tisdag 24 juli 2007

Pyssel

Present till min lilla systerdotter

Doppresent till en kompis barn (papperet i botten rätar ut sig när den torkar)

Jag har kommit in i en riktig pysselperiod nu, men man känner sig väldigt harmonisk av det, så det är ju bara bra. Lådorna ovan kommer från Panduro i 3-pack. Den största gav vi bort som doppresent och den mellersta till min systerdotter. Lådorna målar jag och klistrar fast papper som decoupage i botten. Enkelt men lite personligare.
En VARNING dock, på den största lådan delade sig locket! Locket består till en början av två ihoppressade skivor, men svällde tydligen av färgen, så då blev det bara till att gå och köpa epoxylim och sandpapper och låna något att spänna ihop lådan med. Så helt plötsligt blev det dubbelt så dyrt. Känns lite onödigt...och om inte annat så blir man ju bara less. På Panduro sa dem att de var medvetna om problemet och att lådorna inte tillverkades i Sverige...hmm...fundera på att byta leverantör kanske?


Några av mina ihopfixade askar



Askar i blandade färger och former

Jag har även införskaffat mig ofärgade askar i olika former från både Panduro och Drömhuset. De flesta ger jag ju bort, fint om inte annat att ha som presentask. En lite annorlunda inslagning om paketet är av modell mindre vill säga.
Klädda plattor

Dessa plattor har jag ju också köpt på Panduro (surprise!) och klätt dem med ett litet hårdare pappersark som decoupage. Hade nog tänkt mig dem som glasunderlägg, så jag ska även lacka dem så att de tål fukt bättre. Kom ju sedan på att jag har lite kakelplatter kvar från när vi kaklade om köket, så dem ska jag ju givetvis använda också.

Hoppas att ni får en trevlig dag idag, ska på mitt tredje kalas inom fyra dagar nu! Lite galet...

Kram på Er!
/S.

27 kommentarer:

Linneagården sa...

Så himla fina presenter, du gör. Hon blir nog jätteglad! Grattis oxå i efterskott. Jag har haft lite ont om tid att kolla läget på mina "favvo" bloggar.
Härligt att fylla år på sommaren, blev det jordgubbstårta?
*kram*

Stina sa...

Vad mycket fint alltså. Puss

Lotta sa...

Så fina lådor och askar du gör! Tackar så mycket för tipset!

Och tack för snälla ord inne hos mig!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Men vilka otroligt fina doppresenter. Var har du hittat bokstäverna,panduro också? De andra små askarna var också jättefina, vad duktig du är!

Anonym sa...

Åh så pysslig och duktig du är. Jättefina saker!

Ann-Sofi sa...

hej!
Ja visst va det sjukt billigt!(: brukar kosta mer här oxå det va riktiga fynd...

Fina askar du pysslat,köpte faktist lådor o strutar idag som jag har och ska pyssla med! det e såå kul o pyssla avslappnade rogivande kan sitte länge och bara klippa, klistra, välja, pynta...

Mvh Frökensidenskär.

Interiørhuset sa...

Så flotte ting du har lagd! Du er jo kjempe flink...den esken med blåe blomster var virkelig nydelig....er morsomt å lage slike ting...jeg har lagd fliser med decoupage!

Anonym sa...

Så mycket fint du har gjort!
Inspirerande!
Ha en skön onsdag!
Kram Bodil.

Lena sa...

Vad duktig du är på att pyssla! Så mycket fin du gör! Grattis i efterskott och ha det så skönt på semestern. Kram

Millis sa...

Vilka underbara askar du har gjort!

Granne med Selma sa...

tack för att du delar med dig av din pyssellust! Det smittar, vilket ju är toppen! :-)

::fina:: sa...

Vilka underbara askar du gör! Helt fantastiskt fina! Jag tycker särskilt om den ovala blå och den med texten på. Jag känner igen mig i det du säger om att vara inne i en pysselperiod - det är jag med. Kanske är det vädret som lockar fram lusten att pyssla?

Stina sa...

Kramis.

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig.
Här är det sommar värme och sol just nu så man försöker njuta av det så länge det varar.
Visst är det svårt att hålla i plånboken i en sån affär men jag brukar skynda mig in till mitt bås och sen ut igen utan att titta runt för mycket. fniss.
Ha en helt härligt underbar fredag.
Kramiz Bodil.

Mallan sa...

Vad duktig du är! Kram Malena

Lavendel & Romantik sa...

Tack hoppas att ni har det bra.Vilka fina saker du gjort.Hon kommer att bli så glad....Ha det gott kram/Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Va mycket fint du gör!! Så kretaiv och energisk och vackert blir det med!! Ha en skön helg! Mari.

Hem och Lycka sa...

Gud vad vackra saker du gör, vad duktig du är!!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad mycket fint du gör. Vilken fin doppresent! ha en trevlig helg. Kram Lisa

Stina sa...

Tack vännen! Hoppas att du trivs och har det bra bland dina nära och kära. Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej igen, brukar inte kika in hos andra för att " prata om mej & min sida" men jag måste ändå få tacka dig för dina vänliga ord om mej och min blogg, det gläder mej! Det var väldigt rart av dig! Och än en gång, du gör otroligt fina grejer, de askarna var så vackra, sånt skulle jag aldrig klara... ha en jättebra helg!! Mari.

Mallan sa...

Tack! Kram

Nygammalt sa...

TACK snälla ni för era vänliga ord. Ska göra ett nytt inlägg lite senare, blir ju inte lika ofta nu när man är hemma på semester. Men det kommer! =) kram.

Anonym sa...

Åh, så fina saker. Blir inspirerad. Du är pysslig du. Jag har ett projekt, jag ska tapetsera askar med samma tapet som är på väggen i lillens rum. Har sett det på TV och det blev så bra så håll tummarna.
Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Du är verkligen superduktig på att dekorera askar! De är ju hur fina som helst! Jag är verkligen imponerad! Ha en trevlig helg! KRAM

Betty sa...

Grattis i efterskott ! Vilka bra tips jag fått av dig nu , farmförallt doppresenten , annorlunda men framförallt personlig ( o jättefin förstås ).
Kram på dig.

Anonym sa...

Åh va mycket fint du har gjort! superfina lådor! Systerdottern blir nog/blev överlycklig!!! :)