tisdag 2 februari 2010

En speciell dag

Idag är en speciell dag, för idag är det mormors födelsedag. Och det är den första födelsedagen efter hennes bortgång i somras...så idag får ljuset vara tänt speciellt för älskade mormor.

92 år skulle du ha blivit, men det var många år sedan vi kunde ha ett vanligt samtal med varandra. Din demens tog bort den möjligheten.

Men tack vare att jag (ännu, hmm) har gott minne så kommer jag ju ihåg dig för den du var. Vår söta, underbara mormor som var sååå uppskattad, vilket även din begravning visade. Trots all ledsamhet och sorg så låg det något vackert och glädjefyllt över denna dag. Bland tårarna kom skratten.
*
Jag tänker på dig varje dag men idag, ja mormor, idag är det din speciella dag! Grattis :)
*
Kram, S.

6 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Ett fint sätt att hedra och minnas någon man har kär.

Mitt första besök på din blogg, - jag tycker den är jättefin, och tittar gärna förbi igen!

Marie sa...

Så fint du skriver om din mormor! Jag saknar också min mormor fastän det är över 20 år sedan hon gick bort. Tur att man har alla fina minnen kvar!

Kram Kram
Marie

Vit som snö sa...

Det är fint att hedra någon med ett ljus o tankar. Jag upplevde samma med min farmor men demensen varade i 13 år, det var en kamp för att bevara farmors underbara personlighet i minnet för sista åren var hon inte sej själv...
Nej, vännen, din låååånga kommentar hos mej syntes inte...
Kram Cilla

Anonym sa...

Hejsan!
Vad fint du hedra hennes minne.
vad underbart att du fick ha henne så länge.
Jag hoppas Matilda får ha hennes mormor min mor så länge....
Ha en fin onsdag, min vän.
tack för din kommentar hos mig, det värmer alltid gott att höra ifrån dig.
Kram Bodil.

Mitt hvite hus sa...

Så fint å hedre sin kjære mormor på.. vakkert og varmt skrevet...

klem Kerstin

Min Skattkammare sa...

Hej min vän!
Precis så där som du beskriver din mormor stämmer även in på min som inte finns mer.
Men hon har en stor plats i mitt hjärta efter alla år av varm och äkta omsorg.
Hoppas att allt är bra därborta hos dig.
Det är så roligt att få en hälsning från dig, men jag är lite dålig själv....tja, det går upp och ner med bloggandet. Härligt att veta att du finns där ändå! :o)
Jaaa, hi hi, du nämnde filmen Lost in Austen, den är helt underbart härlig, vacker och riktigt rolig. Jag har sett den flera gånger, men jag skrattar ändå! De är ju såna skickliga skådisar de där britterna!
Nu är det godnatt för mig, så jag önskar dig en sån också!
Stor kram
Kicki