torsdag 5 juli 2007

Utsikt från stugan

Älskade stuga
I år fyller vår sommarstuga 100 år! Som ni kanske förstår är det vår släktgård. Tror att den ursprungligen var min mormors farmor och farfars stuga (lät lite krångligt...). Under min barndom bodde vi där hela somrarna, oftast tillsammans med våra kusiner. Idag äger min mamma och hennes äldsta bror huset. Tyvärr har stugan förfallit en hel del då vi inte har varit där på länge. Men det ska det råda bot på! Verandan är relativt nybyggd och ommålning pågår. Men det finns myyyycket kvar att göra.
Idag visar jag mycket bilder då jag tycker att miljön är så fantastisk! En annan dag ska jag visa hur stugan ser ut inuti.


Vy från vägen




Stugan från sidan

Det blåser hårt när man ligger på topp ;)

Lite blomster


Härlig utsikt från förrådet/gäststugan


Utsikt från verandan mot vägen



Här är vårat "utedass"


Min kusins hus

Min kusin bor i huset bredvid med sin familj. Huset är byggt av hennes far och är ganska exakt en kopia från mormors föräldrahem. Denna mark är vår genom släkten sen tidigt 1500-tal! Det är ganska häftigt!
Skulle inte vara helt fel att bo med sådan omgivningar en vacker dag. En liiiiten skillnad mot vår lilla lägenhet i storstan...utan balkong...


Kram S.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, JÄTTE FINT, wow, där måste ju ni trivas!!!!!

Vad synd att du är rädd för fyrbentingar, eller det är det kanske inte?

Ha en underbar fredag!
Kram Bodil.

Stina sa...

Så fint alltså...Puss

Nya och gamla ting sa...

Vilket paradis. Förstår att du trivs där.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vad fint. Vad är det med röda hus med vita knutar som gör att jag blir alldeles till mig :). Ha det gott kramis

Stina sa...

Söta du...Puss

Skatan sa...

Åh, vilka underbara stugor du visar. Häftigt med djupa rötter...sådant får mitt intresse att vakna : ) KUl attläsa att du vårdar dem!

Lily of the valley sa...

Åh, vad härligt, ett riktigt smultronställe som du har.
Vad roligt att ha något som gått i arv i så många år. Tänk att ha rötter så långt bak. Vad härligt!
Ha en skön helg
Kram Lily

Anonym sa...

Vi har en liknande släktgård som jag, systern och mina kusiner vuxit upp i, precis som ni. Det är något speciellt då man känner till dess historia, eller hur. Och vilket vackert läge ni har med havs eller är det sjöutsikt!

Stina sa...

Kram och puss...

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt underbar stuga din mormors farföräldrar hade!! Vilket gulligt hus, vilken vy!!! Mari.

Anonym sa...

Vilken underbar stuga, härlig utsikt och jättefina bilder! Kusinens hus var oxå jättefint! :)

Millis sa...

Åååh, så underbart!!!

Anonym sa...

Så vackert, vilken underbar utsikt.

Anonym sa...

Härlig utsikt ni har! Ser att ni har kvar gärsgården, härligt!! snälla, bevara den!!! :)