måndag 30 juni 2008

Drömhem & (dröm)trädgård


Ser ni orkidéen i bakgrunden? Det är min nya bebis!
*
Efter sju dagars arbete med förkylning i kroppen så sätter det sig både i knopp och kropp. Som tur är så är jag ledig idag och då ska jag fördjupa mig ytterligare i senaste numret av Drömhem & trädgård. Har ni missat den så spring och köp! Jag hade bestämt mig för att inte köpa några fler inredningstidningar på ett tag när jag ändå får så mycket inspiration från alla era fina bloggar, men det är ju så trist att åka kollektivt, speciellt när gratistidningarna har tagit semster... Så sagt och gjort köpte jag den här tidningen igår, och oh la la så glad jag är över det. Jag har nämligen hittat min drömträdgård! Till och med min kollega som inte är mycket till övers för inredning blev så inspirerad av tidningen att hon gick och köpte sig en egen. Och inte nog med det, hon ska liksom jag skaffa sig en egen prenumeration på den.
*
Grattis Drömhem & trädgård, ni har just blivit med två nya prenumeranter! ;)
'
Visar lite bilder från artikeln här nere. Tyvärr gör inte det tråkiga vädret utanför bilderna rättvisa. Men ni får leva er in i bilderna istället, ha ha.



Här får ni en liten överblick på norska Ingjerds och Mikaels hem. Glöm inte att dubbelklicka om du vill se detaljerna bättre


Romantik i full prakt.

Rosor, gammalt fönster med spetsgardiner och så pelargoner. Me want!


Tänk om man hade en sån vacker blomsterbåge, för att inte tala om utsikten...



Visst är bebisen fin? =) Vi räddade henne i rättan tid. Hon såg inte mycket ut för världen när vi tog henne under beskydd men nu är hon en stolthet i köket.

Nä nu är det nog snart dags att påbörja storstädningen här hemma, tur att jag hann plantera om blommorna igår kväll då ;)

Simma lugnt!

Kram S.

10 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja det var verkligen en vacker trädgård! Får nog köpa den jag med :)
Ha en bra dag.
Kram!

Mitt hvite hus sa...

For en hage , helt herlig:=) Kunne gjerne tenke meg å kose meg i en slik hage:=)

Ha en strålende fin dag:=)
Klem

Ann-Catrin sa...

Fantastisk trädgård.. tänk att få drömma sig bort en stund!
Så fin orjide... älskar de vita!
kram A-C

Lily of the valley sa...

Me want 2!
Jag hade också lovat mig själv att inte köpa någon tidning på ett bra tag men det ser VÄLDIGT spännande och helt fantastiskt ut...
Vilken söt orkideé :D

Ha de gott
kram Lily

My Lovely Things sa...

jaa..visst är drömhem en super trevlig tidning..

jätte fin orkide..tur att du räddade henne..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Fin tidning, den får jag nog gå och köpa... vill ha Hjem & Interiör också. Har också investerat i lite orkidéer. Är ingen människa med någon direkt grön bakgrund men har nu börjat att experimentera med lite olika projekt... olivträd tex. Snart lägger jag vantarna på mitt första fikonträd. Ska övervintras osv... får se hur det går!

Trevlig blogg! /Kram Jenny

stina sa...

Ja den tidningen kan man inte missa ett nr av!!! Tänk om man hade en sån trädgård!
Kram stina

Anonym sa...

Hej!
Åh, så fina bilder och jag kan naturligtvis inte få tag i tidningen.
Vad bra tt du räddade blomman. Var nu rädd om henne.
Ja, du det var ett tag sen.
Jag vill så mycket men det blir nästan bara att man gör ett blogg inlägg och efter att ha bråkat med blogspot ett tag är man så trött och slut att man måste till sängen.
Jag hoppas att allt är bra med dig och att du följer hjärtats röst och inte har för bråttom!!!
Lev livet!
min yngsta syster dotter är 19 år och ibland så skulle jag villa vara där igen. En så jobbigt härlig tid, hi hi.
Jag fyller snart år det är nog därför jag får såna knäppa tankar, fniss.
Ha det gott!
Kram från gamle tanten. ha ha

junhe sa...

den tidningen är enorm på att skänka inspiration och "happy moments"!!! ha en bra vecka

kram junhe

Designe sa...

Håller med! Trädgården var helt fantastiskt och så vackert med det vita huset! :)