söndag 26 augusti 2007

Lite mer filmtips

The Notebook med Ryan Gosling och Rachel McAdams

Tack för alla uppmuntrande ord, nu mår jag mycket bättre (har bara lite Greklandshosta). Igår hade vi fest med jobbet, och temat var 70-tal. Så då var det bara att trycka in sig i nåt sjuttiotalsliknande kläder, fixa Charlies Angels frisyr och en massa spackel med lösögonfransar ! Himla snyggt faktiskt...*ha ha*


Tack också för alla fina filmtips! Många, inklusive mig själv har fastnat för den romantiska filmen "The Notebook", en filmatiserang av Nicholas Sparks bok med samma namn.


Om jag inte minns helt galet utspelar sig filmen både på 40-talet och i nutid. Filmen handlar om två ungdomar från olika samhällsklasser och deras resa för att få varandra. Förutom den härliga kärlekshistorian så får man även se väldigt vackra miljöer. I rollerna ser vi bland annat Ryan Gosling, Rachel McAdams (som också blev ett par genom den här filmen), Gena Rowlands och James Garner. Har du inte sett den rekomenderar jag dig verkligen att se den! Själv fick jag den som julklapp av några vänner, och det blev en väldigt uppskattad present.


De små bilderna hittade jag här





En annan film som jag också tycker om är den svenska filmen 1939 som jag tror är Helena Bergströms debut. Andra kända ansikten är Johan Ulvesson, Per Oscarsson och Per Moberg (som spelar slusk som vanligt)!

Hoppas ni får en trevlig söndagskväll!

Kramar S.

15 kommentarer:

Skatan sa...

Den filmen skall jag lägga på minnet! Kul! Jag kommer ihåg 1939 sedan dn gick på svt för många, många år sedan. Tror den gick i två eller tre delar. Jag älskade den! Har alltid velat se den igen. Kanske blir det filmkväl här när sambon åker för att vara kara-karl och jaga älg om ett par veckor ;-) KRam!

Spets och snor sa...

Tack för tips! kram Helena

Eva Agnes sa...

Bra filmtips. Det är nog något jag kan tycka om också. Jag ser alltför sällan på film nuförtiden.
Missade totalt LaVie en Rose, som handlar om Edith Piaf, på biografen.
Det blir väl att låna hem.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Bra filmtips. Det är nog något jag kan tycka om också. Jag ser alltför sällan på film nuförtiden.
Missade totalt LaVie en Rose, som handlar om Edith Piaf, på biografen.
Det blir väl att låna hem.
Kramar Eva Agnes

NICOLINAS BONING sa...

Hmmm...jag undrar om jag får älsklingen att titta på den med mig;-)
Nää föresten, han bara förstör allt som är det minsta romantiskt med sina kommentarer...
Men jag kan ju titta på den själv när han ska se något häftigt (ironi) motorsportprogram på den andra TV:n...
Kram/Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Undrar när jag ska ta mig tid att se på film.....nu när tv:n inte lockar blir det ju en stund vid datorn istället..... hi hi.. Kram!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Du har så mycket bra tips...skriver upp dem när jag hittar mitt block som alltid är på vift.. kram

Min Skattkammare sa...

Den där filmen verkar supermysig! Eftersom jag bor en bit ut på landet så blir det aldrig av att hyra filmer, men jag älskar att se en riktigt bra film, kura upp sig i soffhörnan och bara njuuuuta av romantiken. Suck!
Många engelska kostymfilmer har otroligt vackra miljöer i sina filmer, och så är dom ofta såå himla bra också! Eller hyr?! Snyft....snörvel.....
fniss
Kram Kicki

Linneagården sa...

Jag har inte tittat på varken tv eller film många dar denna sommar,,,men nu blir jag lite filmsugen!!
Jag har köpt det emaljerade presenterna på www.presentakuten.eu
ganska bra pris oxå! kolla gärna.
*kram* /madelene

Elaine sa...

Tack för tipset igen!
Fast jag får väl hålla mig tills till helgen. Nu är det bara jobb och jobb hela veckan.
Klem!

Anonym sa...

Dagboken är ju heeelt underbar!..1939 minns jag inte om jag sett! :)

Handplockat sa...

Tack för filmtipsen

Jag har något hos mej till dej =)
kika in på min blogg

ha det bäst

Amoroso sa...

Åh vad goa filmtips. Helenas debut, oj så spännande! Den måste man ju spana in.. :-) Du har föresten en utmaning att nappa på om du känner för det, kika in i min blogg..

::fina:: sa...

Åååh jaaa The Notebook är underbar! Nu fick jag lust att titta på film, bara för det! Och jag som skulle ut på en rask promenad. Skönt att du mår bättre nu!

Jennyshemochharmoni sa...

Härligt med filmtips! Älskar att se på film :) Tack för tipsen! KRAM