måndag 1 februari 2010

Medmänsklighet

Det är inte bara finanskrisen som har påverkat oss människor på sistonde utan även naturkatastrofer av olika slag. Nu senast var det Haiti som drabbades. Förhoppningsvis har hjälpen kommit till deras undsättning nu.
*
Ett fantastiskt fint erbjudande har Lisas torp, där hon säljer dessa 5 underbart fina dubbelvykort för endast 50 kr +porto. Och alla pengar går oavkortat till Haiti. Det tycker jag är ett fantastiskt intiativ av Lisa.

Ljuvliga bilder...påminner om sommaren. Jag kan riktigt drömma mig bort bland dem. Kan erkänna att jag har lite hemlängtan, för sommaren (ja iaf semestern) ser jag till att tillbringa uppe bland familjen i norr. Och det är underbara veckor som jag värdesätter högt. Hur mycket jag än trivs i storstaden och hur härliga kompisar jag än har så är det ju lite speciellt med att ha sin familj runt omkring sig. Jag som jobbar bland folk hela dagarna (ja det gör vi ju nästan alla, ha ha) tycker oftast att det är rätt skönt att kunna stänga dörren om mig och njuta av tystnaden. Men ibland, ja då saknar jag allt liv som omger mig då jag är med familjen. Och framför allt saknar jag det spontana umgänget som inte går att ha då man alltid måste planera noggrant (och spara såklart) för att kunna vara hemma några dagar. Det blir alltså inga söndagsstekar med familjen ;)
*

Du som har familjen nära- njut! Och ni andra- kämpa på! ;)
*
Kram, S.

7 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, dette var skjønne bilder. Så flotte, og sommerlige. :)

Mitt hvite hus sa...

Virkelig et flott intiativ...og kortene var nydelig..

klem Kerstin

Designe sa...

Jättefina kort och vilket fint initiativ av henne! Förstår att du längtar hem till norr..jag har ju bott i närheten av dig några år och jag saknade vintern väldigt mycket och allt man kan göra en vinter här uppe! Nu har det varit lite väl kallt ett tag men det är härligt med en riktig vinter! Jo, ang. keramiken så skulle jag vilja börja sälja men jag måste skaffa drejskiva och ugn först..har tillverkat saker i en skaparverkstad/kurslokal tidigare och har ej möjlighet till det längre. Nu jagar jag egna grejor för att fortsätta för det är såå roligt! Tack för din kommentar! Ha en fin vecka! Kram :)

katarina sa...

God morgon!

Jag håller med om att det var ett jätte fint initiativ.

Förstår att det måste vara jätte jobbigt att vara så långt från nära o kära....funderar du aldrig på att flytta tillbaks?

Ha en fin dag!
Kram kram

Hannis sa...

Mycket bra initiativ!

Tack för tipsen med krämerna!!
Jag ska prova.

Jordgloben är köpt på Indiska av alla ställen.
Den är riktigt fin men det är ingen sån där man kan tända.

Ha det bäst/
Kram Hannis

Anonym sa...

Kan känna din längtan hem till Ångermanland. Själv gjorde jag 14 år i Stockholm och trivdes bra men rötterna fastnade aldrig där. Sedan två år bor jag med min familj hemma i byn igen i Medelpad. Så kämpa på det går att flytta hem igen.
Lycka till!
K

Nygammalt sa...

Till Anonym K:
tack för kommentaren här hos mig. Känns alltid bra att få prata av sig och du som tidigare utflyttad kan ju förstå den känslan.
Kram.