söndag 19 december 2010

Julstress


Oj oj oj, så har vi redan (känner ni igen det ordet?) kommit till fjärde advent! Snön har ju praktiskt tagit vräkt utanför fönstrena och bilarna är begravda under det ute på gatan.


Så nära nu till dopparedagen och det känns helt omöjligt att förstå. Julhandeln har ju knappt kommit igång ännu... Julmyset lyser verkligen med sin frånvaro. Man kommer knappt hem från jobbet innan man ska sova inför ännu en lååååång dag. Låter lite bittert kanske men ibland blir man lite "bitter" för att man aldrig får vara med om det härliga julmyset som sägs ska finnas. Men och andra sidan slipper ju jag julhetsen med julmaten för den har jag den stora turen att bli bjuden på. Inte långt kvar innan jag liftar med tomtens släde till Nordpolen nu, och det ska bli såååå skönt!


Då jag inte hinner knäppa några julbilder nu så får jag bjuda på några gamla från min dator. Den suddiga bilden ovanför ska föreställa makaroniänglar som jag har pysslat ihop och målat.

Önskar er alla en härlig fortsättning på sista advent och TACK för att du tog dig tid att kika in här!

Kram, S.

6 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Vita fågelburar är såå fint och ljusen ska vi inte tala om, så vackert, de påminner mig om när jag var barn. Kram på dig/Ingela.

Hulda sa...

Så koselige bilder du viser fra den gamle skolen, og det gamle posthuset. Slikt er så vakkert. :) Nydelige de lysene, nesten så man ikke kan ha råd til å brenne dem.

Vit som snö sa...

Vackra bilder! Såna ljuskransar är bara såå vackra, riktiga konstverk!
Hoppas du kan lämna stressen bakom dej när släden drar norrut.
Om vi inte hörs före så önskar jag dej en riktigt mysig, skön och God Jul!!!
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

God morgen ..

så herlige julebilder..
Likte så godt greinene i flasken..

holder på å pynte i trappen min..og fikk en god ide..

ønsker deg en fin uke mot jul

Klemmer 0))

Lily sa...

Jättefina bilder!
Vilket underbart ljus..
Ha det fint
Om vi inte hörs innan så önskar jag dig en GOD JUL
Kram Lily

yeyita sa...

Las fotos de la vieja escuela y ahora esa hermosa jaula blanca, fotos hermosas que no me canso de mirar.
Que tengas una muy feliz Navidad!!
Abrazos desde Gran Canaria,
Ah!! estamos a 22º sobre cero!!