tisdag 19 april 2011

Påskpynt




Snart stundar påsken vid vår dörr! Kan tänka mig att många av er sitter hemma och pysslar fina påskägg själva, gjorde själv några förra året som jag får visa upp senare. Men för alla som inte orkar eller har tid till att fixa egna och som kanske gillar lite färgstarkare färger så har Åhléns väldigt fina påskägg. Gillar modellerna ovan där man kan ställa äggen stående. Snyggt vid dukning t.ex.



Om man inte gillar det traditionella påskriset med fjädrar eller om man vill pynta sitt påskris ännu mer så finns dessa söta små påskhängen. Tycker att både dessa och det översta påskägget påminner om Green Gatestilen.


Alla bilder har jag lånat från Åhléns

Den här fina kransen passar perfekt att hänga på dörren, eller varför inte använda som pynt på bord eller vägg. I år kommer jag att vara tråkig och inte pynta alls. Påsken har aldrig varit någon favorithögtid för mig så i år tänkte jag jobba hela påsken (och umgås med lite goda vänner) och sen åka upp till min familj veckan därpå. Det ser jag verkligen fram emot! :)

Hur tänker du tillbringa din påsk?

Kram, S.

3 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte inspirasjonsbilder til påske. :) Sommerbildene dine under er så vakre. Stille vann, blomster og gress. Lengter jeg også.

Lisas torp sa...

Vilket fint påskpynt du visar!
Ja, påsken är även min favorithögtid - så härligt med våren som är på gång och alla fåglar - ljuvligt!
Förstår att du längtar upp till din familj! Själv blir jag både på torpet och hos en släkting söderut!
Kramar
Lisa

EM sa...

Samma här, inga påskgrejor här inte. Kanske några ägg till frukost, men annars så... inte min grej. Men det är skönt med ledighet och fint väder, förhoppningsvis.
kram elsamarianne