måndag 25 januari 2010

Livets lärande

Så var det dags för dagens första lektion :) Nej då, oavsett om vi går i skolan, jobbar, är hemma eller vad det nu kan vara så pågår ju livets läran för fullt. Vad som än händer så lär vi oss alltid något nytt. Och har det hänt något tråkigt så kan man bara ta lärdom av detta.
*
Men idag tror jag nog att det blir Naturkunskap, det blir väl skoj ;)




Och vem vore bättre att undervisa oss om inte professor Carl von Linné?! Det vore grejer det!
*
Class dismissed! :)
*
Kram, S.

9 kommentarer:

Hannis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hannis sa...

När det är naturkunskap med vackra bilder då gillar jag det=))
I skolan avskydde jag just det ämnet!

Fiiin ask!
Har du fixat till den själv?
Nu kommer jag i håg någon annan låda också som jag sett hos dig förut och blev så imponerad över.

Kram Hannis

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen.., vilken urmysig hörna, känns "naturligt" placerad där och det ger en känsla av sommaren oxå.., skön känsla det!!!
Lådan var ju bara hur fin som helst, innehåller den något spännande:)?
Häromdagen smög här fram några snäckor på ett litet fat här hemma, kan det vara tecken på längtan efter vår och sommar när man asar upp dom ifrån källaren igen?

Ha en skön tisdag...
Kramar till dig
Marianne

Mitt hvite hus sa...

Virekelig herlig...

så fint du har gjort det..

klem Kerstin

Hulda sa...

Dette var et flott innlegg! Så vakkert du har laget det til på bordet. Virkelig fint. Jeg likte så godt den fuglen, tavlen, ja, alt. For ikke å snakke om de vakre bildene du har tatt i innlegget under. Herlige sommerfugler. Så nydelig sommerfuglplansje på skapdøra.

katarina sa...

Hallå där!

ja vi lär oss nytt hela tiden....
Vilka vackra bilder och den där butiken i förra inlägget..
Flämt!
Vilka fina tavlor.
Kram kram

Unknown sa...

Hej
Har hittat till din blogg, med underbara bilder, håller med, om lärandet... tänk den dagen man inte kan lära sej mej, trist.

Nu ska jag kila vidare i bloggen...
Ha det gott.
/Maggan

LillaFlisan sa...

Underbart vackra bilder!

Ha en fin helg!

Kram

-flisan

TUSEN VASER sa...

Din nya pedagogik skulle kanske behövas i svenska skolan säger jag som är lärare. Vackra miljöer gör att man är mer mottaglig för inlärning!
Cinna