torsdag 24 juli 2008

Nu ÄR sommaren här

Ja det trodde man nästan inte, men visst har sommaren kommit och hälsat på nu. Dagen har tillbringats på baksidan där jag är förste poolskötare ;) Lite bad/solning i badringen blev det ju såklart också.

Annars så byter födelsedagskalasen av varandra så det är mycket fika nu förtiden. Rimmar illa vid badsäsongen, får nog hålla mig vid poolen på baksidan då, ha ha.
Ikväll ska jag få finbesök här uppe så det blir extra roligt =)

Två söta zinkkannor med blommor från Blommor & Ting har mamma inhandlat idag. De får pryda ett av fönstrena i uterummet.




Klockan och blomsterkorgen/struten kommer från Himlen runt hörnet. Dekorationerna har mamma gjort själv.

Som det verkar ska vädret fortsätta vara fint framöver så det får bli mer sol och bad.
Bada lugnt!
Kram S.

24 kommentarer:

Hannis sa...

Hej du poolskötare!
Låter som att du har en härlig semestertillvaro!
Skönt.
Jag sitter ute varje dag efter jobbet och bara njuter av värmen.

I helgen blir det grilla och kubb.
Måste ju motionera lite också=))

Fortsätt och njut!//Kram Hannis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vill du byta några dagar...jag fixar poolen så tar du hand om butiken?? ;P
Klockan och korgarna kom på plats snabbt...och fint blev det :)

Ja päronens hus är väldans fint...jag tror det kan vara så att min mor tar efter mig en hel del oxå ;)
Jag hittade faktiskt tallrikshyllan på Saris när jag stoppade in näsan för att säga hej för nån dag sen. Jag tror jag ska ta och måla det klart nu...lr kanske inte, haha.

Plaska lugnt!
Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Visst är det underbart med vädret nu?! Härligt med en pool att svalka sig i :)
Så mycket fint du visar.
Kram!

Mitt hvite hus sa...

Heisan:=)

Høres ut somdu har herlige dager ved poolen og koser deg:=) Det er deilig:)Ja livet er herlig når en kan nyte varme , late sommer dager.
Flotte ting du viser. Den klokken er kjempefin.

Kos deg videre ved poolen:=)
Klem Kerstin

Jenny Oak Fae sa...

Åååh...vilken vacker klocka...I like !

: )

Ha det gott!

Trevlig helg, kram Jenny

<3

Mjuka sa...

Kan gärna tänka mig att va poolskötare! Sitter inne då det är 30 grader ute. Puh!! Fina saker du köpt
Ha det fint i helgen
kramar M

stina sa...

Vilken fin klocka!!!
ja visst är det skönt att det är ordentlig sommar (fast lite väl varmt)
Kram Stina

Sallys hus sa...

Hallå där!

Så du har skaffat dig ett mysigt sommarjobb??
Poolskötare...det kan väl inte bli bättre??

Hi hi...

Hoppas du har en underbar sommar...
Vilka mysiga butiker du visar bilder från...:)
Kram kram

Åsa sa...

Ja...visst blir det mycket fika på sommaren, vi har oxå många kalas. Och härligt med pool, även om vi bara har en liten. Vilka bra butiker du visar och en fin sida.
Kram Åsa

Desirée sa...

JAAA, vad härligt att solen är här igen!!!!!!!!!!!! Kram

WhiteVintageDreams sa...

Hej :).
Du det låter helt underbart med pool...här smälter man ju bort ;).
Hoppas att du har det bra. Å att du har låång semester kvar!
Nu har jag haft min sista semestervecka och börjar jobba återigen på måndag. Blev en varannan-vecka-semester :).
Jag såg din neocounter i sidokolumnen.
Måste fråga, är inte så datakunnig, är det dina besöka allihop :)?
Häftigt isåfall att såå många runt hela världen hittat dig :)!!!
Kram

Lisas torp sa...

Så härligt att vara poolskötare i dessa tider!
Du har då verkligen prickat in semestern på rätt tid!

Här är jättevarmt och man tror inte att man är i Sverige!!!

Det är bara att njuta så mycket som det bara går!

Ha det fortsatt skönt vid poolen och på andra sommarställen!
Kram
Lisa

Petra sa...

Hejsan snäckan!
Jaa, vilka underbara dagar man har nu i solen! Har spenderat hela dagen på stranden och njutit i fulla drag.
Underbara bilder förresten!
Sköt om dig!
Kramiz
Petra

Chubby Chieque sa...

En riktig sommar värmen, JA! äntligen...

Fina saker att jag suktar för. §:-)
Hmmm...

Ha en skön kväll,
//chie

Livet och träning sa...

Det är underbart att sommaren äntligen har kommit,du har ju ett kanonjobb bara att svalka dig när du vill.
Ha det så bra kram ylva..

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Tack för titten hos mig:)
Vilken härlig klocka du har, det var snygg.
Ha en trevlig kväll.
/S

Chubby Chieque sa...

Kom för en drink hos mig... öppet hus är det oxå! §:-))

Ha en underbar dag!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Haha, skoja inte...jag kan se hans min framför mig ;P

Ja det måste du göra...jag jobbar resten av veckan ända tills på lördag eftermiddag, Har du tur har jag hunnit få en liten leverans från Petite Craupaud ionnan du dyker upp :)

Ja hon väntar på att höra av dig så du får ta din mor dit och få henne att se allt vitt så hon drar fram penseln nångång....du kanske ska ställa in en hink med 3 liter vitfärg innan du åker hem :D

Kram

Hulda sa...

Så flott klokke du har kjøpt deg! Kjøpte nylig en lignende som jeg skal ha på hobbyrommet. :)

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Så vakker sommer!
NYT de varme sommerkveldene!

Stor sommerklem fra chatrine:)

junhe sa...

JÄTTEFIN KLOCKA! HÄR BLÅSER HÄRLIGA VINDAR I 28 GRADERS VÄRME =) HA EN BRA FREDAG/ KRAM JUNHE

Magdalena sa...

SÅ FINE BILDER....

Anonym sa...

mycket intiresno, tack

Anonym sa...

All can be