söndag 19 juni 2011

Grönt är skönt


Ytterligare en helg till ända och för min del ytterligare en arbetshelg avklarad. Snart väntar midsommarafton med allt stohej kring det. Jag har själv inga speciella planer (än så länge) förutom lite jobb på dagen och sedan umgås någonstans med vänner. Enkelt och trevligt. 


På midsommaraftonens natt ska man ju hoppa över gärdesgårdar och plocka blommor och drömma om prinsen, tyvärr är ju det lättare sagt än gjort i storstan men jag får drömma mig hem till sommarstugans gröna och väldigt blommiga rum. Det gröna rummet, som jag brukar kalla det, var min och min storarsysters rum när vi var yngre.  Stugan har bara två stora sovrum, ett grönt och ett rosa men det finns sammanlagt plats för sju personer. Sen finns det dessutom utrymme för både luftmadrasser och tältsänger om andan skulle falla på ;)


Nästa gång bjuder jag på lite mer detaljbilder från mormors skrivbord.
Nu tänkte jag krypa upp i soffan och njuta av en god bok och en värmande kopp te.

På återseende! :)

Kram, S.

Inga kommentarer: