lördag 30 juni 2007

Hemma hos föräldrarna del 2


Blomster på baksidan

Idag tänkte jag att ni skulle få kika in på mina föräldrars veranda. På den inglasade verandan tillbringas de flesta sommarkvällarna. Det får dock bli väldigt sent om det ska bli mörkt, då de norrländska sommarnätterna är så pass ljusa.


Klocka och matplats

Blandade ting. Den gröna kvarnen som kommer från mammas morföräldrar ska jag få ta med mig hem! Ibland har man tur.


Liiite snäckor...


Trälåda med små mjölkflaskor och mjölkjournal. Denna ask samt nästan alla gamla ting hos mina föräldrar och i vår stuga kommer från min mammas morfäräldrar. Vissa saker kan ju vara ännu äldre men det är ju tyvärr inget man vet.


På min gamla byrå står lite bladade ting. Ljuslyktan till höger fick min mamma av mig i födelsedagspresent.


De bruna vinflaskorna är från min mormor och morfar. Sköna flaskor.

En liten plåtsamling.


Då jag varken har något bildprogram nu eller har lärt mig hur man gör kollage så får ni se rätt så mycket bilder. Men sånt kan ju vara rätt skönt också ibland. Om inte så kan man ju alltid "scrolla" ner! ;)

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram S.

9 kommentarer:

Stina sa...

Verkligen fint, säger jag igen. Kram

Granne med Selma sa...

Vilken vacker smideskrona över matplatsen! *gillar*
Kram Sussie

Skatan sa...

Oj så mycket charmigt du visar. Jag gillar också den där kronan som Granne med Selma nämner!!! Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut!..fint med gamla burkar oxå!..En sån där kvarn har jag med fast en blå! :)

Stina sa...

Puss

Nya och gamla ting sa...

Vad roligt att du hittat en kommod! Läste precis i en tidning om antik och auktion att kommoder är sååå ute nu. För mig är det då helt INNE och verkar så vara för många i bloggvärlden:-) Ska försöka komma iväg till Saris inom kort med släp och allt (pappa kör);-) Den som lever får se...

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så många vackra stilleben och arrangemang av burkar, flaskor och annat.. fina glasburkar med snäckor o stenar och jiipi att du fick den gröna kvarnen! Fin lykta du gav bort i födelsedagspresent, en sådan skulle jag vilja ha!! Mari.

D-C sa...

Ser väldigt somrigt och fint ut! :)

shatot sa...

replica ysl e37 u7z27f6h39 designer replica luggage s69 f3x60l8d16 gucci replica h86 w6j23y0t18