onsdag 2 juli 2008

Fånga trädgården inomhus

Jag har ju inte den lyxiga förmånen att få plocka min trädgård inomhus- eftersom jag varken har balkong eller trädgård ;) Så då får man göra efter bästa förmåga om man ändå vill ha känslan av den. Detta är mitt bidrag.


Här är en av rosorna jag räddade från min vita rosbukett

Placerade några av de fina ljusen, som jag även visade i förra inlägget, under glaskupan.



Ytterligare en av mina rosor, här på sängbordet. Handkräm är obligatoriskt! Här är det Crabtree & Evelyn's Goatmilk Hand Therapy
****
Jag ska åka på en weekend till Göteborg i helgen och undrar om ni har några bra tips på shopping, som t ex Atmosphere?
****

Får passa på att önska er en skön helg med förhoppningsvis mycket sol och värme.

Kram S.

19 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Det ser jättefint ut tycker jag! Och vad härligt att åka till Göteborg (avis). Själv är jag inte så bevandrad i den staden men om jag skulle dit skulle jag absolut besöka just Athmosphere... och sen Liseberg ;)

Kram Jenny

Marie sa...

Så fint du har gjort det, ser riktigt somrigt ut!
Vad kul att åka till Göteborg. Där bodde jag under 6 år så det är nästan som hemma för mig.
Var ett tag sedan jag var där så jag är inte helt uppdaterad vad gäller butiker, men jag kan tipsa om några!
Grönbergs interiör, Casa Linné, Grandmas, Balders Hage och sen får du ju absolut inte att missa att gå i underbara stadsdelen Haga. Många mysiga fik och små butiker där. Atmosphere är ju den mest underbara butiken av dem alla i Göteborg, kolla bara med Ingrid så det är öppet nu under sommaren.
Återkommer om jag kommer på någon mer butik!

Ha en riktigt härlig dag!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej kära vän!

Så vackert du gjort!

Weekend i Göteborg låter ju så mysigt!
Göteborg är ju en så härlig stad.

Jag får maila dig min adress.

Hoppas allt är bra med dig.
Kram Bodil.

stina sa...

Vad skoj att åka till Göteborg! Hoppas att du hittar många fina fynd! Balders Hage är den enda som jag kan ....men den har du ju redan blivit tipsad om! Ha nu en trevlig helg!
Kram Stina
p,s Är det ok om jag länkar till dig=?

Jenny Oak Fae sa...

VÄLDIGT vackert..!

: )

Kram, Jenny

<3

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åh vad mysiga bilder...underbart!

Jag ser att Marie tipsat om bra inredningsaffärer. Bra tips! Har några till om du vill :)

Strutarna..ja de vita texterna är sidor ur gamla biblar och sångböcker :)

Kram & ha en fin helg vännen!
Mia

Livet och träning sa...

Så fint du har gjort.
Vad härlig med en helg i Göteborg,hoppas att du får det riktigt bra.
Kram ylva.

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har lyckas lösa det lilla "problemet" med att göra så fint hemma! Vilka vackra arrangemnag, och den översta bilden var så läcker! Liten vatten här och var känns bra! Ha en skön helg i Götet! Ja, Atmosphere, Balders Hage, de parallella gatorna bakom den butiken, tex.. Mari.

Kathys Home sa...

Å vad fint det är med de vackra blommorna...mums för själen. Hoppas du får en skön helg....jag har en sak till dig på min sida om du har lust...:)) Kram kat

ChatrinesLiving sa...

Så flott bilder!

Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

Lily of the valley sa...

Så fina arrangemang du har gjort!

Ha en härlig weekend
Jag åker dit om någon vecka

kram Lily

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå mysiga bilder du visar!

Hoppas att du har det toppen i Göteborg med massor av mys!

Kramar!

Hem och Lycka sa...

Haga hem och Phillies är också butiker jag tror du skulle gilla. För övrigt tror jag marie fick med mina favoriter där. bagaren och kocken har tyvärr sommarstängt, annars hade det också varit en god idé.

Jättefina bilder, du har lyckats få din trädgård inomhus! kram!

Petra sa...

Hoppas du får en härlig helg i Göteborg!
Kramiz
Petra

MiaMaria sa...

Hej!

Men så härliga bilder...
Och vad kul med shopping i Göteborg!

Ha´en trevlig shopping tur!

MiaMaria

Mitt hvite hus sa...

Så fint du har gjort det, herlig!! Gleder meg til å høre fra din Gøteborg reise.=)
God tur og klem fra meg.

Hannis sa...

Hej Vännen!
Tycker du har skapat en alldeles speciell liten oas i din lägenhet överhuvud taget!
Och blomsterarrangemangen blev pricken över i:et!

Hoppas Göteborgsresan blev bra.
Var du där för att kolla in Bruce??

Kram Hannis

Designe sa...

Åh, va fint du har gjort! Kan nästan känna hur gott det luktar både av blommor och handcreme! Ha det gott! Kram :)

WhiteVintageDreams sa...

Hej :). Hoppas att du haft en underbar och givande helg :). Å att du hittat fina butiker att besöka. Det var länge sen jag var där oxå.
Jättefina bilder, tycker att du lyckats bra. Flytljus är så mysigt :).
Kram