torsdag 24 februari 2011

Downton Abbey


Jag som fullkomligt ÄLSKAR kostymfilmer blev eld och lågor över tipset om den engelska serien Downton Abbey som jag fick av kära Kicki från Min Skattkammare. Har du hunnit sett den? Om inte GÖR DET! :) Den sänd på SVT på lördagskvällar, avsnitt 3 på lördag, men om du liksom jag inte är hemma då så går det alldeles utmärkt att kolla denna serie på Svt play.



Kolla kläderna och...ja allt! Skådespelarna är också väldigt duktiga och handlingen riktigt bra. Sen är det väldigt snyggt filmat också. Slottet Downton Abbey är i själva verket Highclere Castle 

 

Tjänstefolk? Ja tack! Tror att jag levde i den här miljön i mitt förra liv ;) Eller jag hoppades väl kanske, ha ha.


Det verkar visst ska komma en till säsong av denna serie och det hoppas jag verkligen att det gör!

Kram, S.

10 kommentarer:

Hulda sa...

Jeg fulgte med serien da den gikk på norsk tv i vinter. Der sa de at de jobbet med en ny serie nå, den var under innspilling. Gleder meg til den!

Min Skattkammare sa...

Hej Kompis!:o)
Vilka härliga bilder du fått tag på!
Det här bådar gott.....arvtagaren och äldsta dottern....hmm..hmm..
Gnider mina händer! ;o)
En fortsättning sa du...?! Ahhh...
Vet inte vad det är som slår an i själen när man sveps in i dessa filmer? Bara ren njutning....
Vi följer med och suckar.
Vad tror du om min teori, blir det dom? ;o)
Snart är det lördag!
Stor kram på dig!
Kicki

Mitt hvite hus sa...

Elsker slike serier... vakre bilder du viser..

denne serien er utrolig bra..

klemmer 0)

EM sa...

Jaaaa! visst är det en helt underbar serie. Lite som Herrskap och Tjänstefolk som man följde när det begav sig (1972 tror jag).
Man riktigt njuter!
Härliga bilder, personer, huset, KLÄDERNA och alltet.
ha en bra helg
kram elsamarianne

Solgården Butik och Café sa...

Vilket tips, en serie som jag kanske gillar :) Ska försöka komma ihåg att se den i morron kväll!

Ja jag tycker verkligen att du och din mamma kan komma och göra ett besök hps oss i sommat, skulle vara trevligt att få träffa en bloggvän :)
vi öppnar sista helgen i maj.

Ha en trevlig helg!
kram/Sofia

axelina sa...

Har också fastnat för serien! Så härlig miljö. Kom att tänka på serien Huset Elliott som gick för ett par år sen om två systrar som öppnade en kläddesign atelje på 20-30 talet i england.. har nu beställt hem boxen!:)

Åsa sa...

Jag brukar åxå titta på den serien, den är bra. Älskar den miljön och skulle kunna tänka mej att leva så. Maken däremot hatar såna serier. Ikväll missar jag den då jag ska ut och äta med tjejgänget.

Trevlig helg
Kram Åsa

Sallys hus sa...

Hej!
haha...kan just tänka mig att kIcki tipsat om den filmen.....kan riktigt se henne då hon myser i sin soffa och njuter framför just den typen av film.

Läste att du varit sjuk...så där är det för mig också...börjar jag träna blir jag alltid sjuk...därför är det bäst att låta bli...;) Hoppas du mår bra nu!
Kram Katarina

Unknown sa...

weblinkpop over to this website his comment is herepage this websiteyou could try here

Anonym sa...

he has a good point Louis Vuitton Dolabuy resource Check This Out check this replica ysl bags