söndag 13 september 2009

Renovering

Före renoveringen
*
Nu till veckan bär det ju av till norr igen för begravningen av min kära mormor. Senast jag var hemma höll vi på med renovering av sommarstugan. Köket är ju så gott som avklarad och på tur har hallen på neder-och övervåningen stått. Väggarna och dörrarna och fönsterkarmarna var väldigt flagniga.
Här ser ni att de orangerandiga tapeterna är bortrivna, likaså den gröna plastmattan. Och under där gömde sig visst ett turkost trägolv, det har jag aldrig sett tidigare ;) Även dörren in till köket gick i turkost.
Här börjar arbetet som mamma lagt ner att synas. Spegeldörren har blivit grå och vit, och de blåa tapeterna har kommit upp.

Fönstret har blivit målat och det gröna taket och taklisten har blivit vitt respektive grått. Och mycket mer har hänt, ska bli så kul att få se det färdiga resultatet när jag kommer upp.


Här på övervåningen var det vitt och grönt.



Jag höll som bäst på att skrapa bort färgen innan jag åkte, och det tog mycket tid och kraft. Under det gröna döljde sig en turkos färg- surprise! :)
*
Men som sagt, ni får se det färdiga resultatet senare i veckan då jag är uppe där igen.
*
Och än en gång, om ni vet om någon ledig lägenhet i Stockholm så snälla ha mig i åtanke då.
*
Kram, S.

6 kommentarer:

Hulda sa...

Utrolig flott i hytta deres! Har sett på flere innlegg nå, og syns både den og bildene du har tatt derfra er så vakre. Flott med blomstene i den krukka, passet så godt til de blå og hvite gardinene. :)

Mitt hvite hus sa...

Heisan... å mange flotte detaljer i hytta deres.. slutt resultatet blir nok kjempebra...
ha en fin mandag..Klem Kerstin

Vit som snö sa...

Vilken charm det bor i stugan!
Tänk att dölja det vackra golvet med en plastmatta!!!
Håller tummarna att du hittar en bostad!
Kram Cilla

Hannis sa...

Vilket jobb!
Men det ser ut att bli fint.

Hoppas allt går bra med begravningen!

Kram Hannis

Bodil sa...

Det verkar inte vara någon liten stuga ni har. Och vilket slit. Men så är man ju så nöjd när man ser slutresultatet. Jag önskar så att det löser sig med lägenhet för dig. Boende i Stockholm är ju en historia för sig.
Kram Bodil

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad både charmigt och ursnyggt:)
Kram Lallis