söndag 15 juni 2008

Blomsterbord


Nu har jag hunnit landa här uppe. Det började inte så bra med det dåliga vädret men de senaste dagarna har solen varit framme igen. Det underlättar ju om inte annat fotograferandet.

Självklart dog mitt batteri på kameran och inte hade jag tagit med mig någon laddare heller...så jag har lånat min mammas kamera istället. Tyvärr blir bilderna inte lika fina som med min egen, men min vision är att hellre visa lite än ingenting alls.

Förut att njuta av lite ledighet så har jag hunnit med en del shopping, även loppis såklart! =)

Ska visa mina fina fynd lite senare. Och jag har haft bra assistens av min kära systerdotter L, det märks att hon brås på sin moster ;)




Jag som varken har balkong eller trädgård hemma i storstan njuter ju extra mycket av alla era fina trädgårdsbilder. Bland annat så har ju Guldkant på livet Mari visat fina små blomsterarrangemang à la Tricia Guild, och jag och lilla L har försökt skapa ett eget blomsterarrangemang på planteringsbordet som vi tyckte såg lite tråkigt ut. Har inga häftiga blommor att skryta med utan vi tog det skogen bjöd på.



Vi hittade några små styvmorsvioler som för övrigt även är vår landskapsblomma



Det här strykjärnet har några år på nacken


Välkommen in i fablernas värld



Finn ett fel! Ja den gröna plastankan hör inte riktigt hemma här men det tyckte lilla L...



Ett svalkande dopp kanske?


Önskar er en fortsatt trevlig helg, min ledighet här uppe börjar gå mot sitt slut. Men först blir det lite födelsdagsfirande för familjen och mera fotboll...dock F-99 ;)
*
Kram, S.

21 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka udnerbart inlägg, här fick man verkligen frossa i vackra bilder! Låter som om du har haft en skön tid!

Ha en go söndag! Kram! ♥

Jenny Oak Fae sa...

Fina bilder! Vilda blommor är ju ändå nästan vackrast så här års tycker jag.

: )

Kram, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så vackra, blomstrande bilder :)
Ser så härligt ut!
Ha en bra dag.
Kram!

Hem och Lycka sa...

Inte så bra bilder?? Du måste skoja, helt underbara foton ju. Vackert.. kram!

Stina sa...

Vad härligt allt ser ut. Kram på dig gumman.:-)

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Så koselig blomsterbord! Det ser jo riktig idyllisk ut:) Fine bilder, selv med mammas kamera;)

Tenker å sette opp et blomsterbord hos meg også, men ikke enda, jeg må få litt mer orden på hagen først.

Solen titter fram her, men det er ganske kaldt likevell. Bare 10 grader... Ikke noe godt å sitte stille ute, men jeg skal likevell en tur ut å titte om rosene mine kansje har fått noen knupper;)

En finfin søndag til deg!
Klem fra chatrine:)

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut, synd att jag inte kunde komma hem nått i helgen

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via CCC. Fina bilder och härliga motiv.

Karin Krut sa...

Dom vilda blommorna är nästan dom allra vackraste :) Blomsterbordet är jättefint. Hoppas du har en skön ledighet
Kram Karin

Marie sa...

Härligt somrigt inlägg! Jättefina bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Nygammalt sa...

Lillasyster:
Ja tråkigt att inte du kunde komma också. Men nästa gång så!

Sandra / Vit design sa...

Vilka fina bilder du bjuder på!

Svar: Jo det har du rätt i. Det skulle vara omöjligt att vara på dåligt humör på morgonen med ett sådant kök. Kram Sandra

Ann-Catrin sa...

vad ska man säga... WOW så fantastiska bilder.. ojoj.. underbara forton att njuta av!!

kram A-C

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

De där bilderna blev ju hur fina som helst :)
Jag tror jag kanske släpade med mig för mycket grejer hem igår...ska måla om det mesta lite sen kanske det får åka till Billsta igen om det inte duger :P

Jag fick allt svinga en bägare i lördags och ha kul...men jag var lite seg igår ;)

Är du kvar uppe i norr än lr har du dragit dig söderut?

Kram

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Mamman kanske tar dig på guidad tur till mina gömmor när du ska dit :D

Hannis sa...

Sådärja, nu var mästerfotografen i gång igen!
Tycker det är som vackrast när man tar det man har=))
Ser så mysigt ut!

Jo du, vädret har inte varit bättre här nere...
Har regnat till och från sen i Fredags.
Men det behövs ju det med.

Ska bli kul att se vad du har shoppat!

Kram Hannis

Linneagården sa...

Härliga sommarbilder. Jag & barnen plockar in blommor så ofta vi kan, det blir så hemtrevlig då.
Mysigt blomsterbord du gjort i ordning.

Kram /madelene

Mjuka sa...

Tricha Guild i all ära men inget går upp mot buketter som barnen plockar!! Även om jag tycker hennes senaste bok är helt fantastisk
Vackra bilder du visar
kramar M

Anonym sa...

hej
vilka somriga bilder med blommor och gamla strykjärnet .

patoo sa...

click here for more info Ysl replica bags find more replica bags pop over to these guys Ysl replica handbags

mcshede sa...

official site replica bags from china check this Dolabuy Chloe learn this here now Discover More Here