söndag 21 augusti 2011

Smultron


Smultronställen...bara ordet smultron gör i alla fall mig glad. Och mitt eget smultronställe är ju såklart min sommarstuga där lugnet hägrar. Nu finns det till och med smultron där sedan mamma har planterat smultronplantorna från mitt föräldrarhem dit. Mums! Dock skulle jag önska att vi hade ett hav av smultron där för det är ju så fantastiskt gott. Vem behöver godis och andra onyttigheter när man kan njuta av de svenska bären på somrarna?

Vad eller vart är ditt smultronställe? Kan ju vara en loppis, café...ja listan kan göras lång.

Kram, S.

5 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Härligt med smultron har en planta månadssmultron och den har givit massor med bär hela sommaren. Mitt smultronställe är nog min föräldragård som ligger vackert vid Vänern.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Raina

Hannis sa...

Sitter och framkallar smaken från minnet nu!
Så himla gott=))

Mitt smultronställe är i Nora.
En väns sommarställe som ligger vid sjön.
Alltid tyst och stilla där så dit åker jag ofta bara för att vila.

Kram Hannis

junhe sa...

Gillar faktiskt smultron bättre än jordgubbar =) plockade av de sista smultronen för drygt en vecka sedan, så söta, så stora och så underbart goda!
Ha dt gott/ junhe

junhe sa...

Smultronställe? Ja, det finns många...bla café Njuta i Hjo, mycket the, kaffe, choklad, kryddor och så café naturligtvis i en mysig miljö!
kram junhe

Sallys hus sa...

Hallå där!
Ja smultron är underbart! Vi har rätt mycket som växer vilt i skogarna runt omkring oss. Håller på och planterar in i trädgården.;)
Mitt smultronställe...oj va svårt!!

Jag tycker så mycket om så många ställen....jag tycker mycket om att åka till min käre vän Kickis butik Min Skattkamamre...där blir jag alltid full av inspiration...och pank..;)
Kram Katarina