lördag 16 juni 2007

Bilder från köket


Ok, det blir ett till inlägg när jag ändå är hemma för kvällen. Tänkte passa på och visa lite bilder från mitt kök. Egentligen är lägenheten bara på 1 ½ rum, men då vi gärna vill ha ett separat sovrum, använder vi det lilla matrummet (tv. på bilden) som sovrum och har matbord inne i TV-rummet. Snacka om Compact-Living. Blir lätt så när man bor i en gammal hyresrätt i storstan. Men man får göra det bästa av situationen.






Bild 1: olika köksdetaljer på diskbänken
Bild 2: grytunderlägg + grytlapp
Bild 3: vänstra krukan har min mormor gjort, i mitten en Kockumkanna inropat på auktion, samt en kanna från min mamma
Bild 4: Tebox från Design Direkt, julklapp från min syster


Köksbänk mittemot diskbänken i lite shabby chic stil.

Köket är alltså avlångt med diskbänk på ena sidan och en köksbänk på den andra. En liten passage helt enkelt. Därav är det lite svårt att fota vissa saker på väggen. Men ni får se hur det ser ut på ett ungefär.



Gammalt köksredskap från min mor



Fyndade tavlor från Överskottsbolaget



Hylla med lite olika ting, samt några tallrikar




Köksbänken med bl.a kaffekvarn inköpt på loppis, glasburkar med te från Indiska och gammal våg från farfar




Saftflaskor och kökshandduk

Och nu var det slut!

Kram S.

13 kommentarer:

Mallan sa...

Vad mysigt ni har det! Kul att få kika in till er. Vad mysigt med en thebox! Själv har jag bara tryckt ner alla thepåsar i en gammal burk...:-) Ha det gott! Kram Malena

Stina sa...

Vad fint du har det.

Nä, ni är inte dåliga. Det är väl jag som ställer för knäppa frågor. Puss

www.mariante.se sa...

Ååå så fräscht du har det! Känns inte som ni har en liten lägenhet, du har lyckats få en ljus å luftig känsla...
Passar på att önska dig en skön söndag och inviterar till min egen blogg när helst du har lust

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! vad fint ni har det!vi har likadant kakel som er. Jättemycket fina saker verkligen. Hoppas du har en bra helg. Kram på dig.

Lena sa...

Åhh vilka fina gamla saker du har!! Jättefint. Ha en mysig Söndag! Kram

MODERN COUNTRY sa...

Heisann, hatt en fin helg! Vi har vært og snust etter brukt i helgen, eller jeg da..Fniss
Hadde det veldig koselig og har besøkt en butikke som var utrolig vakker, jeg fikk t.o.m ta masse bilder, de kommer i bloggen senere!
Så koselig å få se litt fra ditt hjem, det er alltid så inspirerendes :)
Jeg må si du har klart å f det riktig så flott på dine få kvadradmeter! Jeg vet hvordan det er å bo vedlig smått, selv om jeg nå har det litt større har jeg bodd i hybler og i kollektiv i flere år. Kreativt gumman!
Din vase som din mormor har laget var jo så nydelig og ikke minst et herlig minne :)
Mange fine detaljer, koselig!
Ha en fin Søndag!! Kram :)

Anonym sa...

Hej!
Tack för gulliga och värmande ord!
Visst är det jobbigt att ha de nära och kära en bit ifrån....

Så fintdu har det! Riktigt mysigt!
Ha en skön söndag!
Kram Bodil.

Stina sa...

Lilla vännen! Du kanske vinner nästa gång. Jag tycker om dig ändå. *fniss*

Signes Vind sa...

Vilka fina saker du hela tiden visar.
Gillade speciellt téboxen - älskar té.
Disktrasorna i tidigare inlägg var ju också ljuvliga och ljusstaken med tändstickor.... jag allt är fint som du visar.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Å jag vill se dina hattaskar...tycker att det är så fint. Hoppas du lägger ut dem snart.

Anonym sa...

Mysiga bilder, underbar gammal våg.

n o r d i n g å r d e n sa...

Ni har verkligen "gjort det bästa" av saken som du skriver.. SÅ fint kökl!! Och gasspis, lite nostalgi. Jättefin hörna m den gamla vackra vågen på den gamla bänken och fina burkar & kannor, har din mormor gjort den med blommor!!!??? Så fantastiskt, hon måste vara/varit en känd keramiker? Och hyllan du hade på väggen där med fina saker på. Läcker telåda! Ja, kort sagt, mycket hemtrevligt kök på sån liten yta ändå, jättefint!!

Mari.

Nya och gamla ting sa...

Men så mysigt du har det! Jättefina gamla saker har du också!