fredag 18 februari 2011

Vitaste vitt


Till barnens glädje och min (och min plånboks) förtrytelse så fortsätter vintern att hålla klorna i oss. Trots att man vet att det inte är logiskt att det skulle kunna vara vår nu så hoppades man ju in i det sista då det var barmark för någon dag. Men det var då och nu är det vitare än någonsin ute. Likaså är det uppe i den nyrenoverade hallen i sommarstugan.


Bakom en av dörrarna hänger mormors kofta som man kan ta på sig när kvällarna blir kyliga, en gammal väska som jag lekte med när jag var liten och en liten pälsmuff som min mor hade när hon var liten. Den är gjord av kaninpäls och hon hade en matchande vinröd kappa/jacka till med likadan päls på armarnas mudd om jag förstod det rättm som min kära mormor hade sytt åt henne. Tyvärr finns inte det kappan/jackan kvar men muffen får hänga där som ett kärt minne.

Önskar er en skön helg, själv väntar lite extrajobb för mig.

Kram, S.

8 kommentarer:

liven sa...

Heisann!
Ja nå lengter man til vår og vil helst ikke ha det hvitt ute :)
fint hos deg...og koselig med sakene på knaggerekken!

Ønsker deg en fin helg :o)

Lisas torp sa...

Vilka härligt nostalgiska saker - alltid kul när man har ett förhållande till dem!
Ja, vilken vargavinter det är!

Ha en fin lördag!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Ja man lengter virkelig etter våren nå..men ser at ukene går unna..og plutselig er den her..

nydelige bilder hos deg =)

klemmer

Nanna sa...

Vi har ingen snö nere i Lund men just nu kl 23 så är det -15 grader så den håller oss i järnklor med... Men det är ju vinter månad i 8 dagar till så jag tillåter det i tills dess. Sedan är det mars o då ska tempraturen upp över 0!!!!!
Hoppas din helg har varit underbar!

Hannis sa...

Vitaste vitt inne, ja tack!
Ute, nu får det vara nog känner jag då!

Vilken underbar pälsmuff och väska!
Ögongodis=))

Ha sköna dagar nu, hoppas att du är lite ledig/
Kram Hannis

yeyita sa...

Det vackraste väskor jag älskar!
Ha en trevlig vecka!
Yeyita kramar.

yanmaneee sa...

lebron 17
calvin klein outlet
kanye west yeezy
kd shoes
supreme outlet
longchamp bags
zx flux
vans shoes
birkin bag
yeezy shoes

Unknown sa...

conseils supplémentaires www.dolabuy.ru à partir de cette source répliques de sacs à main gucci cliquer ici pour en savoir plus répliques de sacs ysl