tisdag 29 januari 2008

Krativa hörnan

Tack för alla rara kommentarer. Kul att ni också gillar mitt hem! =)

Som ni kanske kommer ihåg så har jag varit på jakt efter möbler. Men när man inte har någon bil eller föräldrar i närheten så är det svårt att kunna köpa dem, tex genom blocket. Så jag valde budget varianten. Ovanför garderoberna hittade vi ett ihopmonterat köksbord och två stolar så nu har jag faktiskt fyra stycken! Kors i taket! Som skrivbord har jag tagit mitt "gamla" bord som ursprungligen har tjänat som matbord när jag flyttade hemifrån. Den går att fälla ihop på sidan men ju större yta desto bättre. Med en duk på så blev den som ny!




Ser ni vilket fint dokument jag har skrivit? ;) Nej, men asken till vänster har jag gjort ialla fall. Ja inte byggt den men ni förstår...

Häromdagen såg jag en fin fjäderpenna på en blogg, vet någon vart man kan köpa pennor med ett "gammeldags" utseende? I storstan alltså.


En arbetshörna behöver såklart belysning.



En spegel på skrivbordet är ju väldans viktig, eller hur? ;) Så att man kolla att frisyren är på plats...he he



Det här plåtstället visade jag tidigare upp här. Jag tycker den passar bättre som pennställ och blommorna får istället pryda kryddhyllan i köket. Bra när man kan ändra, då känns den nästan som ny ;)


Den här fina korgen och trådrullen i trä fick jag av mamma. Korgen från Ambiance ska väl egentligen hänga men eftersom jag inte hade en sådan yta tycker jag att den passar bra ståendes på mitt skrivbord istället. Trådrullen, som jag har varit ute efter, kommer från norrländska Himlen runt hörnet.

Önskar Er alla en riktigt bra tisdag!

Kram S.

26 kommentarer:

My White Cottage sa...

Vad fint du har kommit i ordning i din nya lägenhet! Håller tummarna för att du få behålla den så längde du vill.

Kramar från Jenny

linnea-maria sa...

Vilken fin arbetshörna du har. Plåtstället är jättefin lösning som pennställ. Jag kan inte ha duk i min arbetshörna. Det skulle bli förstörd på en gång med limkladd, färg och glitter. Ha en trevlig vecka /linnea-maria

ChatrinesLiving sa...

Tusen takk!! Jeg kommer;)
Engang hadde jeg også et slikt speil, lurer på hvor det kan ha blitt av...hmm...
klem:)

Anonym sa...

Fina saker. Vi har då samma smak du och jag i mycket. Puss:-)

Sallys hus sa...

Hej och hallå!!

Jisses va fint du har det!!
Viill seee meeeeer!!
Jag vill också ha en sån penna som tjoa till om du får napp!
Fniss...
Vad fint du hade gjort på ljuskronan i köket också...
Det lät jobbigt det där med att flytta 5 gånger på 5 år......hmmm....kanske tom. jag skulle tycka....jag som ändå älskar att packa.
Det jobbiga är de där sista kartongerna som man aldrig packar upp.
Lycka till nu i ditt nya hem!
Kram Katarina

This is Kia sa...

jättefin arbetshörna, där kan inspriationen flöda.

Kramar Kia

This is Kia sa...

jättefin arbetshörna, där kan inspriationen flöda.

Kramar Kia

MiaMaria sa...

Ser så fint ut!!!!!!!!!

Miamaria

Anonym sa...

Vilka fina saker!

Änglahem sa...

Vilken mysig liten arbetshörna du ordnat till dig!! Klart det behövs en spegel där man kan ju inte låta håret fara hur som helst. Måste hållas i shack och det går ju faktiskt inte utan denna viktiga tingest.

Må så gott!
Kram
Ulrika

Unknown sa...

Ebba och jag ligger precis om du går förbi *puckeln* mot zinkensdammshållet...kommer inte i håg gatan ...(men är typ en huvudgata ha-ha...) Hittade inte ambiance, vilken statsdel ligger den på? Himlen runt hörnet..var det den som låg i gamla stan...rörig å tråkig?? =)kramar Malin ps.tingel tangel i gamla stan var mysig med!!

MODERN COUNTRY sa...

Utrolig så vakkert hjem du har!! Jeg liker det veldig! En slik gammel oljelampe har jeg også sett etter, de gir så vakkert skinn og så lukter de også så deilig :)Hvor fant du dokumentet?
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med din leting etter en gammel fjærpenn, men krysser fingrene for at du finner en!

Klem fra Aina

fyra vindar sa...

du verkar ha d småmysigt! älskar att kika runt hos folks vita, underbara hem, tack för titten!
/miss sophie

Cornelias Corner sa...

Vad roligt att se hur du fått det! Och plåtstället var helt underbart. Kram!

Tee of Vinnord Cottage sa...

ååå så koselig du hadde det i denne kroken!!!! Elsker slike gamle lamper... og alt var bare så fint!!!

Hannis sa...

Nu jädrans är hon på gång igen=))
Vad fint du har gjort!!
Kul tycker jag och hoppas att du kommer att trivas//Kram Hannis

Hem och Lycka sa...

Vilken fin hörna och vilka fina presenter du fick från din mamma! kram

Snäckornas sjö sa...

Hej på dig!

Tack för din gulliga kommentar!! Värmer! Potpurrin hittade jag i en affär som säljer Yankee candle ljus. Kolla efter sådana, då har de säkert också potpurri.

Vilken fin hörna och vackra saker. Inspiration!! Skrev också om Strindberg i dag, men om mina missöden med Strindbergslampor ;-)

Mitt hem är min borg sa...

Shit pomm frit.. =)
Vilka fina saker du har på skrivbordet..

Kram Linda!!

Lavendel & Romantik sa...

Ser ju bara så fint ut ;-) Hoppas att allt är väl kram/majsan

Marie sa...

Så mycket fint du har på skrivbordet, en massa vackra detaljer! Fina saker du fick av din mamma, jag har en likadan korg, hihi.

Kram Marie

Lilla Blanka sa...

Åh vad mycket fina saker..! Korgen, plåtstället..och var får man tag på de där små "emblemen" (madonnatryck)..? Har ju sett dem te x hos Jean Dárc Living, men vet inte någon återförsäljare som har dem..
Kram
Mia

Unknown sa...

Jädrans...va nära vi var Ambiance då när vi var på Årstiden!! Attans med...Ja, ja det får vi ta nästa gång hi-hi...Vi kanske bodde grannar förr ??!!, jag bodde en gång på stockholms tråkigaste gata...krukmakargatan!! Superfula hus där...men rätt centralt. kramar Malin

Anonym sa...

Jättefina bilder. Fjäderpenna brukar finnas att köpa i Skansens presentshop utanför entrén.

Nygammalt sa...

nillah:

Tack snälla för tipset! Kram.

Anonym sa...

off white outlet
cheap golden goose sneakers
jordan 4
goyard bags
kyrie 9
ggdb
cheap jordans
kobe byrant shoes
goyard
fear of god essentials hoodie