onsdag 16 januari 2008

Brist på energi


Den här bilden plus många andra fina och tänkvarda ting hittar du hos Kreativ Insikt


Stort tack för alla tips jag har fått! Har de senaste dagarna bl.a varit ute på Ikea, men det enda i möbelväg jag köpte där var en pall som jag ska måla vit-surprise! Annat var det ju när man flyttade hemifrån då blev det mycket Ikea, men jag ska göra som många av er tipsat om, försöka fynda möbler i norr och sedan försöka köra ner dem hit istället. Rom byggdes ju inte på en dag som ni vet ;)

Har varit extremt dålig på att besöka er och ska försöka göra det så snart jag kan. Just nu går all ledig tid efter jobbet till att flyttpacka och fixa abonnemang och sånt man måste ha. Så just nu har jag varken energi eller tid till bloggen...ska försöka besöka er mer senare. Min kära mor kommer ner några dagar nästa vecka och hjälper mig iordning. Sköööönt! =)
Att jag har mycket grejer (dvs porslin och inredningsdetaljer) visste jag, men inte såååå mycket, och allt har fått plats här! Om jag av någon anledning i en relativt snar framtid får för mig att flytta igen så var snäll och påminn mig om HUR jobbigt det faktiskt är...

Har i alla fall beställt hem en alldeles egen lap top som jag kan blogga ifrån nu och köpt av mitt ex hans 1-år gamla och jättefina Sony tv. Så nu har jag något att göra när jag kommer hem på kvällarna!

Nu när man känner sig så trött och sliten så passade det ju perfekt med gårdagens post från Kreativ Insikt. Har ni inte besökt deras hemsida så gör gärna det. Är ute efter en bra CD-skiva med lite lugn musik. Har ju Enya sedan tidigare, men vet ni någon bra instrumentalisk musik, kanske med naturljud som ni kan rekomendera?


Må så gott alla så syns vi senare!
Tack för att just Du tittar in! =)

Kram S.

26 kommentarer:

Nina sa...

du jag tror jag hittade sån där musik på¨ginza för 10:- cdn kolla där !!!vet inte vad jag sökte på men testa meditation harmoni eller nåt sånt ....

Så har du nu flyttat ? Jag läste så fort så jag fattade knappt hälften ? Iallafall lycka till med det nya boendet !

kram

My White Cottage sa...

Lycka till med ditt nya boende!!! Ska bli spännade att få sedan hur du får det! :)

Kram till dig!

MODERN COUNTRY sa...

Ja de har du helt rett i, å flytte tar på. Skal selv flytte til våren/sommeren, men nå altså bare bruke tid på å planlegge. Selv det får hodet til å snurre av og til. Så vakre bilder du viser fra dine bok "Franske Stemninger". Åh, en sånn bok skulle man jo hatt. Vakkert!

Solsjö - Under en vind sa...

Ska bli roligt att se när du kommer iordning! Tror att det är en bra idé att leta efter roliga möbler i hemtrakterna! Det verkar finnas mycket däruppåt!
Vacker bild! jag gillar ägg som dekoration.....
Må gott, kram!

Lilla Blanka sa...

På jobbet kan vi få massage av en utbildad massör (jobbar inom IT = mycket sittande vid tangentbordet...onda ryggar) och hon har en CD jag tror den heter nåt med Body & Soul och är avslappnande musik med panflöjt o sköna lugnande toner...
Kram
Mia
PS Fin bild...!

Karin i Villa Grå sa...

Jag tror att du kan hitta vad du söker på www.theta.se! Om jag inte minns helt fel kan man provlyssna på musiken också. Jag hoppas att du får tag på musik som passar dig!

Äter du choklad till te? *fniss* Är det verkligen gott? ;-) Måste testa! Men jag är duktig och väntar till lördag *mallig över nyvunnen självdisciplin*

Kram, Karin

Anonym sa...

Hej vännen1
Vad duktig du är som tränar. Jag var duktig ett tag och sen kom min mor på besök och jag tog paus och har liksom inte kommit igång igen.

Har ju glömt att svara på varför jag flyttat så många gånger....det finns ingen speciell anledning. Har flyttat med familjen några gånger och sen har jag själv flyttat runt.
Man är rätt van nu vid detta laget vid det!
Mys nu riktigt med din mamma när hon kommer.
Jag har musik jag skulle kunna bränna av till dig när vår cd spelare kommer tillbaks från service.
Relaxing...
Kram på dig och trevlig helg!

