tisdag 8 juli 2008

Restaurang Hamngatan

Helgen i Göteborg var helt fantastisk! Vädret var kanon och människorna var jättetrevliga, med undantag från hotellet vi bodde på. Slutet på den historian är förhoppningsvis inte sagd ännu men bortsett från det så var det underbart.
***
Vi passade bl.a. på att besöka Restaurang Hamngatan, en restaurang helt i min smak inredningsmässigt. Jag tror även att ni andra skulle trivas där också.


Lyktan kommer från Chic Antique, i påsen fanns Nyblom & Kolléns tygservetter och oliverna till vitlöksbrödet serverades på Green Gate tallrik. Jag var ju såklart tvungen att kolla! Kände ju igen dem om man säger så ;)



Så mycket vackra detaljer med allt från växter till möbler.


Passade på att prata med en av delägarna, Anna, som tog med mig en trappa upp från matdelen på grillgården. Där har de på torsdagar klubb nu under sommaren men man kan även hyra denna del. Snacka om fantastisk miljö, och stort är det! Så ska du hyra något storslaget så är det här du ska vara. Glöm inte att bjuda mig bara ;)


Vänder man blicken så ser man ner över matdelen på utegården. Så har ni vägarna förbi Göteborg så är det här ett ställe att njuta på!
*
Nästa gång ska jag visa vad jag shoppade också, och det fanns mycket fina saker =)
Ligger efter med att besöka er men tar igen det när jag får mer tid över.
*
Kram S.

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

WOW, vilket ställe !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Jag och A ska till Gbg den 4e augusti..har förresten köpt ett nytt objektiv till kameran, ett telezomm (70-300 mm) så nu kan jag verkligen leka paparazzi hehe.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh den restaurangen måste vi besöka besöka nästa gång vi är i Gbg!! Tack för tipst! Den ser ju helt underbar ut :)
Ha en bra dag.
Kram!

stina sa...

Vilken mysig resturang....den ska jag lägga på minnet och ta fram i fall att jag åker till gbg!!!
Kram Stina
p.s nyfiken på vad du har köpt!

Anonym sa...

Hej S!

Vilken fin resturang Ni hade hittat.

Måste komma ngngång jag är i Göteborg.

Hoppas Ni hade kul på Eran vistelse.

Hälsar,
//chie

Desirée sa...

Jag har ny blogg - v�lkommen! kram

Hem och Lycka sa...

Hmm, sitter och funderar på om jag käkat där men känner inte igen mig så det har jag nog inte då. Finfint ställe!

Vilket hotell var det och vad var det som gick fel? Låter riktigt trist! Skönt med en massa shopping iaf! kram!

junhe sa...

gbg är en härlig stad att vara i på sommaren/ ha dt gott. mvh junhe

Sallys hus sa...

Jisses vilket ställe!
Ser ut som ett ställe at njuta på....och som man vill åka tillbaka till.......dit skulle jag verkligen vilja åka nån gång. Tyvärr åker vi ju inte till Göteborg så ofta men om man väl ska dit är det ju toppen att ha lite tips...
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt ljuvlig resturang, tack för tipset, det ska jag verkligen komma ihåg, snygga foton du har tagit, ser fram emot att se dina shoppingfynd! Mari.

Nina sa...

ser hur mysigt ut som helst !

ha en fortsatt underbar sommar/kramar/nina

Lisas torp sa...

Oj, vilka härliga miljöer du visar!
Det ser riktigt härligt ut och jag förstår att du hade det fint!

Tackar för titten hos mej och önskar dej fortsatt skön sommar!

kram
Lisa

Marie sa...

Vilken supermysig restaurang, där har jag aldrig varit. Tack för tipset! Vad bra att du fick användning av butiktipsen, blir spännande att få se vad du shoppade!

Ha det bra!
Kram marie