söndag 8 juli 2007

Carpe Diem

Blandat från Syster Lycklig

Första anhalten på lördagens shopping blev på Syster Lycklig, där jag inhandlade Ylva Skarps "carpe diem" och två par söta kort.


Blomsterhylla från Tiffany
Nästa stopp blev Panduro där vi inhandlade lite pysselsaker till kvällens tjejpyssel, får visa lite bilder på de saker jag har pysslat med senare. Efter det blev det Tiffany där jag inhandlade denna blomsterhylla på deras rea.




Här kommer även lite bilder på saker jag har handlat tidigare. Dessa stolskuddar har jag inhandlat på Rusta tidigare i sommar. Kan vara skönt att få förnya sig med lite andra färger ibland.


Tavelramar från Clas Ohlson och hängare från Hemtex

Här kommer ännu äldre bilder på saker jag har köpt för länge sedan men som ännu ligger ouppackade i väntan på plats. Smart tänkt va? ;) Fotoramarna är köpta på Clas Ohlson (!) och hängaren kommer från Hemtex.


Ha en trevlig söndag!
Kram S.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fina saker!..det var mycket vill ha här!! Ha en fin helg! Kram :)

Nya och gamla ting sa...

Vad roligt med nya saker att sätta tänderna i (snarare händerna men...). Gillar skylten med Carpe Diem text på. Även de andra sakerna! Du har fin smak. Ha en skön söndagskväll.

Eva Agnes sa...

Hej min vän och tack för besöket hos mig. Jag har svarat dig på min sida om hur man söker handskrivna papper.
Jättefina saker du har köpt på de olika ställena. Ssyster Lyckligs skylt och kort tyckte jag var speciellt vackra.
Sedan gillade jag skarpt en sak som jag aldrig sett inne hos Hemtex, hängaren.
Kanske har den tagit slut här hos oss.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Verkligen jättefina saker. Puss

Ankan sa...

Hej! Vilka trevliga saker! Blomhyllan var vacker tycker jag. Det liknar ärgad koppar tycker jag...Vilket härligt torp ni har! Läget verkar ju fantastiskt! Och vackert med gärdesgården framför, som ett vykort..Förstår om ni trivs där!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad mycket fint du shoppat! Hängaren från Hemtex var ju jättefin. Syster lycklig verkar ha mycket fina saker... hmm...sugen på att handla.
Stor kram

Maria sa...

Mysig blogg du har som jag råkade hamna på av en slump...

Lyckan sa...

ljuvlig blogg och bilder
ha det bäst

Anna

Ann-Sofi sa...

Hejsan!

du undrade vad jag använde för bildbehandlingsprogram, jag gör allt i paint förutom den skuggade ramen den har jag i picture it.
Fin sida du har!(:
Mvh ann-sofi.

Stina sa...

Gullegumman...

Lyckan sa...

Du undrade vart vi/och våra antika ting finns någonstans
Vi finns i Älvsbyn
Orten bildar tillsammans med Luleå /Piteå/Boden en fyrkant
så det e bara 100mil från vår järnvägsstation till Stockholm

(men blir du kär i något så finns j alltid bussgods att skicka med)
ha det bäst
=)

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättefint från Syster Lycklig och sån fin hängare från Hemtex verkligen!! Mari.

Betty sa...

Tack för berömmet av min blog , men din är också jättefin. Vilken fin stuga ni har o vilken utsikt.
Kramar Betty