Lisas torp sa...

Mitt i flytten har du fått en UTMÄRKELSE av mej! Titta in på min sida när du har tid!

En CD som kan vara till nytta är "No stress", med blandad musik och den rätta ro-fyllda känslan.

Lycka till med flytten nu!

Kram

Lisa

Anonym sa...

Ja de har oerhört vackra bilder och tänkvärda ord på kreativa ting!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tack för tipset, jag ska genast kila in å kika på kreativa ting!

Önskar Dig en bra start i Ditt nya boende och att Du hittar nåt snajdigt uppe i norr :)

Fredagskramar
Flisan.

n o r d i n g å r d e n sa...

Lycka till med nya boendet och en laptop är toppen! Håller med, Enya är bra, kan tyvärr inte rekommendera ngn särskild skiva. Trevlig helg! Mari.

Lily of the valley sa...

Lycka till med flytten!
Laptop är kanonbra.
ha det bra
kram Lily

Marie sa...

Lycka till med flytten!

Jag kan rekommendera en skiva som heter Svenska Instrumentalklassiker, den är underbar att lyssna på!

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Förstår att du har fullt upp, men tänk så underbart när allt är klart.
Tycker att du ska leta efter meditationsmusik...det är ljuvligt avkopplande. Kolla på Ginza, där har dom massor med fynd.

Kramar
Dorthe

Änglahem sa...

Lycka Till med flytten! Ska bli så skoj att få se bilder så småningom.

Ha en bra helg!
Kram
Ulrika

Hannis sa...

Förstår att du är trött!
Och är det inte alltid så att man helt plötsligt upptäcker att man har mer än man tror=))
Framför allt när kartongerna börjar ta slut och orken börjar tryta!Hoppas allt går bra i alla fall och att du får tid att vila mellan varven.Kram Hannis

Skatan sa...

Hej! Så skönt att vara här...av någon anledning käns det lite extra att titta in hos dig. Kanske för att du är från norr? Jag vet inte. Antagligen är det pga din personliga sida. Jag förstår av de inlägg som jag har missat, att det stundar stora förändringar. Skönt att ha fattat ett beslut! Hoppas du får ordning på både inredning och insida!

Stor kram.

/Trött-skata

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Jeg driver ikke å flytter som du, men siden jeg innreder, så flytter jeg jo alt rundt om i huset...så det er ganske slitsomt det også;)
Men gøy likevell!!
Ønsker deg en fin søndag!
Klem:)

Cornelias Corner sa...

Lycka till med alla flyttbestyr och vad bra att mamma kommit till undsättning!
Viktjakten är en blogg för mig och några bloggkompisar som behöver peppning i vårt viktminskande. Vi skriver om våra mål, hur det går etc.

Ha en bra veckan nu! Kram!

Ljuva ro sa...

Vilka fina ägg på bilden! Även om det är jobbigt att packa och packa så kan det ju vara lite roligt oxå! Ska bli så kul att få se hur fint du kommer att få!

junhe sa...

önskar dig en fortsatt bra vecka/ kram junhe

Designe sa...

Lycka till med uppackning och donandet i nya boendet! Ha det gott! Kram :)

Skatan sa...

Tittar bara in och säger hej!

Allt väl?

Sallys hus sa...

ååå... du skulle ha bjudit in mig!!!
Jag ääälskar att flytta....eller rättare sagt att packa!
Knasigt va??
Man häller upp ett glas rött, spelar bra musik så är det en speciell känsla när man fyller låda efter låda.....man packar ner det gamla för att få en nystart någon annanstans...
Snällt av din lilla mamma att komma och hjälpa till. Det känns ju alltid skönt med lite hjälp när allt är nytt och en enda röra.
Kram och lycka till!
Katarina

Cornelias Corner sa...

Hoppas allt går bra med flytten!

Linneagården sa...

Hej!
Det var ett tag sen...
Skulle för länge sen ha svarat dig hur vi målade köks-skänken från Jysk....
Vi har samma heltäckande färg som på väggen, heter 0505-Y10R...
Ha det gott /madelene