fredag 18 juli 2008

Semestertider


Så har större delen av den första semerserveckan gått och det känns som att jag har hamnat i koma..men jag måste ändå erkänna att jag har hunnit med en del saker. Under den gångna veckan har jag haft besök av min storasyster och hennes dotter, så det har varit allt från shopping till Gröna Lund och Skansen.
*
Igår bilade vi upp till mitt föräldrahem, blir alltid lika slagen av hur vackert det är när man kommer till Höga Kusten bron.
*
Idag tänkte jag passa på att visa lite bilder från Himlen runt hörnet som jag fotograferade när jag besökte dem i juni.

Ett av de fina vita husen är jag stolt ägare till. Ska visa det en annan gång.



Lite gott och blandat. Det fina diskstället från Madame Stoltz skulle jag gärna ha men vart skulle den få plats? Vanliga standardkök passar ju inte för den tyvärr.



Nästa gång går vi en trappa ner i butiken och kollar på Country by mails sortiment.

Den här fina utmärkelsen har jag fått från gulliga Richies liv och Lisas Torp. Besök deras fina bloggar och bli inspirerad du med! Tack tjejer! =)
*
Who gets the "Brillante Webblog Award"? Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.Here are the Award Rules:
1. The winner can take the logo.
2. Place a link to the person that send you the award.
3. Give the Award to at least 7 other Blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.
4. Put a link to these sites on your Blog.
5. Write a comment on their Blogs that they've won an Award.
I will give the award to:
    • En vilsen loppa-Underbara bilder som inspirerar. Önskar Lotta extra krafter då hon håller på och flyttar för fullt.
    • Hem och lycka- Mia visar både vackra bilder och intressanta reportage.
    • Nostalgi och romantik- Hos Marie får man verkligen nostalgi och romantik.
    • Änglahem- Ulrika delar med sig av sin vackra trädgård. Perfekt för sådana som jag som varken har balkong eller trädgård!
    • Fint hemma- Ann-Catrins hem är som en dröm, och har även varit med i Aftonbladets heminredningsbilaga.
    • Under en vind- Saras vackra hem är också hennes barndomshem.
    • Romantiska hem- Varje vecka listar Petra "Veckans blogg", så vill du hitta nya bloggar att besöka så får du fina tips här.

Tack för att just Du beösker mig!

Kram S.

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å tack söta du, vad gulligt! Mycket snyggt i butiken, ett sånt där vitt hus har jag också faktiskt. kram!

Lisas torp sa...

Ja, den utmärkelsen är du väl värd, vännen!

Oj, vilka fina bilder från Himlen..!
Där kan man verkligen bli jättesugen på allt möjligt!!!

Jo, Höga Kusten måste vara urhäftigt! Så vackert som det är däruppe - storslaget vackert!

Hoppas att du får en skön vistelse där och...kanske några bilder också?:)

Kram
Lisa

My Lovely Things sa...

grattis till utmärkelsen!!

Vilken fin affär..

ja semestern går fort..mend et är härligt att vara ledig..mina 4 veckor gick fort men var så härliga..nu har jag snart jobbat i en vecka..
bara 3 veckor kvar tills jag är ledig en vecka igen..
ha det så bra..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
tack gulliga du för utmärkelsen.. den blir jag så "himlans" glad för... och grattis själv... den är du så värd!
Skrattade lite igenkännande med koma.. du jag kan nästan känna detsamma ibland.. dagarna går så fort..
Höga kusten.. ja det är en otroligt vacker plats det...tänk vad Sverige är fantastiskt...och vilekn butik sen..mm så vackra ting!!

ha det got och en stor kram
Ann-Catrin

::fina:: sa...

Hej på dej! Hjälp vilken underbar affär du visar bilder från! Det där diskstället är alldeles, alldeles underbart. Jag köpte ett i våras men fick gå tillbaks med det för det var 2 cm för högt för att gå in under köksskåpen :-( De passar ju tyvärr inte, precis som du säger.
Hoppas du får en mysig helg och tack för din gratulation hos mig :-)
Kram, Josefine

Stina sa...

Ja, där vill man ju ha allting nästan.:-) Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilken uuuunderbar butik! Där skulle jag nog bli alldeles knäpp, haha. Skulle vilja ha allt jag sser på bilderna!
Kram.

Änglahem sa...

Grattis till din utmärkelse!!!

Och Tack för att du delar med den av dig till mig!!! Du har skrivit så rart så att jag rodnar!!*tihi*

Hörrödudu....jag blir ju knäsvag varje gång du visar bilder från Himlen runt hörnet!!! Jag skulle så gärna vilja gå dit och njuta ocn naturligtvis shoppa lite av allt det vackra de bjuder på!!!! Många vill ha/måste ha grejer där....!

Ha det så härligt hemma vid!!
Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Bara jag som kommer inlullandes igen.....blommbuketten....misstänkte att det nog var så, men vågade inte fråga rakt ut*hihi*, kan ju vara känsligt det där. Men vad roligt att kärleken kommit din väg igen!! Mysigt....!

Kram!

Desirée sa...

Ursäkta jag tjuvfota din hall! ;) Lovar att fråga nästa gång. Ha en härlg semester!! Kram

Unknown sa...

Louis Vuitton fake Bags c67 x7w46e2l00 replica gucci bags h15 u5g25s1y52 cheap designer bags replica p28 s6u56b9r19