måndag 6 december 2010

Ögongodis


Så här i juletider när det äts både det ena och det andra smaskigheter vill jag passa på och frestas med en massa ögongodis. Se och njut, för de här underbara bilderna har jag fått låna av gulliga Ingela med bloggen Inspiration i vitt. Det är väl få som har missat de vackra böcker som hon och Petra har gjort, och den senaste boken; Lev vackert, är just det...vacker!

Ingelas blogg är en sån som jag skulle vilja flytta in i...förutom alla farliga godsaker som hon frestar en med så skulle jag bara gå runt och njuta av alla vackra tingen som hon har i sitt hem! Jag skulle förmodligen titta i kors efter en liten stund men det är smällar man får ta! ;)



Om jag har förstått det rätt så är det här salt lakrits och syrliga karameller...


Krokofanter...


Choklaaaaad...









Ja vad ska man säga? Jag som alltid har varit fascinerad av godisbutiken som Pippi var i, njuter för fulla muggar av att titta på alla dessa godsaker.

Kram, S.

Vill du vara med i min utlottning så ska du gå in här! :)

11 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Mmmm.., kan vi inte fråga Ingela om hon kan tänka sig att ha två inneboende på vinden eller nåt?:)
Jag vill oxå smyga runt bland alla hennes gósaker och nalla lite här och var:)
Japp.., jag har alltid älskat att hälsa på henne och Petra, två enormt kreativa kvinnor.., I like!!!!

Psst.., jag gillar att hälsa på hos dig oxå:)
Här är oxå myyyysigt...
Kram po di
Marianne

Mitt hvite hus sa...

Nyyyydelig vakkert..Ingela kan dette...so mye godt og so deikate bilder...


Nyt dgen..
klemmer P)))

yeyita sa...

mmmm!!! la boca se me hace agua,
sobre todo elchocolate!!!

Inspiration i vitt sa...

men guuuu så fint inlägg du har gjort, jag blir alldeles rörd och det är på riktigt. Vad goo du är som skriver så fint och jag hoppas att jag kan fortsätta att inspirera, du inspirerar en massa du också, bara så att du vet hihi. Kramar i massor/Ingela.

salige lavendel sa...

Akk, så mange herlige fristende bilder!!

liven sa...

Her var det masse fristelser...og nydelige bilder :o)

ha en fin dag :o)

Eva Agnes sa...

Men, så mycket smaskigheter du och Ingela bjuder på i dag.
Farligt men ljuvligt.
Kramar Eva Agnes

Nicole sa...

Ja det är verkligen ögongodis! Ja det är ju precis som Pippi i godisbutiken, men för vuxna ;).
Jag tänkte göra ett litet julgodisbord hos oss också, men det blir nog dagarna innan jul så att inte ungarna äter upp allt ;).

Kram, Nicole

Min Skattkammare sa...

Oj oj så vackert!
Hallå där vännen! :o)
Här kommer en stor kram från en jäktad julnisse...hi hi...
Vill bara tipsa om något jag tänker titta på i kväll.
En engelsk serie som heter Little Dorrit och går på tv8 kl: 20:00. Andra delen redan kl: 21:00!
Kanske kan vara nåt om du har åttans kanal?
Önskar dig en riktigt skön helg!
Stooor kram
Kicki :o)

maria lever sa...

Underbara bilder!

Fröken Grön sa...

Jisses, så mycket gott! Tur att det fortfarande är öppet i affären, för nu började det suga i sockertarmen, hihi!
Hoppas du har en skön tredje advent!
/Anna-Karin