fredag 3 december 2010

Vinterskrud


Vilket fantastiskt vinterväder vi har haft i storstan idag! Snöflingorna var väldigt stora och härliga, påminner om en sån där kula man skakar om så att det snöar! :)

Vi går snart mot andra advent och jag har inte bestämt mig för om jag ska plocka fram den röda julduken och julpyssla lite mer i köket...kanske ska ta och bestämma mig snart ;)


Är så nöjd över mina randiga kuddar från H&M Home.


Kanske borde ändra till en lite juligare text! ;)


Litet julstilleben.

Finns så mycket måsten, speciellt kring jul men eftersom jag inte har min familj eller pojkvän och oftast jobbar sena kvällar så är jag sådär sugen på att dra igång allt för mycket julstökande här hemma. Julhelgen kommer jag i vanlig ordning att fira hemma med familjen och den är verkligen efterlängtad, även om det alltid blir en alldeles för kort vistelse... :(

Hur och vart ska du fira jul?

Kika snart in igen för då ska jag ha en ny utlottning! :)

Kram, S.

7 kommentarer:

Lisas torp sa...

Jag tycker det ser jättefint och stämningsfullt ut hos dej, redan nu!
Ja, det där med pyntning och annat före jul - där är jag som du - singel och utan barn och det blir som det blir med allt och man bestämmer ju själv hur man vill ha det hemma!
Det ser i alla fall jättefint ut!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Koselige bilder hos deg... jeg liker å pynte tidlig så får jeg nyte den lenge...

spennende å se hav du plukker frem da..

Ønsker deg en fin og koselig adventshelg..

klemmer =))

Hannis sa...

Jag tycker det ser mysigt ut!
Och det där med julstress och måsten har jag lagt på hyllan.
Hade jag haft barn så hade det nog varit en annan sak.

Firar jul gör vi hos mormor=))
I lugn och ro med fokus på maten och umgänge.

Förstår att du skulle vilja vara hemma en längre tid.
Kan inte vara helt lätt alla gånger att ha familjen långt borta.

Kram Hannis

Lily sa...

Jag tycker det ser mysigt och stämningsfullt ut!

Jag har trappat ner mycket av julpyntandet. Tycker det känns skönt för själen att inte ha för mycket pynt. Jag har hellre mycket blommor överallt i lägenheten. Doftar så gott och sprider glädje, åtminstonne för mig ;-))

I år ska jag och sonen fira med mina föräldrar och min syster. Mina bröder träffar jag innan och efter jul :)

Ha en fin helg
Kram Lily

liven sa...

så koselig det er her hos deg!
Fine detaljer !
Her feirer vi alltid jul hjemme hos oss selv...det er det barna våre ønsker :o)
Ha en fin adventshelg :o

Sköna o Gröna Ting sa...

Jag saknade INTE någon röd duk hos dig, det var super snyggt som det var nu!!!!
Gillade löparen på bordet och alla dina snygga kuddar:)

Japp, nu är det vinter och jag ljuger om jag säger att jag älskar det men jag har slutat att reta upp mig på den.
Skåning flyttar till Dalsland, inget klokt beslut kanske när man ogillar vintern:)
Men men, här var ju annat som lockade mig hit..., kärleken♥

Julen firar vi här i Dalsland i år, förra året firade vi men min familj i Skåne.
Det får bli vartannat år....

Ha en skön helg
Kram till dig
Marianne

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, vilket snöväder det var igår!
Kuddarna från H&M har jag också stått och tittat på. Jättesnygga! Det ser så skönt ut i din soffa.

Trevlig helg!
Agneta