min dammsugare så mycket..För jag har dragit i gång mitt trappprojekt!!!
Hum..när man står där och målar spaljen för 3 gången och inser att man behöver måla en gång till..Då underar man lite vad man pysslar med..DEt var i går det..i dag känns det okej att stryka på fårg en gång till..Jag målar med vattenbaserad färg..då fixar jag doften..
ha det så bra i dag..Här väntas skolavsutning..
kram anna

Ljuva ro sa...

Roligt med en utmärkelse! Doftljus ger den rätta stämningen.

Stina sa...

Snyggt! Mina tavlor ser jag också.:-D Puss på dig kråkan.

Cornelias Corner sa...

Tack för titten! Ja, det var längesedan! Hinner knappt blogga/besöka andras bloggar alls nuförtiden och pysslet hinns absolut inte med. Lite trist, men men. Man kan inte hinna allt. Kram!

Sandra / Vit design sa...

Vad fint du har det på tavellisten, kram Sandra

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Ja det tycker jag du ska göra :)
Du måste ju ha fått en smärre köldchock när du kom till övik efter värmeböljan i sthlm misstänker jag :/
kram

Lisas torp sa...

GRATTIS till utmärkelsen!

Härliga bilder och tips du visar som vanligt!
Tackar för kommentaren hos mej och önskar dej en skön helg!

Kramar
Lisa

ChatrinesLiving sa...

Titter innom hos deg for å ønske deg ei nydelig stockholms-helg!
I solen!!:)
Klem fra chatrine:)

www.nestorforlag.se sa...

oj, vilken värme. här har det varit spöregn under gårdagen, men det behövdes. Hoppas att solen kommer tillbaka idag,