måndag 28 januari 2008

Strindbergshörnan


Lägenheten jag bor i ligger i ett kontorshus och har därefter lite kontorsutseende. Jag har många stora fönster som släpper in ett fantastiskt ljus, men för att dölja de fula utrymmena som finns vid varje fönster har jag Ikeas spetsgardiner för en lite mer ombonad och mysig känsla. Funkar bra tycker jag.


Här har jag min egna lilla Strindbergshörna där jag ska försöka vara kreativ och INTE dra fram mina saker överallt. Lättare sagt än gjort!
Ja det är ju egntligen ingen riktig Strindbergslampa jag har, men vi kan ju alltid låtsas ;) Rätt gammal är den i alla fall.


Här är en av mina senaste Nyblom & Kollén stolsdynor från Kungens Lila Piga. Perfekt med volangen baktill som döljer lite av den mindre vackra stolen.
Nästa gång visar jag lite mer bilder från skrivbordet.

Kram S.

23 kommentarer:

MiaMaria sa...

Vacker hörna.....
Här kan du vara kreativ och spinna på dina idéer...

Miamaria

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Jo det brukar vi göra...om vi är i stugan, det vill säga (Himmelsundet/Hemmörsundet (mot ditt håll)). Då sitter vi på isen och låtsas fiska medan vi skalar apelsiner och dricker het choklad...

Du har fått till det så fint hemma! Förstår att du har jobbat på en del, med tanke på att du väl nyss har flyttat in?

Vi hörs. Kram.

Anonym sa...

Så gammaldags och fint.:-) Kram

Dorthe ♥ sa...

Men du....vad fint du har det!!! Roligt med ett "nytt" hem....så roligt att få pynta , dona och fixa.

Kram
Dorthe....Visst var han snygg ;O)...hi hi

Nya och gamla ting sa...

Vad mysigt du har fått det. Skönt att äntligen ha hittat en lägenhet förstår jag. Håller tummarna för att du får bo kvar där så länge du själv önskar!!! Kram

Ann-Catrin sa...

Sagolikt vackert... vilket ljus vilka fina saker!!!
Kramar A-c

ängeln i vitt sa...

Så fint du har det. Den lilla telådan med ängelbilden är ju sååå söt. Visst får du låna texten. Vet du,jag har den texten i tvättstugan, skrev den precis under taklisten.

Ha det gott
Kram Carina

Anonym sa...

ja jag får lära mamma hur man skickar bilder över MSN..för jag vet inte när jag kommer hem (arbetstränar ju nu)..

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig hörna!!!! Stolsdynan är såå fin!!! Ha det bäst, kramis!

Unknown sa...

Åh vilken tjusig hörna! Tack för inspirationen! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Karin i Villa Grå sa...

Vad fint du har det! Jag blev alldeles kär i första bilden, det går inte att ana att det är ett gammalt kontor du bor i, det är bara så svidande vackert med spetsgardinerna och de underbara möblerna.

Vi har likadana gardiner men jag har aldrig lyckats få till det som du. Nu blev jag sugen på att göra ett nytt försök.

Kram!

Karin

ChatrinesLiving sa...

Å så fint og VAKKERT! Alt her var bare så nydelig. Tenk å få sitte her og lese interiørmagasiner, og drikke te!:) Oi, Oi!!:)
Klem fra chatrine:)

Prästgårds Maria sa...

Jättefin hörna!
Och vad klockan i köket är snygg! Den blev jag jätte kär i!

Ha det gott!

Kram Maria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin hörna du har! Stolsdynan är också så fin :)

Lilla Blanka sa...

Jättemysig hörna...! Skön "karaktär" :)
kram
Mia

Majas mammelucker sa...

Tittar in och säger hej!
Vilen fin och ljus lägenhet du har ,bra med stora fönster.
Lycka till med fina lyan.
Natti,natti..Kram Maria

Min Skattkammare sa...

Har IKEA såna där fina mormorsgardiner?! De brukar ju ha bra priser också......hmm!
Inte syns det att det är kontorsmiljö...det har du helt lyckats utplåna! Jättevackert har du!
Kramis och godnatt!

Marie sa...

Man kan verkligen inte se att det är lite kontorsutseende på lägenheten när man ser dina fina bilder, ser superfint ut och gardinerna var ju jättesöta.

Angående mina loppisinköp så blev de inte sådär jättemånga, hihi. Kom hem med en liten påse med gamla spetsar för några kronor.

Ha en bra tisdag!
Kram Marie

Lisas torp sa...

Hej!

Kul och skönt för dej att ha kommit i ordning någorlunda då!
Vilken vacker och poetisk Strindbergshörna du har fixat till!
Man har verkligen ingen känsla av nåt trist kontorsaktigt där inte!!!

Lycka till nu i det nya!!

Kram

Lisa

Anonym sa...

Hej gumman!
Så fint det ser ut.
Jättefin stolsdyna.
Hade du kul med din mamma?
Gick allt bra?

Tack för fina ord om min byrå. Jag vet vad du menar för handtag men jag kommer inte heller på vad de heter. Jag har kollat in ett par på nätet som är av porslin. tyckte det kunde vara coolt.

Ha det så bra!
Kramar från Bodil och "rullan".

WhiteVintageDreams sa...

Hej gullis! Jag lämnade ett lååångt inlägg under Brist på energi-inlägget,men den finns inte där. Undra varför. Kanske klantade jag mig? Ditt ordspråk där, passar in i mitt liv nu ;).
Måste vara skönt att ha flyttat, även om det säkert tog på krafterna. Å vad kul att din mamma kunde hjälpa till :). Jag tycker att du fått till lgh jättebra :)!!! Det känns väl bara annorlunda mot din förra. Ljuset, det är ju den vi alla vill åt ;). Det är ljuset som tar in det magiska och vackra i ett hem!
Hoppas att du mår bra :). Jag tycker att du verkar vara en så varm och äkta person! Massor med lycönskningar till den nya lägenheten! Å hoppas att du fått några snygga grannar oxå ;). Vadå, nåt ska du väl ha att titta på :). Inflyttningsfest kanske ;)?
Kram

Nygammalt sa...

Lillasyster:
Ja jag hörde det. Vad kul, lycka till!
Du får gärna skicka bilder på mailen.

Amoroso sa...

Härligt inspirerande miljö för jag har ju en Klassiker utmaning där strindberg ligger först ut i år! :-)