lördag 19 september 2009

Ett avsked

Igår var det så dags att ta avsked av min älskade mormor. Det blev en väldigt vacker ceremoni med sjönsång av min kusin. Många tårar blev fällda under begravningen samtidigt som många skratt framkallades under minnesstunden efteråt. Min mormor var en otroligt godhjärtad person med mycket bus, och hon var säkerligen med oss denna dag.

Förutom alla glada minnen som kom upp så ger ju begravningar ett tillfälle för släkten att samlas. Och gårdagen kommer jag att minnas som ett glatt tillfälle, vilket även var tanken då vi planerade detta.
*
Tack för era vänliga ord också. Snart kommer bilder från min fina sommarstuga.
*
Sköt om er!
^
Kram, S.

7 kommentarer:

Hulda sa...

Så vakre klær du hadde på deg i begravelsen. En trist dag, føles nok godt at den er over.

Gleder meg til bilder fra sommarstugan!

Hannis sa...

Vilken vacker bild på klädseln och halsbanden!

Och fint att avskedsstunden blev något glatt att minnas.

Kram Hannis

Hannis sa...

Hej igen=))
Använder alltid vattenbaserad lackfärg på möblerna.
Torkar snabbt som attan och framför allt luktfritt!
Annars skulle det vara hopplöst att måla hemma hos mig*skrattar*

Kramen

Millas hem sa...

Så vackert du har skrivit och bilderna är också väldigt vackra!

Kram till dig!

Vit som snö sa...

Så fina bilder!
Jag påminns om när min ljuvliga mormor begravdes, 98 år gammal. Mitt livs förebild. Många tårar fälldes men som du säger, det är ett vackert minne.
Vi får vara lyckliga som haft den förmånen att ha dom kvar så länge.
Sköt om dej! Kram Cilla

Pysselpalatset sa...

Först en beklagan över din förlust.. Aldrig lätt att mista en kär medlem av familjen... Men skönt med minnesstund som sätter punkt. Gillar din klädsel så smakfull. Kram Jeanette

Unknown sa...

this contentnavigate to this web-site navigate to this websitehelpful resources navigate herewebsite here