torsdag 23 augusti 2007

Sjukling

Nyinskaffade påsar på min kommod


Idag är jag hemma från jobbet och är en sjukling *host och snörvel* (näää inte alls medömkan), så då tänkte jag visa upp påsarna jag budade hem från Tradera för ett tag sedan. Tyckte de var så fina. På bilden ovan kan ni se dem ligga på min fina kommod, från en "loppisaffär" i min hemstad, som jag fick i födelsedagspresent från mitt ex för två år sedan. Tycker färgen och detaljerna är så fina. Hade vi köpt denna i storstan hade den gått för en mycket högre summa, det är fördelen med att handla hemma men nackdelen är hur man ska få ner sakerna till storstan istället. Därför väljer jag mindre ting att ta ner.

Närbild på påsarna

Till vänster om kommoden står den gamla flaska med träbehållare. Den lyckades jag tjata till mig från min snälla mamma. Tack!

Kram på Er!
S.

16 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann gumman!
Så koselig kommentar, takk for den :) Ja, man blir jo så glad!
Så stemnigsfullt bilde av din fine kommode og posene er jo helt nydelige. De ser jo skikkelig gamle ut. Heldig du :)Ja, ser av og til på forskjellige ting på tradera, mye mer der enn å finne i Norge! Ha en fin kveld, kram (",)

Birgittas minnen sa...

Tack så mycket för besöket på min blogg, trevligt att du hittade dit. Jag har också börjat intressera mej för min släkt, sedan jag ärvt ett gammalt fotoalbum av min mamma, som hon i sin tur fått av sina föräldrar. Det finns så många fascinerande människoöden när man börjar leta. Fin kommod du har. Kram och ha det gott.

Stina sa...

Jättemysigt vännen.

Nästa gång ska jag prova kullerbytta.*s*


Krya på dig, min lilla snorloppa.
Puss

Lavendel & Romantik sa...

Va snyggt det va,Både kommod och påsar Kram/Majsan

vinklar o vrår sa...

Jättefina påsar! Krya på dig! kram / Mia

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Allt var jättefint kommoden, flaskan och påsarna.
Ibland hittar man läckra gamla saker på Tradera.
Kram Eva Agnes

Ljuva ro sa...

Hej! Vilka fina fynd du gjort! Fin blogg du har! Kram

Karin Krut sa...

Jättefina påsar! Hoppas du kryar på dig snart :) Kommoden är väldigt fin.
Karin

Amoroso sa...

Åh så du är sjukling idag..:-) Ja, visst är det typiskt att man ibland går till jobbet trots att man känner sig dålig.. Då blir man bitter...!! Skönt att du får vara hemma nu i alla fall, pyssla om dig själv!!

Anonym sa...

Hej!

vilka jättefina påsar. Sådana skulle jag också vilja ha! Måste nog också börja titta på tradera. Jag ska förresten till Indien och jobba en vecka så jag håller på att planera inköp som passar här hemma.
kram

Anonym sa...

Fin komod, åh vilka charmiga påsar. JA, visst är det billigare på loppis och auktion i mindre städer. tyvärr så tycker jag bara att det inte finns lika så mycket., JAg är den där människan som aldrig tycks fynda. Men det kommer väl. Hoppas att du får en go helg!

Min Skattkammare sa...

Väldigt mycket fint!
Det ser så inbjudande och hemtrevligt ut!
Kram Kicki

MiaMaria sa...

Vilka fina påsar ser sådär gammeldags ut. Trevlig helg! / Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Upptäckte nu att jag inte länkat till dig, nu är det gjort! Kram!

Anonym sa...

Vilka superfina påsar! Såna skulle jag gärna oxå vilja ha! :)

Evelinas hus sa...

Fina påsar, vad skulle man göra utan Tradera ;).
Caroline