tisdag 31 juli 2007

Kafferep

Kafferep i trädgården
Idag tänkte jag bjuda på kafferep i trädgården. Eller rättare sagt igår var det, för idag regnar det ute. Bekant? Synd bara att jag glömde duka fram kaffet och kakorna... *hi hi*


Mammas gamla kopp

Ett av mina två inköpta koppar

När mamma var liten fick hon en liten mocca kopp av sin mamma. Den hade jag i åtanke när jag hittade två andra små koppar på loppis. En har en liten spricka inuti men vad gör det när den är så fin! Glad över mina inköp är jag ialla fall


Kafferep med lite detaljer

Servetthållaren ovan hittade jag i ett skåp hos mina föräldrar, så mamma putsade upp den åt mig, och det som är så bra att den är lite fläckig. Blir mycket finare så tycker jag. Och nu är den min! *glad*


Nu får vi hoppas att solen snart skiner på oss igen.
Sköt om Er!
Kram S.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin dukning du har gjort. Nä, jag har aldrig handlat något där, men idag ska jag nog dit eller imorgon och då vet man aldrig om det slinker med nåt. Isåfall bloggar jag om det! Ha en bra dag!

Stina sa...

Åh, vad fint och mysigt. Jag kommer och fikar nån dag. Puss

Interiørhuset sa...

så koslig og vakkert du har lagd det=) Utrolig hvilken forksjell litt vakre detaljer kan gjøre ja

Lotten sa...

Vilket trevligt kafferep det ser ut som! Där skulle jag gärna ta en fika;-)

::fina:: sa...

Ja tack, jag slår mig gärna ner för en kopp kaffe eller två vid ditt mysiga trädgårdsbord! Kaffe tackar jag sällan nej till och speciellt inte när du dukat så vackert! Underbart blomfoto också, du!

Lily of the valley sa...

Ser trevligt ut med kafferep: Vilka fynd du har gjort. Kopparna med rosor är jättesöta. Ha det bra
kram Lily

På min gatan i stan sa...

Jättefin dukning! Ja kommer gärna på en kopp! ;-)

Kram Martina!

Min Skattkammare sa...

Tänk om varje kaffestund var så där ljuvligt vacker.........!
Nej, man rycker tag i muggen när kaffetarmen pockar på och smaskar och tuggar innan man ens hunnit fatta nåt!
Ialla fall jag! Suck
Kram

Min Lilla Vrå sa...

Vilken fin sida du har. Så mycket fint att titta på:-)
Kaffekopparna är ju bara för ljuvliga:-)
Ha det gott..

hulukvarn sa...

Hej Hej! åh så fint. Vad kaffesugen jag blev. Synd att kl är sen!!

HA det gott! kram kram

Granne med Selma sa...

Ler stort för mig själv när jag ser ditt inlägg...tänk jag har också såna där fina små skedar som jag fick när jag var liten... en är till och med ingraverad med namn och allt. Måste komma ihåg att använda dem lite mer, det är ju så vackert. Och så är det nåt visst att dricka kaffe ur riktiga kaffekoppar istället för muggar.
Kram

Sallys hus sa...

Hej!
Vilken underbar blogg man hittade här då!!
Tack för ditt besök hos mig!
Vilket ställe du har...att åka till.
Blev riktigt kaffesugen nu kl.23.16
hi hi
Kram Katarina

Eva Agnes sa...

Vackert dukat kaffebord. I dag onsdag blir det sol har det sagts.
Kommer som ett skott och bli inte förvånad om jag sitter bänkad på en blå trädgårdsstol framför en rosemkopp....:-)
Kramar Eva Agnes

Millis sa...

Missade jag fikat nu, eller finns det nåt kvar till mig;)
Jättevacker dukning!

Amoroso sa...

Vad roligt att hitta till din fina sida! Hoppas det är Ok att jag länkar till dig?

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket mysigt kafferep, häll upp en kopp till mej med i dina vackra koppar!! Ljuvlig petunia!! Mari.

Anonym sa...

Va mysigt med kafferep! Fint dukat oxå! :) Härligt!

Nygammalt sa...

Tack alla för era fina kommentarer. Jag önskar jag kunde bjuda hem alla på en rikigt stort kafferep. Det hade varit grejer det! =) Och så roligt det skulle vara!
Kram på er!