onsdag 12 januari 2011

Smycka


Jag har ju fått flera fina inredningssaker i julkapp som jag inte har hunnit visa ännu! En av dessa är den fina lilla fågeln som man ska ha som bokmärke. Ända sedan barnsben, ja lite mer förr, så har jag varit en riktig bokmal. Idag läser jag tyvärr lite mer sällan men när jag väl gör det så kan jag inte sluta, så då kanske det är bra med lite pauser emellanåt! ;)


Se så söt den är!
Ska bli skönt att ha ordentlig koll på vilken sida man är på och slippa alla möjliga papper som man haft tidigare som bokmärke. Just nu är jag inne i en riktig filmperiod, tycker det är mysigt att kura ner sig i soffan med tända ljus och bara sjunka in i filmens värld medans det eviga snöandet fortsätter utanför.

På tal om film, dags att se nästa nu!

Kram, S.

8 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelig bokmerke! Har ikke sett en slik før. Vakkert til den gamle boken din. Herlige bilder.

liven sa...

Et nydelig bokmerke du har der!!
det var et riktig smykke :o)

ha en fin kveld :o)

Vit som snö sa...

Åhh så vackert det är bokmärket!!!
Önskar att jag vore bokmal eller filmälskare...men jag är för rastlös:( Om jag ser film blir det virkning o laptop samtidigt;) Hihi Som du förstår har jag inte såå stor behållning av filmerna;)
Ha en skön filmkväll!
Kram Cilla

Magdalena sa...

så nydleige innredningssaker....

Sallys hus sa...

Ååå så söt!!!
Ett sånt snabel a har jag med..;)

Ååå så du ser åtminstonde på film...
När jag kommer hem från jibbet sjunker jag ner i soffan o ser på alla möjliga o omöjliga tv-program...grrrr.
Ikväll har jag sett 2 supergamla repriser av vänner, biggest loser, föräldrafritt och byggfällan....urk.....
möjligtvis byggfällan...men de andra.....typiskt...jag som skulle sy gardiner.....om jag åtminstonde gjort som du o sett en bra film.....suck....ännu en kväll åt fanderns...
Hihi....oj det var inte meningen att låta negativ....nu borde jag sova......men har ingen lust.....har ju sumpat så mycket tid framför tv´n...hihi...

Näää kram o godnatt!
Katarina

Hannis sa...

Vilket ovanligt bokmärke!
Väldigt, väldigt fint är det!

Är också en bokmal.
Inte ofta jag tittar på film av någon anledning.
Ändå är det så mysigt, speciellt den här tiden.

Kram Hannis

Vit som snö sa...

Hej igen. Böckerna har jag köpt hos Gårdsromantik, via nätet:)
Dom är såå fina:) Tror det finns på fler nätbutiker oxå...men Maud är så bra att handla med, urgo´tjej:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Fröken Grön sa...

Underbart bokmärke du fått!

Ha en riktigt skön helg, - hoppas du får tid att ligga och läsa någon bra bok!

/Anna-Karin