lördag 5 september 2009

Blåbärsskogen



Tänk vad snabbt sommaren har gått. I år igen! ;-)
Men i år hade jag den underbara förmånen att kunna hinna njuta av alla blåbär som växte på och kring mina föräldrars tomt. Vanligtvis brukar de knappt ha hunnit komma fram då min semester är slut. Tror nästan att jag har ätit blåbär i fem veckor i sträck *lycka*
Men nu är man tillbaka i storstan igen och hösten har börjat göra sig påmind. Då får jag passa på att njuta av mitt vackra blåbärsljus istället.


När man lyfter på locket så möts man av en helt underbar doft. Ska passa på att njuta av den så länge min doftkänsel fortfarande finns kvar. Nu skulle man verkligen behöva lite riktiga blåbär så att man får i sig lite nyttiga antioxidanter :)
*
Ha en skön helg!
*
Kram, S.

6 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilka fina bilder!
Jaa i blåbärstid ska man frossa, fylla på med antioxidanter o järn, rena piggelinkuren!
Vilket mysigt ljus! Har du gjort det själv?!
Ha en skön helg! Kram Cilla

Hulda sa...

Så fint, stylede bilder! Flott med den kransen til pynt. Dette var virkelig inspirerende og vakkert. Og blåbær, det er godt det. :) Jeg bruker å spise blåbær når vi er på hytta, der vokser det mye. En fin helg til deg. :)

Hulda sa...

Glemte helt å si at jeg syns den stettskåla var så skjønn! Likte glasset også. Flott innlegg!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men guu va gulliga bilder ja älskar blåbär.. vilket mysigt doftljus... kram sussie

Mitt hvite hus sa...

Blæbær er godt.... i år fikk jeg ikke plukket noen desverre...
Skjønne bilder og duftlyset var herlig da..
God søndag...
klem Kerstin

Hannis sa...

Vad jobbigt med lägenheten!
Hoppas att det löser sig snabbt.

Gick i skogen i går men plockade inte blåbär i hink.
Dom åkte rätt in i munnen*skrattar*

Kram Hannis